Skyddjacka Leatt 3DF

stefanlundberg

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2013
Hoj
Suzuki VX800
Hallå där.

Lite inne på att köra med en skyddsjacka i sommar och ramlade över denna "nyhet":
http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=3420&lcid=1053#params:nid=758200&t=Info

"Leatt lanserar en helt ny typ av skyddsjacka: 3DF. Skydden på axlar, armbågar, rygg och bröstkorg är av ett unikt skummaterial som är mjukt och bekvämt för användaren. Vid en eventuell krasch har de dock en stötupptagande förmåga som överstiger den hos traditionella, hårda skydd. "

http://www.mynewsdesk.com/se/pressr...ka-skydd-blir-haarda-naer-det-smaeller-813061

Finns det liknande skyddsjackor med denna teknik? Har någon testat något liknande?
Skulle gärna se några testresultat på hur denna förhåller sig till de vanliga skyddsjackorna med hårda plastskydd innan man vågar testa själv hehe.

Eftersom syftet med denna är att man ska ha den närmast kroppen, vad bör man ha på sig utanpå som bäst skyddar mot skrapskador om man råkar glida på asfalten någon dag (inte intresserad utav skinnställ!)

//Stefan

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
"Eftersom syftet med denna är att man ska ha den närmast kroppen, vad bör man ha på sig utanpå som bäst skyddar mot skrapskador om man råkar glida på asfalten någon dag (inte intresserad utav skinnställ!)"

öhh.... en skinnjacka skyddar bäst mot skrap :näsblod .... annars kan man ju ha jeansjacka,goretexjacka,kevlarhoodie eller annat valfritt matreial , men skinn skyddar bäst

sneglar lite på dendärna skyddsjackan jag med faktiskt.... hoppas nån som har en kan komma med nått uttalande

stefanlundberg

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2013
Hoj
Suzuki VX800
Jo jag vet, jag har både skinnställ och goretexjacka men jag undrade vad som skyddar bäst förutom skinn..
Men får bli goretexjackan eller testa en kevlarhoodie.

Gött att fler verkar sugna :) denna modellen i november så förhoppningsvis kommer någon typ av test på just den jackan snart! Ser ju j*vligt skön ut på bilden iaf!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Sällar mig till skaran nyfikna.
Den där ser mycket intressant ut, ser verkligen framemot att läsa tester och utlåtanden.....

Spännande teknik, hårda skydd har ju en tendens att kunna vara lite obekväma ibland.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hur står sig det gummit mot en kula? vore kul att veta :)

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Hoppades på att Duells skulle ha tagit med sig skyddet till MC-mässan och visat upp men icke! Någon som vet om skyddet saluförs i Sverige ännu?

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Image.jpgWAVE_RT_81.jpg

Är det bara jag eller ser ryggskyddet väldigt kort ut?
Tycker det känns bättre med ett som täcker "hela" ryggen o svanken.

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll