Skyddsutrustning enl. wikipedia

Dark_Messenger

Guest
I Americat åker de ju i t-shirt och avklippta jeans! :fakta

Dark_Messenger

Guest
Ja, där funkar det. Men här har vi annan asfalt, andra typer av träd och stenar och helt andra bilar, så vi måste ha skinnställ och hjälm.

Det som stör mig mest är statens slapphänta hantering av den mjuka, fluffiga säkerhetsasfalten. :rolleyes:

Ok att de inte byta ut ALLA stenar mot dummies( :mad: )men de närmast E-vägarna kan man ju tycka att de skulle ta!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Varför inte uppdatera infon då om du vet bättre? Det är så Wikipedia är tänkt att fungera.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Hur funkar wikipedia egentligen, kan man bara ta bort info som man tycker e dålig, i detta fall en bild?
Å bara lägga till en bättre?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Hur funkar wikipedia egentligen, kan man bara ta bort info som man tycker e dålig, i detta fall en bild?
Å bara lägga till en bättre?

Just precis.
Ändringarna loggas dock och kontrolleras (oftast) av utsetta moderatorer, så lägger du upp trams kan du räkna med att det försvinner rätt kvickt.

Dark_Messenger

Guest
Min skyddsutrustning som håller på att uppdateras inför denna säsong. Först köpte jag riktiga öronskydd för mc, www.earfoon.se, sen blev det ny hjälm, Shoei xr 1000, sen blev det rygg/bröstskydd från dainese och så har jag ett tandskydd, såklart, eftersom jag tillverkar sådana, men nu säger jag till mig själv: -Vad håller jag på med, ska jag ut i strid eller...Visst det är bra med skydd och jag kommer säkert att köra mycket fortare nu när jag är så skyddad, eller? Mina inre organ har ju inga skydd! Vad händer med njurar, lever etc om det blir hastigt stopp? Konkusion! Nåja, ett bra skydd är ett bra omdömme, så, det ska bli härligt när våren kommer.

Slutsats: Man blir ett snyggare lik i skinnställ.

Finns inget skinn i världen som gör att du överlever en lastbilsfront i 150km/h. Sen kan kan det ju vara skönt att ha lite extra skinn att nöta bort vid en lättare marksyning då skrubbsår GÖR ONT att skrubba på sjukhuset.:gnissla

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Slutsats: Man blir ett snyggare lik i skinnställ.

Finns inget skinn i världen som gör att du överlever en lastbilsfront i 150km/h. Sen kan kan det ju vara skönt att ha lite extra skinn att nöta bort vid en lättare marksyning då skrubbsår GÖR ONT att skrubba på sjukhuset.:gnissla
Det blir om inte annat lättare för räddningstjänsten att ta rätt på kladdet om det är instängt i ett skinnställ! :tummenupp Man kanske skulle begära att få bli begravd i stället om olyckan skulle vara framme, för att bespara nån stackare jobbet att ta av det? :va

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy