Varför är det så viktigt med hoodie för dig?Hmm det svåra är ju om man ska välja form framför funktion så att säga... Eg skulle jag vilja köra med endast hoddie över skyddsvästen men om olyckan är framme så är ju inte detta optimalt. Då skulle man ju kunna komplettera detta med en textiljacka ovanpå skyddsvästen och ha hoddien över det men frågan är om det inte blir varmt som fan i sommarvärmen.... Har ju inte tänkt blåsa motorväg i denna mundering men det behövs ju inga höga hastigheter för att göra sig ordentligt illa
De är snyggt, punGt!Varför är det så viktigt med hoodie för dig?
Jag kör med Halvarssons som nämnts tidigare i tråden och tycker att den funkat bra. Är det kallt ute har jag en Dainese goretex jacka över. Är det varmt kör jag med cross tröja. Med jackan på drog jag omkull på dieselspill i klaratunneln och klarade mig helskinnad, duktig reva i jackan dock.
Det här kanske kan vara något. Icon gör bara saker för gata så borde tåla att krama asfalt med, många stuntare som kör med det (har inte testat själv).
Finns som väst:
http://www.4speed.se/sv/artiklar/icon-stryker-vest.html
Å som full "tröja":
http://www.4speed.se/sv/artiklar/stryker-rig.html
Kör du mestadels i tunnlar? Klaratunneln är ett tämligen slätt betongrör, tämligen fritt från grusade diken, skog mm. Du kan alltid hitta nån som har ramlat ut ur ett flygplan och klarat sig, blivit skjuten genom huvudet och klarat sig osv. Skulle du testa det, bara för att det har hänt att någon har klarat sig, en enda gång? Jag skulle snarare fokusera på dom statistiskt bekräftade riskerna med att gå omkull.Du menar kevlartröjan eller? Intressant, ingen skada på tröjan vid omkullkörningen? Vad hade du för hastighet ungefär? Gled du eller rullade du runt? Sorry, mycket frågor man du va en sån spot-on som jag ville få kontakt med
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|