Grattis till Ducatin.
Nu när du kör Ducati så ingår även kondomer i full skyddsutrustning, glöm aldrig det.
Sen är jag inte helt säker men tror inte att Monster 696 är ok att köra upp på, väger för lite.Kan vara värt att kolla upp.
Och den är inte den enklaste hojen på långsamma manöverbanan då vändradien är skitkass.
Och håll koll på oljetemperaturen under krypkörningen. Luftkylt så den tycker inte om för långa krypkörningspass i knapp styrfart.
Och remmarna är bytta och ventilspelet kontrollerat?
Remmarna har jag ingen aning om dom är bytta, och ventilspel vet jag inte vad det är =)
Köpte hojen utan någon som helst förkunskap så du får gärna ge mig lite tips på vad man ska tänka på med en ducati monster. Blir lite "learn by doing"
Hur kollar jag det du sa ovan? Några andra tips?
- - - Updated - - -
Vill man, så finns det några saker att tänka på. Här är tre saker:
Skydd
Vind
Rörlighet
Som exempel på skydd ser du på dessa handskar hur de är förstärkta vid flera leder: knogarna, fingerlederna samt där smalarmen möter handen: http://www.lellesmcklader.se/product_info.php?cPath=934_260_1278&products_id=17583
Det kan vara ganska obehagligt om kall luft drar in mellan jackan och handskarna, så långa justerbara "armar" på handskarna är ju att föredra då.
Vid mycket stadskörning blir det mycket koppling, tröttsamt om handskarna känns för tröga att röra fingrarna i. Vissa handskar är dessutom mycket tunnare i handflatan, vilket ger bättre känsla och grepp för gas, broms och koppling. Bättre finlir alltså.
För kortare resor skulle jag prioritera känslan och säkerheten. För långresor komforten, vattentätheten, lagom varma och säkerheten.
Och för bra passform gäller: inte för hårt åtsittande, då stryps blodflödet till fingrarna.
Förstår principen, men har absolut inte råd att pröjsa 3000 för ett par handskar.
Vad säger du om ett par sånna här? http://www.xlmoto.se/handske-alpinestars-s-mx-2-air-carbon
Kan dom vara något att ha?