Skyltbelysning R1-02

Sephiroth

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Yamaha R1-02
Hej!

Ska till och besikta hojen (R1-02) nu till veckan, men saknar skyltbelysning.

Tänkte att det inte kan vara allt försvårt att fixa, så skaffade en diod för utomhusbruk som kommer att användas under besiktningen. Men nu till problemet, jag hittar fasiken inte kabeln som ska anslutas till skyltbelysningen?

Någon som har koll på vart den ska finnas?, har följt kablarna i bakänden, finns endast kablar till blinkers samt bakljuset. I närheten av batteriet hittade jag en del kablar som är avklippta, men har nollkoll på vad som är vad.

Någon som kan upplysa mig lite? :)

Tack på förhand!

Sephiroth

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Yamaha R1-02
Är det inte ganska lämpligt att sno ström från tex bakljuset? Skyltbelysningen ska ju lysa när lyset är på, och drar pyttelite ;)

Det är faktiskt precis det jag tänkte fixa iordning imorgon om jag inte hittar rätt kabel. Men iom, att det borde finnas en kabel någonstans till skyltbelysningen så tänkte jag använda den :)

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
Hojlös
Det är faktiskt precis det jag tänkte fixa iordning imorgon om jag inte hittar rätt kabel. Men iom, att det borde finnas en kabel någonstans till skyltbelysningen så tänkte jag använda den :)

Den kabeln skall ligga på vänstersida, tillsammans med blinkerskablarna. Längst med bakramen bakom bakkåpan, på samma ställe som blinkersens kopplingskontakt. Men orginal så sitter ju blinkers monterade på skylthållaren och är den borta så kan ju mr meck ha plockat bort/gjort om.

Sephiroth

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Yamaha R1-02
Hittade tillsist kabeln, den låg bra dold och invirad med blinkerskablarna, tack Doohan4ever!

Hojen är precis besiktad, så nu är det bara ut och gasa!

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...