Släppa Lite av strypningen (25kw)?

myrann

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
2009 Yamaha XJ6-N, 2008 Honda CRF250R
Tjena!
Ska ut på resa ner i Europa med familj och vänner en ett litet tag, och sitter och kollar på hoj för det. Jag har hittat en väldigt fin XJ6 (nakna modellen). Jag har dock bara 25kw kort, och är den enda som har det. Strypta XJ6or verkar göra runt 160 km/h, och då känner jag att jag inte riktigt kommer hänga med dem andra. Undrar om man kan släppa Lite på strypningen i den, vill ha den kvar men inte i full effekt så att säga. Förstår att det verkar konstigt eftersom jag kör olovligt hur som helst, men man kan alltid hoppas att eventuell polisman tror att den är helstrypt eftersom den inte är fulleffekt. Handlar inte om många hästar, men hade gärna sett runt 45-50. Går detta?

Edit: Bör kanske tillägga att 160 km/h hade räckt om jag var ensam på cykeln, nu kommer jag antagligen ha passagerare och packning dessutom.. Ser helst att det går att ställa tillbaka strypningen när jag väl är tillbaka i Sverige. Hur många ostrypta 25kw'are blir tagna? Och hur många kör strypt?

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Nej, polisen kan inte avgöra om hojen är mycket, lite eller inte strypt alls. Utom möjligen om din strypta R1'a åker förbi dom i 250.

Att hojen bara gör 160 är ju knappast ett problem, det är sällan man ligger och marschar i dom farterna iaf, det är bara tröttsamt och jobbigt i längden, om ni inte har tänkt att enbart åka motorväg till medelhavet ToR? Lär dig svänga istället, så slipper du stå still i kurvorna och jaga ikapp på rakorna, då kommer dina 25kW räcka ganska långt.

Alla hojar jag har haft har varit utrustade med ett sk gashandtag, där man har kunnat styra hur fort hojen ska gå, och hur mycket den ska accelerera :rolleyes: Mao känns det som att det kvittar om du "trimmar" din strypta hoj med nån slags halvstrypning, antingen kör du den som den är, eller så kastar du strypningen över axeln och använder sunt förnuft när du gasar istället! en XJ6 är ju dessutom inget direkt effektmonster, även om det kanske känns så i början, och det trots allt går finfint att köra ihjäl sig med mopeder :rolleyes:

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Taskig familj och vänner du har om ni ni inte kan åka tillsammans:confused:

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
675 Track, cbr250
Det beror väl på vad det är för slags strypningen du har. På min hade jag brickor i insuget och en strypning på gasen. Om du har så, så kan du ju ta bort den ena.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln