Kung Eilert
Ny medlem
Ser att det släpptes 3 platser den 13:e till körningen den 14:e.
Hade det gått att ta en sådan plats och hur isf när bokningen är stängd?
Hade det gått att ta en sådan plats och hur isf när bokningen är stängd?
Eller så använder man sökfunktionen och hittar rätt svar därJag vet inte svaret, men gissningsvis borde det gå att ta en plats förutsatt att den inte upptas av någon annan.
Som jag ser det finns det två alternativ att få reda på svaret vid den aktuella körningen. Antingen kontaktar man någon ansvarig i föreningen för bankörningarna och frågar eller så chansar man genom att åka dit den aktuella dagen.
Har svårt att se att man inte ska kunna ta över en ledig plats. Det ligger i föreningens ekonomiska intresse att fylla platserna i den mån det är möjligt. Samtidigt inser jag att det innebär extraarbete för ansvariga i föreningen om folk börjar efteranmäla sig. Mycket möjligt att de drar en gräns någonstans.
Svarar någon ansvarig i föreningen inte på din fråga i tråden skulle jag kontakta dem per mail precis som man föreslog i tidigare svar.
Men frågar kvarstår dock om det går att "ta över" en redan betald plats och göra upp betalningen sinsemellan?
Kan jag komma till förarmötet och ta "Johannas" eller "Jennys" plats?
Hittade visserligen:
"Den som står som registerad på anmälningslistan är den som kör."
på hemsidan ang att dela plats, och då jag är fullt läskunning ser jag det som svar på min fråga.
Visst kan jag skicka ett mail men det verkar vara fler än mig som inte vet hur man ska gå till väga så ett klargörande verkar behövas.
Tack och hej, leverpastej
/Eilert
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!