slö fireblade!!

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny
har slängt i 120 munstycken och höjt nålarna ett snäpp , satt på Kn filter och slipon (moddade orginalkrökar) 1kugg mindre fram .. men ändå så känns den inte särskilt pigg ,

den känns lite rappare när man varvar stillastående ! men känns som att den surar när man drar från låga varv , ungefär som att det blir fördröjning på gasen ,

känns jäkligt trisst att åka 900 som känns som en 600!!! :död

nån som har några bra tipps om vad man kan göra ??? :confused:
 

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny
Tycker att hojen borde andas tillräckligt med filter och slipon men nu verkar det ju som att den får mer soppa än luft!! , ska testa senare att sänka nålarna och se om det blir skillnad .

annars får jag väll återställa den till orginal , men hur kul är det och åka runt och låta som en symaskin...
 

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Djursholm
Hoj
KTM 660 RALLY
Byt till en CBR 1000 RR istället för o larva runt med den där flodhästen
/E
 

KnoXX

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Grillby
Hoj
ZX10 R 06a
brallan skrev:
Det lutar mot hojbyte till nästa sesång , har ärligt talat bara varit missnöjd med min hoj hittills ..
Trode det va så att alla CBR va litte trista och almänt slöa :tuttar
 

Leckan

Ny medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SuperDuke, 1/2 CBR 1000, 1/4 CB125...
Bänkade min Blade förra sommaren och det blev jäkligt bra! Däremot fick jag gå ner ett steg i munstyckestorlek och sänka nålarna ett snäpp för bästa prestanda... :confused: Kör bara med slipon iofs...
 

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny
Leckan skrev:
Bänkade min Blade förra sommaren och det blev jäkligt bra! Däremot fick jag gå ner ett steg i munstyckestorlek och sänka nålarna ett snäpp för bästa prestanda... :confused: Kör bara med slipon iofs...

vad har du för årsm ?? jag har inte ställbara nålar på min så jag kan inte sänka , låter mysko eftersom hojen andas lättare med slipon så borde den vilja ha mer soppa ! , vad stoppade du i för munstycken i din ??
 

Leckan

Ny medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SuperDuke, 1/2 CBR 1000, 1/4 CB125...
Kör a´La -96! Kommer inte ihåg storleken, men jag tror inte någon pillat på den innan så standard storlek kanske? Fast, tja... Jag satte ju i ett dynojetkit och de nålarna skiljer kanske sig från orginal!
 

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny
Leckan skrev:
Kör a´La -96! Kommer inte ihåg storleken, men jag tror inte någon pillat på den innan så standard storlek kanske? Fast, tja... Jag satte ju i ett dynojetkit och de nålarna skiljer kanske sig från orginal!

ja de nålarna är ju justerbara och så är de smalare nedtill , sen har dynojetmunstyckena större flöde än keihin org ..
 

skitte

Ingen hör när du skriker i 300 km/h!
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Simrishamn
Hoj
Fireblade Turbo 270 hk
Sätt snurra på fanskapet,enda trimmet som e värt o kallas trim!de andra e bullshit!
brallan skrev:
har slängt i 120 munstycken och höjt nålarna ett snäpp , satt på Kn filter och slipon (moddade orginalkrökar) 1kugg mindre fram .. men ändå så känns den inte särskilt pigg ,

den känns lite rappare när man varvar stillastående ! men känns som att den surar när man drar från låga varv , ungefär som att det blir fördröjning på gasen ,

känns jäkligt trisst att åka 900 som känns som en 600!!! :död

nån som har några bra tipps om vad man kan göra ??? :confused:
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Har du provat att kolla vilken färg det är på stiften?
 

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny
var ute och testade idag på en lång raka , åker man på 6an i runt hundra och klipper på så dör den nästan och börjar bluddra, känns nästan som att man får soppatorsk, segdrar man den så går den bra men snabba gaspådrag går helt bort !!
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
inte fått nåt knas med vacumklockorna i fuggarna när du satte ihop det? inte så att nålarna har fastnat för högt upp i trottlarna?

borde inte bete sig så med bara lite för feta munstycken, ska det gå så illa får man bestycka fel åt helvete.. o det har du ju inte gjort!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top