Slangöverdrag. (Fritt översatt)

Kjelle69

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Koskullskulle
Hoj
Några skojiga hojar
Finns nån shop i sverige där man hittar liknande för kylarslangar o dylikt?:


schlauchueberzug.jpg
 
Last edited:

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Kjelle69 skrev:
2261895 Finns nån shop i sverige där man hittar liknande för kylarslangar o dylikt?:


schlauchueberzug.jpg

Kolla med firmor som håller på med slangar till hydrualik eller de som säljer lull-lull till jänkebilar.
 

SJOLLA

våga vobbla
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Visby
Hoj
Honda vfr 750f 1988
Slang överdrag

jag köpte mina på Mekonomen, mycket bra blev det.
 

Kjelle69

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Koskullskulle
Hoj
Några skojiga hojar
Det var två lådor, en med 7 meter slangöverdrag i olika dimensioner. Såna man drar över befintlig slang, sedan slangändar som ser ut som hydrauliska skruvare kopplingar men som i själva verket träs över vanliga slangklämmor. Jag får väl återkomma med resultatet efter påträdning :)

Kostade 600-nånting kr totalt för båda lådorna. 400-nånting för slangöverdragen och 200 nånting för kopplingarna.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kjelle69 skrev:
2271232 Det var två lådor, en med 7 meter slangöverdrag i olika dimensioner. Såna man drar över befintlig slang, sedan slangändar som ser ut som hydrauliska skruvare kopplingar men som i själva verket träs över vanliga slangklämmor. Jag får väl återkomma med resultatet efter påträdning :)

Kostade 600-nånting kr totalt för båda lådorna. 400-nånting för slangöverdragen och 200 nånting för kopplingarna.

Spelar det någon nämnvärd roll om det är "äkta" stålspunna slangar man använder eller om det är överdrag med fake-kopplingar som i detta fall?
 

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Ort
Lysekil
Hoj
xr600 såld , xr650r
DR-Zätare skrev:
2271236 Spelar det någon nämnvärd roll om det är "äkta" stålspunna slangar man använder eller om det är överdrag med fake-kopplingar som i detta fall?

bättre "känsla" när man bromsar vad jag har förstått.

/Blom
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Blommen skrev:
2271262 bättre "känsla" när man bromsar vad jag har förstått.

/Blom

Det är helt rätt det som du skriver men vi talar väl stålspunna olje- och kylarslangar nu :)

Bromsslangar har jag redan stålspunna naturligtvis!
 

Kjelle69

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Koskullskulle
Hoj
Några skojiga hojar
Jo till bromsslangar finns nog inte överdrag som tillför någon som helst funktionalitet, kanske inte till kylarslangar heller iof... Kanske hindrar dom från att brisera vid högt tryck i motorn vid avsaknad av expansionskärl. hehe. ehum... :7peta
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kjelle69 skrev:
2271945 Jo till bromsslangar finns nog inte överdrag som tillför någon som helst funktionalitet, kanske inte till kylarslangar heller iof... Kanske hindrar dom från att brisera vid högt tryck i motorn vid avsaknad av expansionskärl. hehe. ehum... :7peta

Största och mest iögonfallande slangen på min motor är en kylarslang och jag byter till stålspunna av strikt kosmetiska skäl så jag hoppas att de funkar även till kylarslangar.

Edit: jag kollade precis på Atlas' bygge och han har en stålspunnen kylarslang så det verkar funka öven för det ändamålet.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top