Slang ZX9R -95 - Var ska den sitta ???

Fritzon

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Hoj
CBR1000RR
Jag har bytt motor på min Ninja och innan jag rev den så såg jag en luft/vaccumslang sitta löst hängande ner på vänster sida av motorn. Nu är motorn bytt och jag kan inte på något sätt i världen komma på hur den ska sitta. Någon som har meckat med dessa hojjarna innan och kan ge lite hjälp.

Slangen är vanlig vaccumslang och går bara rakt upp i bakkanten av luftburken. Nämnvärt är att jag har hög tomgång...trots att jag har sänkt den så mycket det går på förgasarna. Det konstiga är att det sitter en TOM plastburk med ungefär samma form som på ett bränslefilter i änden på den. Den står "UPP" på denna burken och en pil upp mot luftburken. Förra ägaren hade satt en skruv i hålet :gnissla

Plz help....

Bifogat

• SP_A0458.jpg
    SP_A0458.jpg
    57.2 KB · Visningar: 79

Briareus

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
ZX9R
Ja, att du inte hittar vart den ska sitta är inte så konstigt. Den sitter där den ska! Fast orginal sitter det en kork i änden istället för skruv...
Det är en 'catch tank' för att eventuell olja i luftburken skall rinna ner och när du ser att nivån i tanken börjar bli hög så skruvar du ur skruven och tömmer den.
//Anders

Fritzon

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Hoj
CBR1000RR
Ja, att du inte hittar vart den ska sitta är inte så konstigt. Den sitter där den ska! Fast orginal sitter det en kork i änden istället för skruv...
Det är en 'catch tank' för att eventuell olja i luftburken skall rinna ner och när du ser att nivån i tanken börjar bli hög så skruvar du ur skruven och tömmer den.
//Anders

Nu är du min kompis ! :yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM