Slangar mellan förgasare och tank

Henke_sierra

Ny medlem
Gick med
9 May 2014
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -89
Håller på att plocka ihop en Suzuki GSXR 1100 från 89 som jag själv inte plockat ner, därför undrar jag om någon kan hjälpa mig med hur slangarna från förgasarna ska sitta monterade. Det är 5 slangar ut från förgasana var av en sitter på insugningssidan av förgasaren, på tanken finns 4 anslutningen, 3 på bensinkranen och 1 på undersidan av tanken.

//Henkeslangar.jpgtank.jpg

Gerraent

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2013
Hoj
Suzuki Gsr 750
slang 1 & 3 ska väl in på anslutning 1&2, slang 5 ser ut som vakumslangen och borde passa på anslutning 3.
Om det är som på min hoj så är slang 2&4 nå slangar som inte ska anslutas utan bara fipplas ner på nå bra ställe. o se till att det inte blir ett väck på dom för då går hojen inte skitbra..
anslutning 4 är väl ett sånt dära rör som går ifrån tanklocksbrunnen. det kan du se med lite tur om du lyser ner i tanken.

Henke_sierra

Ny medlem
Gick med
9 May 2014
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -89
slang 1 & 3 ska väl in på anslutning 1&2, slang 5 ser ut som vakumslangen och borde passa på anslutning 3.
Om det är som på min hoj så är slang 2&4 nå slangar som inte ska anslutas utan bara fipplas ner på nå bra ställe. o se till att det inte blir ett väck på dom för då går hojen inte skitbra..
anslutning 4 är väl ett sånt dära rör som går ifrån tanklocksbrunnen. det kan du se med lite tur om du lyser ner i tanken.

Ok, tack så mycket. Gissar att soppakranen öppnas med hjälp av vakuum då? Funkar anslutning 4 som en dränering? I så fall ska man satta dit en slang och dra ner till "undersidan" av hojen så det inte rinner bensin på motorn?

//Henke

Gerraent

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2013
Hoj
Suzuki Gsr 750
jepp vakumstyrt så kranen ska inte släppa igenom bensin om inte motorn är igång ellere håller på att startas om du har kranen i läge On,
jo den är dränering för vatten eller om man råkar fylla på förmycket bensin så en slang som går ner en bit är nog ingen dum ide

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras