slangtrubbel. r6 2002.

pila

BLÄT!
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
r6 2002
köpte en hoj som var isär plockad. har monterat en ny bränslepump och håller på med tanken.... tror det saknas en slang i en t-koppling. när jag vrider på tändningen pumpar pumpen, det går några sekunder sen pissar den ut ur en t-koppling alldeles brevid stora luft chamben vid förgasarna. det kommer en slang från vänster sida, sitter en genomskinlig t-koppling och sedan kommer det en stor genomskinlig luftmojäng, antar att det är nå sorts expansions system. har ingen slang eller något som ligger till det här... så det är lite svårt att gissa vart det ska. nån som vet? antar att det likande på dom flesta hojar.:huvet

pila

BLÄT!
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
r6 2002
ingen som har nån susning? hittar inte på sprängskiss heller.

hittade tkopplingen på sprängskiss, den tillhör alltså luftburken på nått sätt, jäkligt konstigt att det bubblar bensin där när jag drar på tändningen.

nr 33 på bilden. kan det vara så att det inte ska sitta nått där?

Bifogat

• 20090328127.jpg
    20090328127.jpg
    60.9 KB · Visningar: 38
Last edited:

pila

BLÄT!
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
r6 2002
tog bort förgasarna och blåste ur å putsade. nu verkar den biten funka... kommer inge mer soppa ur tkopplingen. förmodligen så var det trottlarna som hade hängt sig, hojen har stått i flera år.

nu är det bara att försöka starta den, den verkar kinkig.

kom på ytterligare en grejj, jag saknar kabelstam i fram... alltså toppkåpa mätare mm är borta, det enda jag ser är en grov kontakt. inte kan det påverka upstart på nått sätt? tänkte om det har med dödare mm att göra?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024