Slicks fram + Rennsport bak... går det?

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Jag har hört många olika teorier om att köra med olika däck fram och bak, men förutom gummiblandning... vad är det som påverkar igentligen?
Jag väntar på däck och det enda jag har att köra på är ett Michelin slicks fram och ett Rennsport bak... vad skulle ni gjort? skall jag hoppa över körningen tills jag får däcken?

//Fohlin

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Uppbyggnaden i stommen är helt annorlunda på olika märken. Kan få skumma vägegenskaper

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Blandade sulor

det finns bara ett sätt att ta reda på de..

Visst är det så... men man vill ju inte dra omkull som ett fån... Sen kostar det ju pengar med bantiden också. Kanske är att kasta pengarna i sjön om någon VET att det inte funkar...

//Fohlin

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
sånt här kan jag inte ett skit om :)

tycker kan jag ist.....ta å skaffa ett rennsport fram åxå... :fakta

lr ännu bätre supärkårsa både fram å bak.....om det är slicks du väntar på

jag fick en ny hoj sen jag började använda supärkårsa :fakta

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
blanda inte olika märken, metzeler-pirelli undantaget, supersportdäck - slicks går bra att blanda.

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Hmm, det jag har att tillgå är tyvärr Michelin Pilot slicks(fram) och Mezeler rennsport(bak)... men jag skall nog känna hur det känns. Nån som vet vad symptomen kan bli?

Fohlin

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
kan du inte få tag på nått annat framdäck???..(låna)!!!

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Det är bara och gasa. Inte fan kan man bomma en körning pga det. Om du inte heter Cralle eller Folkesson så kommer du knappt att märka nån skillnad.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Michelin-däcken är på det stora hela nervösa som fan enligt ALLA jag känner som testat de och Pirelli/Metzler.

Jag har inga problem med att blanda Pirelli/Metzler slicks o mönstrat precis hur som helst men jag hade inte blandat på det sätt som du nu föreslår om jag ville ha lite vettig körning. Ett riktig nervöst framdäck tillsammans med ett ganska sävligt och förlåtande bak tycker jag inte låter som en kul mix.

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Hej och tack för allt engagemang...
Jag körde ändå... trots allt, fan man vill ju inte missa en dag hur som hels!

Ärligt talat så kändes det ingenting för mig. jag måste ju tillägga att jag är en rookierookie kanske, men som sagt allt kändes bra...

Jag kan ju inte rekommendera andra att göra samma sak, och jag tänker inte göra det själv i onödan heller, men det funkade som en nödlösning för mig i alla fall...

//Fohlin

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...