slimmade handskar under handskarna?

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Kan man använda något jävligt slimmat/finns det några supertunna "underhandskar" att ha under sommarhandskarna om man ändå ska köra kvällstid och det kyler på ?

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Sett flertalet MC-bud i sthlm ha någon typ av överdrag från handtagen på styret som täcker hela handen. Ser väldigt händigt ut. Vet inte riktigt vad man kallar dom :va

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
..skulle varit kul.
Inbyggd värme i handtagen finns ju också, då slipper du flera handskar o kan välja om du vill ha värmen av/på.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Om man tänker på att det helst ska vara möjligt att röra på fingrarna och ha lite känsla när man bromsar så är det nog inte så bra att köra med dubbla handskar.

Jag har ett par tunna MP-ASU Flex som är tillverkade av någonslags konstskin. Men de skulle ändå vara för tjocka att ha under ett annat par handskar.

Annars så finns det ju vantar. Som t.ex. dessa som Touringbutiken säljer:
15-1492.jpg

Eller kanske montera elhandtag på hojen?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kan man använda något jävligt slimmat/finns det några supertunna "underhandskar" att ha under sommarhandskarna om man ändå ska köra kvällstid och det kyler på ?

Annars finns det ju vanliga tunna vita elastiska mekhandskar i bomull för nollpengar på Clas O mfl. Du kan ju prova, de är ju nästan gratis. Alltid isolerar det ngt med ett extra lager, även om försås ylle är bättre en bomull.

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Jag har kört med latexhandskar som de har på sjukhus. Iofs har jag bara använt dem när det regnat för att undvika den kylande efekten vatten har.
Funka klockers.

Henklund

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750
B29EED44276144E4E8103A661F9A78B7.jpg

Hestra har ett gäng tunna innerhandskar för deras skidhanskar, jag har själv ett par köpta för mina skidhandskar som jag tog och använde nu när det låg runt mollgradigt, Jag kan ju inte påstå att det blev varmt men bra mycket bättre.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!