SLINGERBULTEN, igen - sub 5 preview

IronMike

Guest
Kan man få nog av vår kära bult? (blir jag rik ska jag köpa den, bosätta mig där, kapa träd, bygga avåkningszoner, fixa curbs, paraplybrewdar i rosenhill, 2 depå'er, och en stor balkong på rosenhill där folk kan spruta skumpa över publiken... Sen ska bed n' breakfast byggas om till en pyramid av lekakulor, och hon som har bed n' breakfast ska spridas ut över hela sverige, som William Wallace blev i slutet av Braveheart -som en symbol om vad som kan hända folk om man sandar på vägen, "banan"...)

Hade lite oklippt material etc etc, slängde ihop en preview. Tyvärr är det repigt kåpglas & lite skit, men kanske något som är värt att kika på till bakiskaffet imorrn bitti.

Filmen är speedad btw, kör egentligen, faktiskt 70... :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=nA2teRYKR_k

[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=nA2teRYKR_k[/YOUTUBE-ID]

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Haha Men det ju så:) Brukar alltid provköra först för o kolla grus o eventuella hinder på bulten:D Så man kan släppa ut Hestarna på vägen tillbaka:D

IronMike

Guest
Haha Men det ju så:) Brukar alltid provköra först för o kolla grus o eventuella hinder på bulten:D Så man kan släppa ut Hestarna på vägen tillbaka:D

exakt :rolleyes: ..påvägen tillbaks i slutet av klippet dära, så är det sub 4 min :rolleyes: :rolleyes:

Str3 R

Guest
Jasså? Så det är dom som har Bed & Breakfast-stället som sandar i kurvorna på bulten?! Jag har alltid undrat var idioten är men sandar han på andra vägar också? Jag kom på Sorundavägen förra sommaren och där hade nån lagt ett lass sand mitt i en kurva, samma gråa färg som asfalten var det också.
Som tur är hann jag reagera blixtsnabbt, jag kom i 70 blås in i kurvan men la upp hojen och lutade mig själv inåt i kurvan, det gick skitfint igenom. Efteråt läste jag i den lokala tidningen Mitti om att nån sandar för att få bort mc-folket, att man även planerat spänna upp ett rep tvärs över vägen.

= Uppsåtligt mordförsök? :mad:

IronMike

Guest
Jasså? Så det är dom som har Bed & Breakfast-stället som sandar i kurvorna på bulten?!

Ja dom är inte kloka :huvet

..vi skulle ta lite bilder där vid hästsko-kurvan en gång, då kom dom ut både hon & han, sen gick dom..men ut kommer gubbfan med en spade och skyfflar upp grus på vägen från en angränsande grusstig.

:gnissla :kulspruta :machinegu :fatta!

IGNJATOVIC

Guest

..vi skulle ta lite bilder där vid hästsko-kurvan en gång, då kom dom ut både hon & han, sen gick dom..men ut kommer gubbfan med en spade och skyfflar upp grus på vägen från en angränsande grusstig.

Vad gjorde du då?

Skuggan

Guest

Vad hände sen då? Fick han spö??

IGNJATOVIC

Guest
Det fanns inte så mkt å göra, när jag gick mot honom och fråga "vafan gör du..?" då höjde han spaden ungefär som att han skulle dra den i huvet på mig.. Så jag backade och gick därifrån.

Han hade en fet spade.. :huvet

Jag förstår ärligt talat inte varför de sandar? Är det för att det låter mycket så att kunderna börjar klaga? Det ligger ju för fan vid vägen!

IronMike

Guest
Jag förstår ärligt talat inte varför de sandar? Är det för att det låter mycket så att kunderna börjar klaga? Det ligger ju för fan vid vägen!

Ja dom stör sig på ljudet..men jag tycker dom får skylla sig själva, det är väl ett fritt val dom gjort att flytta dit :S själv skulle jag aldrig bosätta mig bredvid en väg, speciellt inte en sån typ av väg.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Varken sub 5 eller repigt kåpglas :D

[YOUTUBE-ID]qZnCDVLRsoE[/YOUTUBE-ID]

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Naajs!! :) ..men youtube verkar sabba en hel del av kvaliteten. Du har ingen film från stavsnäsvägen? =)

En del av kvallen sabbas då jag packar ihop filmen (Windows Movie maker) "best quality for 25mb" den var cirka 350mb från början, Dessutom fotat med en Olympus 550-UltraZoom stillbildskamera med filmmöjlighet (3000:) sittande på styret.

Jo jag har en från Stavsnäsvägen men den är 823mb och riktigt makligt tempo
, massor av bilar på väg ut i onsdags:mad: Dessutom Älgvarning vid golfbanan:skrämd.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Försök att åka mera bana istället. Inte värt riskerna du tar.

Förr eller senare händer det något. :död
Men det positiva är att du kommer ha det på film :rolleyes:

IronMike

Guest
du hade ju kamera, bildbevis på grusskottning...

Frågan är om man begår ett brott om man "lägger lite sand på vägen"? kan väl inte vara mer förbjudet än att hälla ut vatten eller vad som helst.. Egentligen, vad skulle det rubriceras till?

Str3 R

Guest
vet inte, finns det något som heter allmänfarlig handling?, när det sker flera gånger så är det väl uppsåt.
Vill minnas det kallas uppsåt när man har planerat något otyg, att man varit medveten vad som planeras och BORDE hejda sig, stoppat planen, undvikit att genomföra den.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Skaffa en lins nu! :)

Jag tror nog att grusskottningen är av intresse hos polisen, hans avsikt är ju uppenbar.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...