Slingerbulten vs Sugar 1-0

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
SP1
Så har det hänt, det som man bara trodde hände andra :(
Åkte rakt in i en stor berg/jord vägg med min lilla älskling idag! Ska inte försöka skylla ifrån mig men det käns lite snöpligt faktiskt! Åkte på i halvhögt tempo på vägen mellan rosenhills Cafe och avtagsvägen mot slingerbulten. I en skymd kurva ser jag liiite för sent en lång och fin grussträng precis i min linje! Bestämmer mig hastigt för att åka runt gruset och får bromsa för att inte hamna i fel körrikning! Får lite sladd på bakjulet som följd och lyckas inte hålla svängen utan åker rakt fram! Rookiemistaget no1 :fatta!

I periferiseendet ser jag att det kommer en bil i mötande riktning :skrämd
Sekunden innan väggen är minst en minut och det finns inget jag kan göra!
Står sedan lutad mot en klippa och "Susan" ligger död i diket! Hon står nu i ett garage långt bort och "gråter" olja...

Stort tack till Hagbard, Anneli och killen som killen som körde HD :Bugar
Fixade släp och skjus hem och sällskap innan hjälp kom! Ringde tom och kollade så att allt var lugnt :tummenupp Har varit på sös resten av dan och kommit fram till att det bara blev en stukad fot och och några dagars kryckor!

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Ajdå, skönt att du inte blev allvarligt skadad.
Hoppas hojen går att laga.

Jag skrotde själv en zx6r i en av dom kurvorna för 4 år sen.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Trist... :( Var ute på Slingerbulten fredag kväll, och klart smågrusigt i ett antal kurvor, men med några småsläpp som varnare. Går rätt mycket tung trafik på vägen i veckorna, som tycks dra upp gruset, så ett tips är att ta det lungt första varvet, och kanske lite mer inspirerat nästa sväng.

/B

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
SP1
Ska se om den går att rädda... Tror att ramen fick sig en rejäl smäll dock :(
Ska ut nu och hämta den med släp :( Starckars liten...

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
:tummenupp Bra att du klarade dig så pass bra!

Trist med lilla susan dock...

Låter sm det måste varit den första riktigt skarpa högerkurvan, där låg det grus som fan igår. i Just den kurvan genar bilisterna alltid å då kommer det grus upp på vägen. Tror aldrig jag åkt genom den kurvan utan att det varit grus där... Annars igår em... så va vägen rätt ren å fin...

Krya på sig! :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Vad är det för årgång på CBR? Är det järnsängen (91-98) ska det inte vara några problem att rikta/svetsa ramen. Det är det iofs säkerligen inte med aluramen heller, men stålramen är nog enklare ändå.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Verkar som att varannan grusbil från gropen tar lite överlass som skvimpar ut i kurvorna,jag hade uppkörning idag o fick ta en tur på slingerbulten,det var riktigt feta grussträngar i en del kurvor,som tur va så hölls det ju ett "något" lägre tempo med en vägverksgubbe bakom sig :tungan

10:an

Snabbt ska det rulla
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
zx10 04:a
Sugar skrev:
Så har det hänt, det som man bara trodde hände andra :(
Åkte rakt in i en stor berg/jord vägg med min lilla älskling idag! Ska inte försöka skylla ifrån mig men det käns lite snöpligt faktiskt! Åkte på i halvhögt tempo på vägen mellan rosenhills Cafe och avtagsvägen mot slingerbulten. I en skymd kurva ser jag liiite för sent en lång och fin grussträng precis i min linje! Bestämmer mig hastigt för att åka runt gruset och får bromsa för att inte hamna i fel körrikning! Får lite sladd på bakjulet som följd och lyckas inte hålla svängen utan åker rakt fram! Rookiemistaget no1 :fatta!

I periferiseendet ser jag att det kommer en bil i mötande riktning :skrämd
Sekunden innan väggen är minst en minut och det finns inget jag kan göra!
Står sedan lutad mot en klippa och "Susan" ligger död i diket! Hon står nu i ett garage långt bort och "gråter" olja...

Stort tack till Hagbard, Anneli och killen som killen som körde HD :Bugar
Fixade släp och skjus hem och sällskap innan hjälp kom! Ringde tom och kollade så att allt var lugnt :tummenupp Har varit på sös resten av dan och kommit fram till att det bara blev en stukad fot och och några dagars kryckor!

Slingerbulten är väldigt rolig men oxå mycket farlig.
Efter all mina år på bulten har jag hamnat i diket 3 gånger (1 allvarlig) och sett säkert 30-40 hojar som hamnat i gruset !

(10:an)

Lilla gul

Bira Kungen
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gammal kaffekvarn med handtag
ursäkta en rookie men var exakt är och ligger slinger bulten?

Jag brukar ofta åka från tungelsta till rosenhill och fika
och skulle gärna vilja vet så man inte åker omkull.

krya på dig

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Lilla gul skrev:
ursäkta en rookie men var exakt är och ligger slinger bulten?

Jag brukar ofta åka från tungelsta till rosenhill och fika
och skulle gärna vilja vet så man inte åker omkull.

krya på dig

257:an är slingerbulten. Den du åker från Tungelsta till Rosenhill. Nu kommer du att vurpa nästa gång du åker där bara för att du vet.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Mattias skrev:
Vad är det för årgång på CBR? Är det järnsängen (91-98) ska det inte vara några problem att rikta/svetsa ramen. Det är det iofs säkerligen inte med aluramen heller, men stålramen är nog enklare ändå.

Jag har för mig att det var en 01. Tokfin hoj som jag föreslog att vi skulle byta jämt med.
Eftersom den ändå skulle vurpas i sommar har jag för mig att jag sa.

Lilla gul

Bira Kungen
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gammal kaffekvarn med handtag
Mattias skrev:
257:an är slingerbulten. Den du åker från Tungelsta till Rosenhill. Nu kommer du att vurpa nästa gång du åker där bara för att du vet.

J - la skit också du vet precis nu kommer jag ju att bara tänka på det när jag kör där.

Men hur kör man ett varv för att citera några här på forumet?

mvh Tomi

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Med tanke på hur grusigt det varit där nere på sistone så tar jag alltid en lugn repa först innan jag gasar. Låt VV pröjsa rep av hojen om det inte var nån halt väglag-skylt där.

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
SP1
K-Man skrev:
Med tanke på hur grusigt det varit där nere på sistone så tar jag alltid en lugn repa först innan jag gasar. Låt VV pröjsa rep av hojen om det inte var nån halt väglag-skylt där.

Går det?? Det låter lite som att slåss mot väderkvarnar

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
SP1
soppatorsken skrev:
Jag har för mig att det var en 01. Tokfin hoj som jag föreslog att vi skulle byta jämt med.
Eftersom den ändå skulle vurpas i sommar har jag för mig att jag sa.

Tänk vad rätt du hade... Får åka med dig och alla andra ratbikes i sommar antar jag :rolleyes:

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras