see ya skrev:
kolla på
www.checkray.se dom har ART slipon som håller ganska god kvalite för att inte tala om priserna....
OBS: det är totalpriser inkl fästen och dyl...
Har just fått hem ett rostfritt ART från dom idag, och kvaliteten verkar vara bra. Priset var det inget fel på heller.
Checkray skriver på hemsidan att man inte behöver bestycka om när man byter till ART, men när jag nu byter från original trekammardämpare till hål-rätt-igenom-burk så borde det ju bli lite skillnad i flöde. Nån bänkning har jag inte råd med, och funderar på om det kan paja dyra grejer om jag skippar att bestycka om. Den kommer ju att gå lite magrare än förut, men frågan är hur stor betydelse det har. Nån som har nåt bra att säga?
Sen kanske jag ändå bestyckar om senare för att se om jag kan få lite bättre drag, men det får bli nästa projekt.
EDIT:
Nu är det monterat och provkört.
På låg och mellangas märker jag ingen större skillnad i gången mot att köra med originaldämparen. På högvarv (och fullgas) har jag svårt att bedömma om det är nån skillnad, men möjligen är den lite slöare där. Måste dock testa lite mer och i högre fart för att kunna säga om den går bättre eller sämre. Ljudet är i alla fall kanon!