Slip on

Jonke

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Honda
Hej!

Har funderat på att köpa en slip on till min hornet 600. Vad ska jag välja för märke? Är inne på GPR och de har bra priser... Är det bra kvalite på derars grejor?

Tror ni att man behöver bestycka om cykeln med slip on på?
Behövs det göras nått annat?

Tack för svar.. :Bugar

see ya

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
ingen just nu
Jonke skrev:
Hej!

Har funderat på att köpa en slip on till min hornet 600. Vad ska jag välja för märke? Är inne på GPR och de har bra priser... Är det bra kvalite på derars grejor?

kolla på www.checkray.se dom har ART slipon som håller ganska god kvalite för att inte tala om priserna.... :yoparty OBS: det är totalpriser inkl fästen och dyl...

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
see ya skrev:
kolla på www.checkray.se dom har ART slipon som håller ganska god kvalite för att inte tala om priserna.... :yoparty OBS: det är totalpriser inkl fästen och dyl...

Har just fått hem ett rostfritt ART från dom idag, och kvaliteten verkar vara bra. Priset var det inget fel på heller.

Checkray skriver på hemsidan att man inte behöver bestycka om när man byter till ART, men när jag nu byter från original trekammardämpare till hål-rätt-igenom-burk så borde det ju bli lite skillnad i flöde. Nån bänkning har jag inte råd med, och funderar på om det kan paja dyra grejer om jag skippar att bestycka om. Den kommer ju att gå lite magrare än förut, men frågan är hur stor betydelse det har. Nån som har nåt bra att säga? :va

Sen kanske jag ändå bestyckar om senare för att se om jag kan få lite bättre drag, men det får bli nästa projekt.

EDIT:
Nu är det monterat och provkört. :)
På låg och mellangas märker jag ingen större skillnad i gången mot att köra med originaldämparen. På högvarv (och fullgas) har jag svårt att bedömma om det är nån skillnad, men möjligen är den lite slöare där. Måste dock testa lite mer och i högre fart för att kunna säga om den går bättre eller sämre. Ljudet är i alla fall kanon! :tummenupp

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Är det nån annan som kör med ART-rör? Har ni bestyckat om förgasarna och i så fall hur mycket?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jonke skrev:
Hej!

GPR= helt ok! Sitter på hojen nu.

MEN hde jag pengar och fick välja så skulle jag ta ett Yoshimura :yoparty

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Hade ett runt Devil kolfiberslipon på min Hornet. Tyckte det såg bra ut, och det lät MYCKET (positivt eller negativt?)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati