Ska slipa mitt plankgolv i köket typ 10kvm, nån innan mig tyckte det var snyggt med plastmatta.....så det är en del lim som måste bort, vad ska jag använda mig av samt vart får jag tag i det, nån som har tips
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Manne skrev:2418546Ska slipa mitt plankgolv i köket typ 10kvm, nån innan mig tyckte det var snyggt med plastmatta.....så det är en del lim som måste bort, vad ska jag använda mig av samt vart får jag tag i det, nån som har tips
Jo, risken finns. Jag har för mig att det finns någon slags motoriserad kniv som är ganska effektiv för att skära bort både lim och matta med.Blanco skrev:2418599Om du tar en golvslip direkt på limmet så tror jag att det kommer sätta igen slip-pappret på en gång...
Beror väl på hur mycke lim som det handlar om...

piece skrev:2418594Hyr en golvslip på närmsta välsorterade uthyrningsföretag för byggmaskiner.
Det går fort men dammar satan![]()
Var bara på det klara med att det är ett riktigt trägolv du har därunder så det inte är ett undergolv som inte är avsett att gå på, det är för mjukt och du kommer då få massor med märken i det efter en stund.![]()

Blanco skrev:2418599Åk till typ "Hyreshuset" eller "Tidermans" eller vad ni har i uppsala och hyr av dom.... Dom tar fram det du behöver.... Om du tar en golvslip direkt på limmet så tror jag att det kommer sätta igen slip-pappret på en gång...
Beror väl på hur mycke lim som det handlar om...
tack för dina två vettiga inlägg, har hjälpt mig mycketAndreasNo skrev:2419009allt går...

Manne skrev:2419026tack för dina två vettiga inlägg, har hjälpt mig mycket![]()
Dom vet bäst där du hyr maskiner.... Men det kanske går med grovt papper först.... Och byta papper ofta, tills limmet är borta... Jag såg nu att det bara va 10 kvm oxå... Inga större ytor alltså... Prova det!!Manne skrev:2419002har redan fått bort plastmattan, hade nog suttit där ett tag då den släppte direkt...
Är garanterat ett undergolv men borde det inte gå att lacka det så det tål lite mer är nämligen jävligt snyggt och prydligt lagt
vad ska man ha istället?
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!