Slipon eller slipoff?

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Varför heter det slipon?
Det borde heta slip-off. De går ju alldeles för lätt att ta av.

Igår natt var det någon som tydligen inte tyckte att min hoj lät tillräckligt mycket så de slip-off:ade min Akrapovic-pipa.
Jag är inte riktigt säker på att alla grannar håller med efter att ha hört hur det lät när jag startade twinnen med fria blås kl 8 på lördag morgon mitt i sthlm city.

Om du som snodde min ljudanläggning berättar var du bor så kan jag komma och gasa lite utanför ditt fönster inatt så får vi se om du är lika nöjd.

Tack ska du ha för förbättringen av ljudmiljön.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
TRåkigt!!!
DEt finns ju öronproppar.....

Och för dem som inte kan hålla sina fingrar borta från andras prylar borde :kulspruta

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Förbannad osis,passar dom bara till millarna? det är väl inte samma länkrör till alla hojar? annars så kan det ju inte vara så svårt att få tag på kräket,så värst mång prillor finns det väl inte.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Buster skrev:
Tror inte du vill det. Det blir en satans motvind där.
Orkan klass 4, små barn blåser bort.

Se då för sjutton till att ordna fram en ny burk tills på lördag, så att man slipper att blåsa av banan i Karlskoga när du svischar förbi. :D

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Farligt att buset verkar ha kommit på att dessa grejor är ganska värdefulla. :mad: Ska man behöva ha "slip-on lås" i framtiden?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
PacMan skrev:
Farligt att buset verkar ha kommit på att dessa grejor är ganska värdefulla. :mad: Ska man behöva ha "slip-on lås" i framtiden?

Vad säger försäkringsbolagen om stulna delar på hojen föresten? Är det samma självrisk som för hela hojen?

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
PacMan skrev:
Vad säger försäkringsbolagen om stulna delar på hojen föresten? Är det samma självrisk som för hela hojen?

Ja. När nån sinnesslö idiot korpade mitt hörde jag efter. Ingen idé. Inte hemförsäkringen heller. Den sistnämnda handläggaren lät förresten som om hon inte visste vad en MC var riktigt. Märkligt.

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
UrbanTiger skrev:
Piss :mad:
Måste man ha skruvar med brytskalle (vete fan va de heter) för att då ha avgasningsrören kvar nu för tiden ?
Durt med sånna titanbultar för dom som gillar sånna :gnissla

Jag slog till på rostfritt. 13 kr för bult och brytmutter. Min förfrågan om att göra något på priset avslogs utan en blinkning. Varning alltså för Siferts Skruv på Lindhagensgatan, Sthlm.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hrc skrev:
Jag slog till på rostfritt. 13 kr för bult och brytmutter. Min förfrågan om att göra något på priset avslogs utan en blinkning. Varning alltså för Siferts Skruv på Lindhagensgatan, Sthlm.

Ehh, det där var ett skämt va? :va

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
Buster skrev:
Varför heter det slipon?
Det borde heta slip-off. De går ju alldeles för lätt att ta av.

Igår natt var det någon som tydligen inte tyckte att min hoj lät tillräckligt mycket så de slip-off:ade min Akrapovic-pipa.
Jag är inte riktigt säker på att alla grannar håller med efter att ha hört hur det lät när jag startade twinnen med fria blås kl 8 på lördag morgon mitt i sthlm city.

Om du som snodde min ljudanläggning berättar var du bor så kan jag komma och gasa lite utanför ditt fönster inatt så får vi se om du är lika nöjd.

Tack ska du ha för förbättringen av ljudmiljön.

Du får helt enkelt dra en kabel från lgh till hojjen och koppla på 220v...då kanske du ser vem som försökte sno ditt nya acrapovic...
Fast då åker du väl i finkan och tjuven får skadestånd.. :3freak

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vad är en brytmutter? Låter som att man måste kapa för att få loss bult och mutter.

hrc skrev:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nicke skrev:
Vad är en brytmutter? Låter som att man måste kapa för att få loss bult och mutter.

Japp, det är liksom hela tanken med brytmutter.
Jag skulle nog leta mig en udda S-torx eller någon annan bult buset inte har tillgång till verktyg till.

Sen tycker jag det är lite läckert att naj-låsa muttrar som på flygplan, men bara för estetiken ;-)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
UrbanTiger skrev:
I slutet av månaden är 13:- mycket pengar. 1:- hade vart mer passande så han hade haft råd till en cheese burgare på hemvägen :rolleyes:

En cheese burgare hade vart gott nu! :rolleyes:

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...