slipon rassel

jopal

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
fireblade 97
Har en micron kolfiber slipon där det sitter två "popnitar" på utsidan. Dessa skallrar och rör sig. Hålen där nitarna sitter är ovala. Ska det vara ett visst spel eller är det helt enkelt så att nitarna släppt?? Någon som har en åsikt!?

this_is_me

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
yamaha wr450f motard
på mitt slipon så sitter då dom popnitar som finns fast. har dock ej micron men endå. popnitar är ju till för att saker och ting ska sitta, så dom har nog gått av i ditt fall, jag skulle borra bort dom och sätta dit nya nitar.

jopal

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
fireblade 97
på mitt slipon så sitter då dom popnitar som finns fast. har dock ej micron men endå. popnitar är ju till för att saker och ting ska sitta, så dom har nog gått av i ditt fall, jag skulle borra bort dom och sätta dit nya nitar.

Visst borde det vara så! Blir till att fixa nya. lite märkligt att de är avlånga hål för nitarna, känns ju som gjort för att de ska börja röra sig efter en stund...

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Avlånga hål för att det kanske har nötits sakta men säkert eftersom det suttit löst? Kanske kan va ide att sätta borra upp lite större hål och sätta större nitar, komplettera med nåt värsting lim tom.

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04
håller med ovanstående att borra större hål och sätta i större nit. för nitar är bra men inte när det vibrerar för mycket, dom får en lite kortare livslängd då.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
hur får man bort de gamla nitarna? Man vill ju inte gärna repa sliponet... Några tips? :)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nu har inte jag läst hela tråden, men har du provat att borra?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hur får man bort de gamla nitarna? Man vill ju inte gärna repa sliponet... Några tips? :)

borrar :D
old-hand-drill-small.jpg

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Har du nån bild? Jag har micron slipon och dom enda popnitarna är för att hålla fast emblemet på utsidan! Saknar du nått? Går det inte att öppna det på nån av kortsidorna?

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04
kan du inte lägga något i spänn (i det ovala hålet) och sen borra? när man tar bort popnitar som sitter fast är det bara att borra för glatta livet! behöver ju inte ha lika stort borr som nitskallen är utan halva storleken skulle jag kört på. då borrar du bara ur ena delen på niten och nithuvudet följer med borret när det släpper.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Jag har samma dilemma, men märker att det försvinner när jag trycker på själva kolfiber skalet... Någon som har tips på hur man fixar detta? Lite störigt när man varvar ordentligt.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy