Slipon till R6

Speedboy

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Yamaha R6
Nån som kan rekomendera en bra slipon till R6:an? Är rätt less på att åka original.

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
själv kör jag med hindle high pipe...
Men har blivit grymt sugen på ett leo-vinci (stavning?) eller ett devil high-pipe i titan...

Johan R1

Leker me min nya R1
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
R1 -02 & Minimoto
Speedboy skrev:
Nån som kan rekomendera en bra slipon till R6:an? Är rätt less på att åka original.

Ja kör akrapovic.. Tycker dock inte ljudet e nån större höjdare.. Vill ju att de ska låta lite.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Inte för att jag har nån större erfarenhet av olika system/slipon till R6 men, jag tycker mitt Micron låter riktigt härligt :) Låter som en riktig racer! (vette fan om det är godkänt dock, har inte besiktat än :}). Kan spela in nå ljud nästa gång jag har igång den, få se om det blir nå kvalla :)

Såhär ser det ut

Last edited:

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Hur mkt % effektökning ger ett slip på en 600cc rad4a egentligen? Jag vet att man ska ha helsystem om man söker effekt, men jag bara undrar ändå.

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Personligen så tycker jag att både V&H och Micron låter för mycket... på en varvvillig r6:a

Worm

Chlister Blygdeslapp..
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 Blå och nice
Jag har precis beställt ett Micron Carbon.. Ska montera det på måndag.. Ska bli skönt att få lite ljud ur bågen!!
:banana

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Har en kompis som kör med BSM på sin R6'a. Låter ok tycker jag, men jag har inte så mycket att jämföra med (av andra slipon på R6 alltså).

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
Har ett Mircron på min R6:a och det låter kan jag lova. Nästan så det kan bli lite jobbigt ibland. Men visst är det lite små häftigt att varava ut genom stan så alla sätter händerna för öronen. Så vill du att det ska låta satsa på ett Micron.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Fearless skrev:
Har ett Mircron på min R6:a och det låter kan jag lova. Nästan så det kan bli lite jobbigt ibland. Men visst är det lite små häftigt att varava ut genom stan så alla sätter händerna för öronen. Så vill du att det ska låta satsa på ett Micron.
Är det du som har den gula 03an? Jag har bara sett 2st förutom min i stan, varav en e blå å tjejkörd utan slipon :)

Oj oj, här gick vi offtopic, men vill ju veta vad för slipon vi snackar om, ifall vi har samma typ, har inte hört någon som låter som min

R1000

TOO FAST FOR YOU !!
Gick med
31 Dec 2003
Hoj
GSXR 1000 - 02
Speedboy skrev:

Själv kör ja med ett titan slipon från TWR - Performance.
Se nedan....

Jag beställde det i somras, från en snubbe i Landskrona.
En polare till mig köpte samtidigt ett med 2st pipor.
Nog det häftigaste ljud ja hört!!
Ja har tyvär lagt mig med hojen, men dämparen höll faktiskt ihop endå. Men det blev lite repigt... :(

Bifogat

• 1000cc-Titan.JPG
    1000cc-Titan.JPG
    12.4 KB · Visningar: 99
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
OlleR6 skrev:
Är det du som har den gula 03an? Jag har bara sett 2st förutom min i stan, varav en e blå å tjejkörd utan slipon :)

Oj oj, här gick vi offtopic, men vill ju veta vad för slipon vi snackar om, ifall vi har samma typ, har inte hört någon som låter som min

jamen det är jag som glider omkring på den. Roligt att se någon från ske-å här.
Mitt slip-on ser ut så här:

Bifogat

• micron_titanium.gif
    micron_titanium.gif
    14.7 KB · Visningar: 94
Last edited:

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
Speedboy skrev:

kompisen hade micron carbon high pipe på sin R6 å de lät helt perfekt å jävligt snyggt blev de me!!

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...