Slipon?

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Tjena! Jag äger en ZX9R-00 och jag har en original dämpare på.Funderar på att köpa ett slipon och jag tänkte höra med er där ute om ni har några förslag på vad som ser bra ut och ger skönt ljud osv. En polare ska sälja sitt Vance&Hines s4 Titanium. Han har haft det på sin R1:a men frågan är ju om det passar till min hoj? Man vill ju ha lite råare ljud i sommar :musik

Tack på förhand!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nova skrev:
Tjena! Jag äger en ZX9R-00 och jag har en original dämpare på.Funderar på att köpa ett slipon och jag tänkte höra med er där ute om ni har några förslag på vad som ser bra ut och ger skönt ljud osv. En polare ska sälja sitt Vance&Hines s4 Titanium. Han har haft det på sin R1:a men frågan är ju om det passar till min hoj? Man vill ju ha lite råare ljud i sommar :musik

Tack på förhand!

Köp helsystem, finns ingen idé med slipon/bolt on eller vad man kallar det nu.........

750RR

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Re: Re: Slipon?

maverick_750rr skrev:
Köp helsystem, finns ingen idé med slipon/bolt on eller vad man kallar det nu.........

750RR

Mavve så sant så helsystem ger nog lite mer effekt och låter mer vilket jag tycker är positivt. Svårt att tänka mig att ett system från en R1 passar på en Kawwa?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Slipon?

Gpx skrev:
Mavve så sant så helsystem ger nog lite mer effekt och låter mer vilket jag tycker är positivt. Svårt att tänka mig att ett system från en R1 passar på en Kawwa?

Kanske borde köpa till en kawa då istället. :tummenupp

Korvosallad. Procentuellt sett får du mer för pengarna när du investerar i ett system. :fakta

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Re: Re: Re: Re: Slipon?

maverick_750rr skrev:

Jo men jag frågade Beviks i Linköping o dom trodde det skulle gå bra med passformen.

Helsystem är ju dyrare. Smidigare att dunka på ett slipon.

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

maverick_750rr skrev:

Korvosallad. Procentuellt sett får du mer för pengarna när du investerar i ett system. :fakta

Vore väl lämpligast, helsystem ska det va slipon är för tyst..

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd

maverick_750rr skrev:

Visst, om du pratar effekt ja, men det har inte nämts effekt, det har pratats ljud. och med tanke på hur mkt mer ett helsystem kostar o vad extra du får göra med hojen med bänkningar o dyl så kan det kosta nästan 3ggr så mkt...

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Slipon?

CorbenDallas skrev:
Visst, om du pratar effekt ja, men det har inte nämts effekt, det har pratats ljud. och med tanke på hur mkt mer ett helsystem kostar o vad extra du får göra med hojen med bänkningar o dyl så kan det kosta nästan 3ggr så mkt...

För mig är ljudet viktigare än effekt, jag har bara mina 100 hästar att leva med måste ju va värst på ett eller annat sätt. Dom som låter mer än mig är H-D grabbarna :(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Slipon?

CorbenDallas skrev:

Köpa ljud? :confused:

Känns som om jag hellre lägger mina pengar på the good stuff.

Ajja, alla har egen vilja. :)

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slipon?

maverick_750rr skrev:
Köpa ljud? :confused:

Känns som om jag hellre lägger mina pengar på the good stuff.

Ajja, alla har egen vilja. :)

Ja, köpa ljud, det är väl därför slipon finns? Vad skulle man annars med det till? Effektökningen är ju minimal...

men visst, jag håller med dig, helsystem är ju det enda raka om man vill ha mest för pengarna, men allt handlar om pengar. Man ska ju ha dom också tex...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slipon?

CorbenDallas skrev:
Ja, köpa ljud, det är väl därför slipon finns? Vad skulle man annars med det till? Effektökningen är ju minimal...

men visst, jag håller med dig, helsystem är ju det enda raka om man vill ha mest för pengarna, men allt handlar om pengar. Man ska ju ha dom också tex...

ja :) :tummenupp

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...