Sliten parkett, går det att fixxa?

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Hjälp! Bor i hyreslägenhet och insåg att min dator-stol har slitit ut parketten belägen under den. Det rör sig om en yta på ca 1kvm som har blivit helt sträv och matt :huvet

Går detta att fixa eller måste jag hosta upp storkovan till hyresvärden när jag flyttar? Tips mottages tacksamt :)

Det lättaste sättet du kan lösa det på är att köra runt stolen likadant över hela lägenheten där parketten finns.
På så vis blir slitaget inte lika påfallande.

Prova att olla golvet!

Men provolla först en lite mindre yta som inte syns utifall det inte skulle fungera. Det finns inget man inte kan lösa med kewken! :tummenupp

Har du tur så har du bara gjort en massa smårepor i lackskiktet så att det räcker att lacka om golvet.

Dock skulle jag tro att du åker på att slipa/lacka om hela golvet för att få det bra.

Pröva "wax-boning" tror jag det heter, kan hjälpa. Men annars kan jag lugna dig med att det är en ordinär förslitning och du kommer med all säkerhet inte bli betalningsskyldig. Mitt parkettgolv i förra lägenheten såg ut som skit i ett hörn men det var inga problem. Då var det hyffsat stränga hyresvärdar där också.

Är du smart så skurar du golvet direkt innan de ska inspektera lägenheten om de nu gör så hos dig. Då syns det knappt alls så länge det är blött.

Utan att avslöjja några intima detaljer kan jag avslöjja att matolja tog bort fläcken i mitt golv. Det satt kvar i flera månader. Kalasbra! :tummenupp

Utan att avslöjja några intima detaljer kan jag avslöjja att matolja tog bort fläcken i mitt golv. Det satt kvar i flera månader. Kalasbra! :tummenupp

Intressant :) hur slitet var det? mitt har blivig strävt... någon speciell matolja hehe?

har sett att när dom renoverar lägenheter så brukar man först slipa ner lacken sen ta bort dammet sen lägga på ny lack med en sorts gummiskrapa typ såna man putsar fönster med fast mycket större, tänk simhallen. vet inte hur många gånger man gör detta eller hur mycket man lack man ska ha dock.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back