Slut på mc-säsongen...

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Jahapp sitter man här med brutet nyckelben. Andra skadan på mindre än ett år. Funderar allvarligt på om man ska vara hojlös ett tag för nu är det inte kul längre... :(

Åkte igår på sveavägen, precis vid rödljudet vid sergel (som precis slår om till grönt) bestämmer sig nån lirare i bil för att byta fil... Kastar sig ut framför mig (i v körfält) och tvärnitar, bilarna som står vid rödljuset har inte hunnit åka än... Så i stället för goda 15 meters bromssträcka har jag plötsligt bara 5. Tvärnitar och visst släpper framhjulet... Går i backen på höger sida och KNAK det känns inte bra i axeln... Bilen framför rullar lungt iväg... Bilen BAKOM kör om mig och rullar iväg... Medkänsla?? Knappast. Fy fan... Reser mig upp och får upp hojen på nåt vis, kör hem den till älvsjö, jävligt förbannad och ont som fan... Känner benstumparna gnaga mot varann. Svär & gormar vid varje rödljus. Kommer hem och lyckas få av mig skyddsväst & jacka, hjälmen förstörd, stort märke i den. Ringer donnan som får köra mig till akuten.
Sitter där i 6 timmar för att få veta vad jag redan visste, nyckelbenet är av. Så nu sitter man här... På lördag ska jag gifta mig. Detta kom väääldigt lägligt. Och jag kommer inte ens ihåg bilen som svängde ut. Men det är så man funderar på att sälja hojen, nu är bägaren full och bara ytspänningen håller det hela kvar... :(

http://www.mooh.se/finn_ett_fel.jpg
 

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Lider med dig..

Hoppas att du inte har allt för ont!
Gjorde de något åt nyckelbensbrottet?

En polare till mig fick ingen hjälp utan de lät det självläka... med följden att det läkte snett och han har en ful knöl på den axeln.
Får hoppas att det går bättre för dig.

Sälj inte hojen, du kommer nog att ångra dig..

Lycka till på bröllopet och att du blir lycklig med din blivande fru.

//C
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Fan vad tråkigt,men du är inte ensam, jag bröt nyckelbenet i torsdags efter en mindre vurpa med crossen. 6 veckor sjukskrivning blev det för min del.
Jag förstår att du tappat sugen på att åka hoj men gör inget så dumt som att sälja den,du kommer bara att ångra dig.
Krya på dig.


:kulspruta BILAR
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
AJAJ!

Det gör så jävla ont att bryta nyckelenet.
 

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Re: Lider med dig..

IL Ducce skrev:
Hoppas att du inte har allt för ont!
Gjorde de något åt nyckelbensbrottet?

En polare till mig fick ingen hjälp utan de lät det självläka... med följden att det läkte snett och han har en ful knöl på den axeln.
Får hoppas att det går bättre för dig.


//C

Vad är det som får folk att tro att vi inte kan vårat jobb, eller ännu värre, inte vill ge folk behandling??? Läser man ovanstående så får man intrycket att man ska göra något speciellt åt ett nyckelbensbrott.

Upplys mig gärna, jag har alltid en strävan efter att bli bättre. Med det sagt så kan man kanske säga, om ovanstående bilder, att detta möjligen är ett opfall men då måste man röntga i en annan projektion för att se hur intermediärfragmenten går.

Logiken är grisenkel och glasklar - man opererar bara om resultatet blir bättre än "ingen" behandling.

Hising - Ortoped
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Man skulle ju vilja ha tag på :kulspruta packet som orsakade olyckan och sen bara smet som om inget hade hänt :fatta!
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Jag fick ett skumgummibandage i en 'åtta' som håller bak axlarna... Det känns fan så mycket bättre med det på, men operation blir det inte. De sa att det sällan blir bättre av det. Jag får nog leva med en knöl, det är bara en sak till att lägga till de andra ärren så det står jag ut med.
2 veckors sjukskrivning, detta skall läka på 4-6 veckor-- jaja...
 

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Ajaj..

Men du är snart på hjulen igen!

Faaan vad man skulle vilja ha tag på såna där idioter i bil.... varför kan aldrig något sånt där hända när man är fler så man kan jaga ifatt snubben som är upphov till olyckan :whip
 

KTM_Mod.

Är fet och ful
Gick med
23 May 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM LC4 SM
Fan va surt...

Har själv precis varit sjukskriven efter en vurpa. Det är inte kul att få 80% av lönen...

Men,men...vad du än gör...SÄLJ INTE BÅGEN! Det räcker med en fin helgdag så ångrar du dig direkt.

Lycka till med donnan (folk säger ju att visssa förlovningar slutar lyckligt och andra slutar med äktenskap) :D
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
Den där knölen försvinner med tiden. Har oxå brutit mitt nyckelben p.g.a. av en bilist som hade huvudet uppe i röven när han körde. Ont gör det... som fan... impad att du lyckades köra hem med det.

Hoppas det läker bra och snabbt!
 

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Nurse Ratched:
Jag ställde frågan om vad de gjode på sjukhuset därför att jag tror mig veta att man sällan/nästan aldrig gör något åt nyckelbensbrott. Vet du vad som krävs för att det ska bli operation, att det är flera brott eller (intresserad ej spydig)?
Själv har jag ingen aning.

/C inte ortoped ;)

Ang. min polare så hade han väl otur men det skulle precis som alltid "självläka", bara det att han har fåttt en stor knöl och strul med ledbandsfästen i axeln efter sin olycka.
Hoppas att det går bättre för Nailer!
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Skadad

Hmm... har du inte första natten att se fram emot?

F´låt ironin men grattis på din bröllopsdag o du, nyckelbenet läker. Kom igen...


:)
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Fy f...n!!! Man blir så sne... :mad:

Två hojåkare från i tisdags är ur leken ett tag... pga nyckelbensbrott :(

Trafikfarliga människor skulle få lite offentlig :whip och :smasha. Sen skulle man :fatta! lite vett i skallen på dem.

Hoppas du går genom dagens äventyr med annat i sinnet än ilska över idioter i trafiken. Lycka till grabben jag är strax på väg att gå den väg du tar i dag... för andra gången... :rodnar.

Man ska åka i grupp så kan man piska tokiga bilister på plats.

Krya på dig och grattis till giftermålet.

/Fredrik
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Fan vilket äckligt svin som körde om dig, tänk om bakomvarande inte sett dig... Vill inte ens tänka på vad som skulle kunna hända... :zpy

Men ärligt talat så borde man alltid åka i grupp så man kan åsamka dessa tokiga bilister likvärdiga skador på plats :whip


Tog du svinets regnr? Kanske lite mycket att hålla reda på medans asfalten närmade sig ... :(



Krya på dig!!! :tummenupp
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Re: Re: Lider med dig..

Nurse Ratched skrev:
Vad är det som får folk att tro att vi inte kan vårat jobb, eller ännu värre, inte vill ge folk behandling??? Läser man ovanstående så får man intrycket att man ska göra något speciellt åt ett nyckelbensbrott.

Upplys mig gärna, jag har alltid en strävan efter att bli bättre. Med det sagt så kan man kanske säga, om ovanstående bilder, att detta möjligen är ett opfall men då måste man röntga i en annan projektion för att se hur intermediärfragmenten går.

Logiken är grisenkel och glasklar - man opererar bara om resultatet blir bättre än "ingen" behandling.

Hising - Ortoped

Är det du som körde honda xr innan från västerås? :)
Vissa skador gör man som sagt inte mycket åt, nyckelbensbrott fixar man väl oftast bara genom att "slipa" till så att det inte blir vassa kanter.
Men vid ett fåtal tillfällen kan man som patient känna att "fan vi har inte mer pengar, och han här behöver vi inte göra så mycket med". Personligen har jag ju legat på andra sidan operationsbordet ett antal ggr, och nästan alla gånger har jag fått extremt bra vård. Visst har några missar gjorts, men då har jag haft tur eftersom min farsa är läkare och morsa sjuksköterska att de haft den extra kollen, men för de som inte har den backupen kan det säkert kännas rätt maktlöst, eftersom man som icke medicinare inte har kunskapen.
 

sacke

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Ort
08
Hoj
none
Trist!!

Bröt mitt nyckelben -01.......sjukskriven 6 veckor.
Fick dock ersättning för sveda å verk samt ''bulan'' på axeln.
Nytt skinnställ och hjälm....allt på TRAFIK försäkringen...

Men TH var väldans snabba på att tala om att hojen fick jag ingen ersättning för då jag endast hade halv försäkring !!!

Men ''trillar'' man med en motard i låg fart så blir ju skadorna endast skrap märken......:)....

Krya på dig...

//sacke//
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
fan vad surt men man får väl inte ge upp för att man stötter på lite motgångar väl...du hinner nog dra nån repa innan sommaren är slut...krya på dig :hej
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Tog du dig genom bröllopsnatten med godkännt resultat? :D
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Hehe bröllopsnatten är först på lördag =)
Sådå ska maan väl ha repat sig lite!

Tror inte jag ger upp helt men 2 vurpor med rätt jobbiga skador på 500 mil är lite väl mycket. Och så uselt tycker jag inte jag kör... :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top