Mittsverigebanan är ju på ett vis Sveriges bästa bana, iom att det är väldigt enkelt och billigt att hyra banan och köra där. Jag har varit där och kört flera gånger, och tycker den är skitkul. Jag är dessutom helt övertygad om att det inte är enbart härnösandsbor som åker där, utan det är folk från iaf hela norra Sverige som åker dit och gör av med pengar. Det låter ju listigt att stoppa den kommunintäckten. Vad kostar banan för kommunen, vad kostar det att folk är där och kör? Jävla vansinne!
Jag inbillar mig dock att det skulle vara tämligen enkelt att få bygga golfbana i centrala Härnösand
Antagligen lika enkelt som det var att dra E4 genom villområdet där jag växte upp. Då var det ingen som från politikerhåll ifrågasatte bullerproblemen!
Edit: En jävligt vinklad artikel också, det låter ju som att kommunen äntligen har stoppat dom grovt kriminella rörelserna som håller till där på onsdagarna!
Jag sätter en slant på att reportern inte ens vet vad Onsdagsbusen handlar om
Eller förstår att det kanske är dom sociala nätverk som byggs upp där som behövs för att hålla igång en sån region