Sluta gömma er bakom slöjan!

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Trots att jag håller med blondinen kan jag inte hjälpa utan att tycka synd om henne, hon blir totalägd och hennes argument är riktigt svaga.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Hur kan man stå i TV-sändning utklädd till Batman och tro att man kan tas på allvar? Slöjan symboliserar kvinnoförtryck och extremt föråldrade värderingar. Detta är inte något som bör föras vidare till svenska barn i förskolan. Om Batman inte inser problemet med detta är hon för hjärntvättad för att bli förskolelärare.

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hur kan man stå i TV-sändning utklädd till Bat Man och tro att man kan tas på allvar? Slöjan symboliserar kvinnoförtryck och extremt föråldrade värderingar. Detta är inte någon som bör föras vidare till svenska barn i förskolan. Om Bat Man inte inser problemet med detta är hon för hjärntvättad för att bli förskolelärare.

facka inte med batmAN!!1 :finger

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
Tror inte att någon hade tagit en svensk "inföding" (för att vara politiskt korrekt) på allvar om hon/han kom med ett lakan som täcker hela kroppen och velat undervisa vare sig dagisbarn eller ungdomar i högstadiet. Tror heller inte att det går att få en närmre relation varken som förälder eller elev till någon som är lika anonym som internet. Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar men skolan skall väll vara religonsneutral, därför jag ser ingen anledning till att inför muslimska seder i den?

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Varför ska det vara så viktigt att hålla på gamla traditioner och kultur? Oavsett om det handlar om att ha burka, äta kräftor eller annat "bara" för att man har gjort det i 100-tals år tidigare så är det väl roligare att vara öppen för nya saker och utvecklas som människa?

Nä, begrav gamla traditioner och skapa nya istället. :)

Ang burka, slöja eller vad det brukar heta så föds vi alla nakna men av någon anledning så måste människosläktet ofta i form av religionens namn krångla till allt. Skulle inte röra mig i ryggen ifall någon skulle vilja gå naken på stan. Fram för flera naken-janne, (eller nakenBerit för den delen.)

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
jag förstår fan inte varför dom har sånt där på sig i sverige, det finns fan inga sandstormar här. möjligtvis en höstorm med lite löv.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Att ett stavfel kan va så sjukt kul :rofl

jag skrattar fortfarande, grannarna har gått man ur huse och undrar vad det är jag skrattat så länge och högt åt, jag ser att någon just ringt både polisen och brandkåren och nu börjar dessutom de också skratta och jag skrattar fortfarande, har ännu inte tagit ett andetag sedan jag började och har glömt att gå på toaletten dessuton och nu kommer alla grannar ur huset, skrattandes och vissa t.o.m helt nakna och skrattar högt och vilt, några har börjat slåss med varandra, men bara på skoj eftersom de skrattar och undrar hur stavfel kan vara så sjukt kul, men de skiter i svaret eftersom skrattet är så förlösande och polisen dök just upp med massa krack-knarkers som de släppte eftersom krack-knarkerserna skrattade så mkt och så högt att polisen också var tvungna att börja skratta och när de väl gjorde det, så insåg polisen hur kul krack-knarkerserna egentligen är och släppte de och önskade de lycka till i framtiden och ojojoj vad jag fortfarande skrattar, så mkt att brallorna nu är bortskrattade och jag undrar hur jag ska ta mig tilljobbet imorgon utan brallor men vad gör det för jag hör nu att grannkvarteren också börjar skratta och den där jävla döva grannen som inte skrattat sedan versailles-fördraget, skrattar nu så mkt att näsan imploderade och vi ba liksom kollar på honom och skrattar ännu mera hahahahaha vad vi skrattar och vissa skrattar t.o.m på grekiska xe xe xe xe och det känns som att snart håller hela världen på att skratta på sig och där slutade jag skratta.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Tror inte att någon hade tagit en svensk "inföding" (för att vara politiskt korrekt) på allvar om hon/han kom med ett lakan som täcker hela kroppen och velat undervisa vare sig dagisbarn eller ungdomar i högstadiet. Tror heller inte att det går att få en närmre relation varken som förälder eller elev till någon som är lika anonym som internet. Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar men skolan skall väll vara religonsneutral, därför jag ser ingen anledning till att inför muslimska seder i den?

Ifall en svensk "inföding" skulle ta på sig ett lakan att undervisa i så skulle det ju vara sinnessjukt, inte på grund av en tro och tradition. Jag tror inte det spelar någon som helst roll för relationen till föräldrar förutom att fördomar väcks. Att en lärare använder heltäckande burka är inte samma sak som att införa muslimska seder i skolan.

Jag tycker inte om burka. Jag är inte heller förtjust i islam över huvud taget, och då ser jag till hur det ser ut i muslimska länder och inte på religionen i sig. Däremot så tycker jag man måste tänka längre än näsan räcker. Jag har inga problem med att hon utbildar sig till förskolelärare men jag skulle nog aldrig anställa henne som förskolelärare ifall hon tänker ha på sig sin klädsel just på grund av att kontakt med föräldrar är viktigt och med burka så kommer det med största säkerhet bli stora problem.
Däremot tror jag inte det har någonting med "anonymitet" att göra. Jag tror att föräldrar som inte är muslimer skulle vara väldigt negativa till det just på grund av att de skulle tro att hon garanterat försöker ge barnen muslimska värderingar och även på grund av fördomar om muslimer. Vilket möjligtvis även är fallet?

Kanske mitt mest politiskt korrekta inlägg någonsin?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
I
Däremot tror jag inte det har någonting med "anonymitet" att göra.

Tycker inte man ska få utbilda sig till något med en heavy-duty-burka på skallen, vem fan vet vem som skriver proven etc? :confused:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år