Sluta gömma er bakom slöjan!

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
En del har insikt ...är så jävla fula så det är bra med burka, vore bra med tvång, lag rent utav...:)

Gabor for president....Jag vet...jag vet jag bara vart tvungen att få se dessa ord i skrift;)! Det är inte lätt att bära visdom och ett så superbt överlägset namn men några måste ju göra det:D Visste du att namnet härör från gabriell som betyder gud är min styrka? Ähh sånt skiter väl du o jag i vi vet ju redan att vi tillhör europas bästa älskare och vi skulle aldrig "Hänga med brudar som inte tål att visas upp i ljuset!! Så burka åt folket som inte tål visas upp i dagsljus:D:D

Gabor

Guest
Gabor for president....Jag vet...jag vet jag bara vart tvungen att få se dessa ord i skrift;)! Det är inte lätt att bära visdom och ett så superbt överlägset namn men några måste ju göra det:D Visste du att namnet härör från gabriell som betyder gud är min styrka? Ähh sånt skiter väl du o jag i vi vet ju redan att vi tillhör europas bästa älskare och vi skulle aldrig "Hänga med brudar som inte tål att visas upp i ljuset!! Så burka åt folket som inte tål visas upp i dagsljus:D:D

I Guds namn, med hans tillstånd..nytt korståg....Lag på Burka.!! :Bugar

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
I England ser de inte mellan fingrarna på sånt här:

Bifogat

• jedi.jpg
    jedi.jpg
    30 KB · Visningar: 57

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
...och som vanligt så går det inte att föra en normal diskussion för att få fram sitt argument & sin åsikt utan att bil personligt påhoppad. Jag ger upp.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
...och som vanligt så går det inte att föra en normal diskussion för att få fram sitt argument & sin åsikt utan att bil personligt påhoppad. Jag ger upp.

Vilka har hoppat på dig och var?! :va Citera gärna de påhoppen isåfall.

Är du säker på att du inte blandat ihop "påhoppad" med att bli ifrågasatt och motsagd?!

Det är ju faktiskt just det som kännetecknar en diskussion nämligen att man stöter och blöter varandras påståenden och ifrågasätter sina diskussionsmotståndares argument och infallsvinklar.

Jag såg förvisso en del ifrågasättanden men jag såg inga påhopp, utöver någon kommentar att du var het men det är väl inget direkt påhopp?!

Edit1:
En artikel som väl sammanfattar min syn på saken när det gäller tält på arbetsplatser o.s.v.
http://www.expressen.se/debatt/1.1716829/slojan-ar-ditt-eget-problem-khalifa

Däremot skall den personliga friheten att klä sig som man vill och religionsfriheten aldrig inskränkas i "onödan". Att som vissa här argumenterar för och förbjuda burka och slöja i alla möjliga sammanhang utan att det är motiverat känns bara tunt och ger mig smak- & sedlighetspolis-vibbar.

Självklart skall hon kunna utbilda sig iför tält däremot skall det vara en arbetsgivares rättighet att neka henne anställning om tältet är ett hinder för yrkesutövningen.

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det jag tycker dom flesta verkar ha missat är att hon skulle väl först och främst nekas till att utbilda sig. Jag tycker i alla fall att alla människor har rätt till utbildning, och det fullkomligt oberoende av sin klädsel och utseende*. Men det kanske bara är jag som klyver hår.

*Innan någon säger nånting om det så nej, jag tycker inte man får vara naken.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det jag tycker dom flesta verkar ha missat är att hon skulle väl först och främst nekas till att utbilda sig. Jag tycker i alla fall att alla människor har rätt till utbildning, och det fullkomligt oberoende av sin klädsel och utseende*. Men det kanske bara är jag som klyver hår.
.

Om man går en utbildning som inte kan leda till jobb kostar det bara en massa pengar. Det är väl inget specifikt i detta fallet, det finns massor av hippies som utnyttjar systemet och går och lallar runt på universiteten och läser obskyra kurser som inte ger något men bekostas av alla andra, men kan vara en aspekt i frågan.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Om man går en utbildning som inte kan leda till jobb kostar det bara en massa pengar. Det är väl inget specifikt i detta fallet, det finns massor av hippies som utnyttjar systemet och går och lallar runt på universiteten och läser obskyra kurser som inte ger något men bekostas av alla andra, men kan vara en aspekt i frågan.

Dags för skoluniform?

Så tuppkamsföredda punkare med grönt hår och näsringar skall nekas utbilda sig till ekonomer eftersom de, i sin aktuella skepnad aldrig kommer få jobb inom banksektorn?!

Är det skolornas roll att agera smakpolis med hänsyn till framtida eventuella arbetsgivare?

Vad mig beträffar får hon gärna tälta sig igenom sin utbildning men hon skall inte kräva att någon anställer henne och hennes tält om arbetsgivaren anser att verksamheten kräver att man är tältlös....

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Dags för skoluniform?

Så tuppkamsföredda punkare med grönt hår och näsringar skall nekas utbilda sig till ekonomer eftersom de, i sin aktuella skepnad aldrig kommer få jobb inom banksektorn?!

Är det skolornas roll att agera smakpolis med hänsyn till framtida eventuella arbetsgivare?

Vad mig beträffar får hon gärna tälta sig igenom sin utbildning men hon skall inte kräva att någon anställer henne och hennes tält om arbetsgivaren anser att verksamheten kräver att man är tältlös....

Nu känns det väl inte som att hon kommer slänga tältet i första taget. Smakpolis? Det är väl knappast för att hon tycker det är snyggt som hon har lakanen på sig? Skoluniform är förövrigt ingen dum idé nej.

Jag tycker det är konstigt att så många blir upprörda över Jehovas och Livets Ord och liknande men när det gäller ännu galnare religiösa personer fast med en annan religion, tex en religion som förespråkar världsherravälde, ska det puttinuttas så hela tiden.

Vuxna människor som tror på tomten, speciellt en mordisk tomte, ska egentligen inte finnas i närheten av barn eller på några viktiga poster överhuvudtaget. Jag skulle definitivt inte vilja ha Ulf Ekman som dagisfröken heller.

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Dags för skoluniform?

Så du tycker att det är ok att se ut såhär på lektionerna?

Bifogat

• snorre.jpg
    snorre.jpg
    39.3 KB · Visningar: 41
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS