Sluta Med Cancerpinnar

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Ang. snus och cancer. Det är inte själva snuset i sig som framkallar cancern utan att man hela tiden har något under läppen. Det kan jämföras med att gå runt med en tennisboll i armhålan i några år.

För övrigt så snusar jag, har gjort det nu i 6-7 år. Det är nästan bara GBG Rapé som gäller, annars funkar det nya snuset Skruf också bra (måste vara tranbärssmaken, annars smakar det snusk).
Om du vill snusa utan att det rinner överdrivet mycket så rekommenderas White portion skarpt. Det finns både som Grov och General(?)

Hoppas jag bidrog med något, peace and out

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Själv har jag slutat snusa.. Sex veckor och två dagar utan snus.
Det var fruktansvärt jobbigt den första veckan, jag gick över till
Choice (nikotin- och tobaksfritt "snus"), det funkar.

Nu är nikotinet ur kroppen, och det fysiska beroendet är borta.
Bara vanan kvar, dags att försöka sluta med Choice också.

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
twinner skrev:
Sitter här med en alldeles färsk dosa Ettan,bakvarianten såklart.Tänkte lära mig att snusa då jag hört alla dessa historier om lungcancer och andra rökrelaterade sjukdomar.Jag har rökt väldans länge :kocko sedan lågstadiet har ciggen mer eller mindre styrt min vardag,det är vidrigt att vara slav under ett beroende,snusa ska ju vara bättre (om man skall hålla på över huvud taget.Problemet är ju att snuset inte biter på mig (nikotinmässigt) dvs,ska jag minska rökningen samtidigt som jag ökar dosen med snus? eller ska jag bara konvertera mitt beroende rakt av :huvet JÄVLIGT JOBBIGT ÄR DET :brinnerup snuset rinner och jag måste konstant ha en prilla inne.Hur ska jag klara helgens partaj?

Någon som gjort nått liknande?
//Snusaren

Om du nu skall börja snusa så tror jag GROV är överlägset för en ovan, rinner inte alls som de andra sorterna.
Sen tror jag ju att portion är bra att starta med, visst, det rinner lite mer, men tål "nybörjarläppspressandet" mycket bättre än baksnus!
Testa GROV White portion är mitt tips!

Lyckades själv vara utan snus i nära 3 månader efter många års snusande, men var tvungen att börja igen så folk i min omgivning tyckte att jag blev konstant grinig :fatta!

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Varken röker eller snusar,stolt som faaaan :) .Sparat massor av pengar!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Försök hitta nåt som får dig på andra tankar, det funkar ABSOLUT bäst. En hojhelg? En kvinna?

The Saint

Yey!
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
FLHRI
hinner inte läsa hela tråden (ifall nån redan sagt det här) men d e satans mkt svårare att sluta snusa än röka, så skit i snuset.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
På sön är det 3 veckor sedan jag tog min sista snus, blev brutalt sugen på snus av denna tråden kan jag lova:).
Men jag VET att den känslan försvinner om en stund. När jag slutade snusa så gick det åt ca 1 Dosa kram om dagen.

Snowman

Tycker inte om regn...
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
Hojlös
heinz_p skrev:
Ang. snus och cancer. Det är inte själva snuset i sig som framkallar cancern utan att man hela tiden har något under läppen. Det kan jämföras med att gå runt med en tennisboll i armhålan i några år.

Kan man stilla sitt nikotinbehov med en tennisboll under armen?! :tungan
Gud va skönt att höra - jag trodde jag var tvungen att ha tennisbollen under läppen!! :banana

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
SLUTA RÖKA RAKT AV...!!!!

Det är:

äckligt
otufft
stinker så in åt helvete
ser förbannat löjligt ut att stå o blossa på nåt jävla ryk :3freak
kostar en jävla massa stålars
sa jag att det stinker.. :rolleyes:
stör tillvaron.. ex. MÅSTE stanna för rökpaus..när man prexis kört om 5 långtradare..MÅSTE ut sent på kvällen o köra över halva stan för att köpa cigg.
pengar till ciggen först...sen mat
det luktar anus om kläder och person..(det är samma sak som att det stinker)
förstör den egna hälsan
förstör andras hälsa (men det skiter rökarna i)
hemmet luktar pyrr o sånt som är vitt blir äckelgult

Ja...jag skulle nog kunna skriva SH:s längsta inlägg om detta men jag tror ni fattar... :brinnerup

/Madhonda... a non smoking biker. :)

Henken

Guest
hållundan skrev:
Psis. Röka å snusa är gay.

Bättre att köra hoj, gänga, dricka sprit å hålla käften.

Typ.

Dricka billig sprit....och hålla käften. Jag vill dit!

Henken

Guest
hållundan skrev:
... O du store gud släpp mig in i ditt rike. O du store gud ini himmelens höjd...

Tommy Tommy Jag vill veta aaaallt, tommy tommy kränger det vita pulvret. Tommy Tommy, stanna stopp & ge haaaalt

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
ninja-mannen(c) skrev:
Men du har jo en "Übergaylila" och i din signatur står det ".e.n.l.i.l.a.k.n.ä.s.k.r.a.p.a.n.d.e.g.a.y.d.w.a.r.f.v.ä.r.l.d.s.m.ä.s.t.a.r.e.i.s.e.x." Ironi kanskje?
Nja, både och. Gissa vilken som är vilken.

jfd

--> Sommar <---
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1 Röd/Vit -98 med -00 motor
Sätt dig på hojen och kör några mil när suget är som starkast, blir aldrig sugen på Nikotin när jag får i mig lite adrenalin! :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år