Felix skrev:Jag har mina aningar om att det kommer klotas lika mycket eller mer i år...
Skall bli intressant och se en sammanräkning av denna säsong..
Kent W skrev:Jo...så kan man ju tycka....men förra gången det begav sig, får det har faktiskt varit på gång tidigare.....som några av oss mins,
så enades branchen om att frivilligt begränsa effekten till 100hkr.
Den gången sammanföll det beslutet med en nedgång i konjunkturen, det såldes helt enkelt färre hojar under några år...vilket avspeglade sig olyckorna.
Hur går det denna gång är nog mer ovisst.....100hkr gräns ....tror inte det räcker....se vad som hänt med dagens klass 7 hojar och strypningar osv.
Jag tror inte försäkringsbolagen, myndigheterna och polisen kommer att stoppa huvudet i sanden......och det borde inte vi sporthojsåkare göra heller.....det finns bara ett sätt ur den här situationen:
- Sluta "stunta", "racea", och "klota" på allmän väg....olyckorna och skadorna måste minska drastiskt....annars händer det nått som vi inte vill.
KentW
Ugglan skrev:Första tanken som slår mig:
Vad händer med alla de tusen hojar som blir "förbjudna"?
Är det bara att kasta dem i ån, eller vad?
zykl0n skrev:Något förbud som helt plötsligt skulle göra alla 1000 R-hojar obrukbara lär vi inte få se.
Om det nu mot förmodan skulle bli ett förbud så skulle detta stoppa nyförsäljning.
Det skulle göra att andrahandsvädret skenade upp på de lagliga värstingarna så släng den inte i ån!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|