Slutkört...

Urglubb

Never apologize for making a decision!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 - Honda Cbr600rr
Jaha då var denna säsong över för mig. Har lyckats köra omkull.
Åkte en liten sväng på landsväg o fick sladd i en kurva (rullgrus), körde därefter ut på en åker där jag hoppade med hojjen och landade på framhjulet, slog över så det small om det. Klarade mig undan med en uppsvullen handled och hojjen är bara skrot. :(

Detta hände för typ 1 timma sen. Ajja så är det.
Gonatt på er!!!

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Men fyfan! Har du inte varit på sjukan?! Om inte, åk dit på en gång!!! :skrämd

KRYA PÅ DIG! :hej

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Usch! Iväg till sjukan me dig, å glöm inte å ringa försäkringsbolaget....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Trist! Försäkring borde hjälpa dig om du hade en sådan! Om du inte skenförsäkrade så tror jag inte klagar på att du kraschade ;) skämt!!

klart du kommer tillbaka o kan köra igen i år.. var inte så negativ nu. jag har kraschat alldeles för många gånger.. senaste gången jag kraschade (voltade hehe) så såg jag ett par nummer i skallen och blev inte allt för sur.. jag visste vad det skulle kosta och innan jag snurrar klart

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Tåkigt värre

Det fattades bara det, väldigt tråkigt att du klotade men tur att du klarade dig, men nu måste jag skicka ett brev till vägverket o förklara min ilska över att vi betalar så mycket skatt på allt, nu menar jag bara trafik delen och det som rör, bensin, vägskatt, inte lönen alltså. Vad f*n gör dom med våra pengar att dom inte ens kan hålla rent på vägarna? Jag är rätt så mycket ute o kör i jobbet då jag brukar åka på favorit vägarna även med tjänste bilen, då o då brukar jag morra till bakom ratten då det är fullt med grus i dom fina kurvorna. Vill dom på VV att vi ska köra omkull på bågarna? Det verkar så iaf. :mad:

Så jag säger bara :kulspruta Vägverket

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
fan va tråkigt, hoppas nu att du hade helförsäkring på hojen.....säg att du hade helförsäkring då.......

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Stackare, inte kul att börja sommaren med att klota...(Inte för att jag säger att det är kul att klota överhuvudtaget) :(

Hoppas du blir bättre snart, Krya på dig!

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Re: Tåkigt värre

chrille-r1000 skrev:
Det fattades bara det, väldigt tråkigt att du klotade men tur att du klarade dig, men nu måste jag skicka ett brev till vägverket o förklara min ilska över att vi betalar så mycket skatt på allt, nu menar jag bara trafik delen och det som rör, bensin, vägskatt, inte lönen alltså. Vad f*n gör dom med våra pengar att dom inte ens kan hålla rent på vägarna? Jag är rätt så mycket ute o kör i jobbet då jag brukar åka på favorit vägarna även med tjänste bilen, då o då brukar jag morra till bakom ratten då det är fullt med grus i dom fina kurvorna. Vill dom på VV att vi ska köra omkull på bågarna? Det verkar så iaf. :mad:

Så jag säger bara :kulspruta Vägverket

Ledsen att krossa dina drömmar...men vanliga vägar kan inte klassas som RR-bana...så här års..när inte ens april är slut...ska man räkna med att det kan finnas lösgrus osv på våra vägar...så är det! Tycker iaf att mina skattepengar kan användas till bättre saker än att putsa upp alla landets vägar så att vi kan ligga och skrapa knän i kurvorna i april...så länge vi inte klarar av att ge anständiga löner till folk inom vård och omsorg så tycker jag inte man ska prioritera sopningen på vägarna.

Är dags att VI lär oss köra hoj på våra vägar!

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Urglubb skrev:
Åkte en liten sväng på landsväg o fick sladd i en kurva (rullgrus), körde därefter ut på en åker där jag hoppade med hojjen och landade på framhjulet, slog över så det small om det. Klarade mig undan med en uppsvullen handled och hojjen är bara skrot. :(

Gonatt på er!!!

Himla bra att du klarade dig nästan helt oskadd!! Inga roliga saker sånt där...för mig påminner din olycka om den som Rossifumi var med om...du hade turen på din sida.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Urglubb skrev:

Gonatt på er!!!

Varför är det slutåkt då? Ingen vagnskadeförsäkring? Det finns ju ersättningskåpor till en inte alltför dyr peng... om det nu inte verkligen bara är skrot av hojen.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Vilka skydd använde du? Hjälpte de?

Skulle vara intressant att veta hur mycket du får netto för hojjen när bolaget löser in den...

Finns en risk att man inte ens får vad man betalat i premie med tanke på begagnat-värde och dragen självrisk...

Urglubb

Never apologize for making a decision!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 - Honda Cbr600rr
Jag har helförsäkring. Skenförsäkrar inte.
Jag har tittat på hojjen nu o det kan gå att fixa till den. Får väl göra om den till streetfighter eftersom att hela nosen är intryckt. Framgaffeln är iaf hel, ramen är ej sne. Så det ska väl ordna sig för en rimlig peng.
Ska fan ut igen till somarn.

Jag använde ett hmm vad heter det nu igen. High Five ställ med ryggskydd o allt. Funkade kanon. Tacka vet jag skyddskläder.

Ne nu ska jag ta ett glas :öl så man kan må lite bättre
Hai!

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Måset beklaga. hoppas det löser sig fort så du snart kan ut o köra igen.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Skönt att höra att du är OK ialla fall. :tummenupp
Plåt och plast går alltid att fixa. :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag kan ha fel, men är det inte så att om man inte åker in till sjukan kan det blir problem att få ut några försäkringspengar för skador som ger sig till känna senare? Nu kommer jag så klart inte på någon annan sådan skada än whiplash... :rolleyes:

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Alltid tråkigt när nån kör omkull, jag körde rullgrus i höstas jag.
Men jag skulle ändå rekommendera en tripp till sjukan för
undersökning, saker kan vara trasiga utan att de märks... Jag
hade' t ex, en knoge till på högerhanden innan :D
Upptäckte inte att den var tillplattad förrän svullnaden gick ner och nu är det för sent att laga den. Är huvet dumt osv osv :)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...