watson skrev:
Fortfarande!: Det var ca 18 000 på Råsunda i måndags. Ett hundratal enligt tidningarna var störande.... Det är en väldigt liten del som märks av många. Det skrevs inte i några tidningar om de medelåldersmän som ställde sig framför grinden för att hjälpa polisen. Det skrevs heller inte om att STÖRSTA delen av klacken sjöng nidvisor till de stackars idioterna som förstörde.
Jag tror faktiskt inte att du skulle vara så kaxig om du själv ska gå emot EN sådan människa som KAN vara hög, KAN vara psykiskt störd, KAN vara beväpnad (även om det nu i "firmakretsar" fördöms). JAG skulle absolut inte riskera att bli invalidiserad eller faktiskt dö bara för att AIK ska slippa dålig publisitet. JAG är inte lika korkad som de.
Jag vill bara titta på fotboll och sjunga fram mitt lag till seger (vilket inte har lyckats i år
). Min poäng är: Varför ska AIK behöva böta? Det var ju inte direkt spelarna som startade kravaller...
/FW
Det handlar inte om det, varför stänger inte Black army ute sånt drägg om ni nu är så jäkla helylle? Varför gör representant-idioter för Black Army officiella uttalanden som får den samlade svenska skinnskalleeliten att framstå som raketforskare?
På 90-talet när jag fortfarande gillade att gå på fotboll så kommer jag ihåg vissa motståndarklackars beteende och klart värst var ALLTID Black Army.
När nationalsången sjöngs sträcktes ett hundratal händer upp i Hitlerhälsning, man kastade in allt möjligt skit på plan, skrek negerjävel och kastade bananer till Henke Larsson med mera.
Hur fan kan man sympatisera med dessa idioter genom att ställa sig i samma klack som de?
De AIK-fans som beter sig som folk har jag givetvis ingenting emot (förutom hur man kan hålla på ett så dassigt ängagäng
) men det är ändå ytterst AIK:s ansvar att ta till krafttag mot våldet, det duger inte att stoppa huvudet i sanden. En idiot kan identifiera folk på videobilderna. Porta dessa på livstid från alla matcher! En idrottsförening bör ha rätt att släppa in de människor de behagar på matcherna, sköter man sig inte åker man ut.
Sen är det ganska komiskt med nivån på fotbollsfans i övrigt, beteendet kan inte beskrivas som annat än neurotiskt i vissa fall. Tänk om folk stod på våra tävlingar och skrek "FLAGGVAKTSJÄVEL VI SKA DÖDA DIG", "250-SVIN", "HATA LINKÖPINGS MOTORSÄLLSKAP", Kastade kasserade kolvar på oFFkeFF, eller om stora skaror tvåtaktsfans drabbade samman med dieselfans mitt i depån och medelst flaskkastning och knivar försökte bringa varandra om livet.