Ja tänk att jag duger - i bådas ögon dessutom. Som jag väntat!Som Brooklyn sa, det är tur att du inte är obildbar.
Ja tänk att jag duger - i bådas ögon dessutom. Som jag väntat!Som Brooklyn sa, det är tur att du inte är obildbar.
Ni är för unga.Bara om det är en rosa metallic Testarossa cab.
Klart du duger, även om du ibland är alldeles för aggressiv i din diskussion…Ja tänk att jag duger - i bådas ögon dessutom. Som jag väntat!
Jag vet inte, det känns som att jag nog ofta är både den "mjuka" och den förstående här hemma. Samtidigt som jag också kan vara bra fyrkantig om det är så.Ligger det inte i kvinnans roll att vara "förstående" och mjuk? Så är det i princip i alla förhållanden jag känner till där denna konflikt uppstår, undantagen som bekräftar regeln är kvinnor med förmodligen psykiska besvär eller åtminstone utmattningssyndrom.
Det var helt garanterat mycket bättre när mer traditionella könsroller var normen dessutom, nu ska alla vara allt och vad händer då? Anarki
Good times..Nashua-disketter ftw!!Själv gick jag och en kompis under flera veckor runt och letade tomburkar så att vi till slut kunde inhandla en diskettklippare, vilket innebar att man kunde köpa enkelsidiga 5,25-tums disketter (billigare), men ändå använda båda sidorna och få dubbla lagringsutrymmet. Känns så här i efterhand fortfarande som mitt livs bästa affär.
Min son har gått i förskola och skola i innerstaden sedan 2016 så det har varit oräkneliga mord och skjutningar och sprängningar i hans närhet under hela uppväxten. Det är som sagt i ljuset av det jag inte orkar bry så mycket om ett tv spel.Idag skedde ju en skjutning på en skola. Trångsund ligger i samma kommun som jag har barn i skolan så snacket gick kanske litet mer än i skolor långväga ifrån. Har ni andra behövt prata med era barn om det och hur har pratet gått?
Av oklar anledning kom det inte upp i klartext när åttaåriga dottern var hemma för kvällen men hon var klart påverkad av nåt och vill ha med mig i skolan imorgon. Till saken hör att hon har några funktionsnedsättningar så det är inte helt lätt med kommunikation så vi brukar få reda på saker senare när barnet rett ut saker i egen takt, så att säga.
Vad som ligger bakom skjutningen idag kan vi bara spekulera om. I vilket fall har både inblandade barn och föräldrar en brant och lång uppförsbacke framför sig.
En sak är säker.Min son har gått i förskola och skola i innerstaden sedan 2016 så det har varit oräkneliga mord och skjutningar och sprängningar i hans närhet under hela uppväxten. Det är som sagt i ljuset av det jag inte orkar bry så mycket om ett tv spel.
Fattar att det är skillnad om man har förmånen att bo på en ort utan kriminalitet, då kan och bör man så klart lajva 90-tal in i det sista.
Grabben går på den skolan, han var i huset bredvid när det hände.Idag skedde ju en skjutning på en skola. Trångsund ligger i samma kommun som jag har barn i skolan så snacket gick kanske litet mer än i skolor långväga ifrån. Har ni andra behövt prata med era barn om det och hur har pratet gått?
Av oklar anledning kom det inte upp i klartext när åttaåriga dottern var hemma för kvällen men hon var klart påverkad av nåt och vill ha med mig i skolan imorgon. Till saken hör att hon har några funktionsnedsättningar så det är inte helt lätt med kommunikation så vi brukar få reda på saker senare när barnet rett ut saker i egen takt, så att säga.
Vad som ligger bakom skjutningen idag kan vi bara spekulera om. I vilket fall har både inblandade barn och föräldrar en brant och lång uppförsbacke framför sig.
Hade för mig att du bodde i Trånkan.Grabben går på den skolan, han var i huset bredvid när det hände.
Han tyckte mest att det var spännande med alla poliser med förstärkningsvapen som sökte igenom hans hus. Skolan berättade nämligen inte vad som hade hänt, polisen var bara där för att visa upp sig sa dom, och förde över ansvaret till oss föräldrar. Så vissa kommer berätta, vissa kommer inte säga något, och vissa vet nog knappt om att det hände, men det kommer ju ändå pratas om det på rasterna imorgon.
Ja vad ska du göra då när man bor i en stad där det skjuts någon varje dag, bli upprörd varje gång eller släta över det och säga att det har inget med oss att göra.En sak är säker.
Det ser inte ut som det gör för att det finns dåliga människor. Det ser ut som det gör för att de bra människorna låter de dåliga fortsätta.
Jag vill inte att grovt våld ska vara normaliserat hos mina barn, helt enkelt. Visst, film och spel är en sak. Jag är övertygad om att barn/ungdomar förstår skillnad fiktion/verklighet. Annars hade så gott som alla killar i min årskull blivit seriemördare eller annan form av sociopater med tanke på våldet i tv-spel och lekar när jag var grabb.
Jag är långt ifrån så begåvad att jag kan svara på den ställda frågan. Att agera riskmedvetet räcker inte alltid, det vet jag av erfarenhet iaf.Ja vad ska du göra då när man bor i en stad där det skjuts någon varje dag, bli upprörd varje gång eller släta över det och säga att det har inget med oss att göra.
Det är också stor sannolikhet att han kommer bli överfallen och rånad av "ungdomsgäng" under sin barndom, vad gör man åt det?
Ställ dom till svars.Skolan berättade nämligen inte vad som hade hänt
Ja vad ska du göra då när man bor i en stad där det skjuts någon varje dag, bli upprörd varje gång eller släta över det och säga att det har inget med oss att göra.
Det är också stor sannolikhet att han kommer bli överfallen och rånad av "ungdomsgäng" under sin barndom, vad gör man åt det?
Jag har tänkt på dessa jobbiga situationer.Man flyttar.
Jepp, skyldig I sig ett helt ok område, men det finns ju en del grupperingar som man kanske hade kunnat avvara.Hade för mig att du bodde i Trånkan.
Hur tänker ni som föräldrar i ärendet?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |