Den där kommentaren på forumet sporthoj.com var bara som upplagd för ett osmakligt skämt...Okej men min boys weekend har börjat, jag har COD i min strumplåda och jag vete fan om det är go/no go.
Den där kommentaren på forumet sporthoj.com var bara som upplagd för ett osmakligt skämt...Okej men min boys weekend har börjat, jag har COD i min strumplåda och jag vete fan om det är go/no go.
Trodde annars att Call of Duty var ganska välkänt bland män. Tydligen refererar en del till homoporr istället, undrar vad det beror på.Den där kommentaren på forumet sporthoj.com var bara som upplagd för ett osmakligt skämt...
Det där kommer ni sköta galant utan padda.Grabben fick äntligen ta av sitt gips igår, det var efterlängtat. Men läkaren rekommenderade att han spenderade mycket tid med sin mobil och platta, att han skulle spela mycket för att komma igång och röra sig. Nu har han varken platta eller mobil, och när jag påpekade att vi är ute och leker istället tittade bara den medelålders läkaren oförstående på mig. Hur passiva är dagens ungar egentligen?
Grabben har ju hållit på som vanligt, trots gipset, han hade inte ens några problem att fiska med sin haspelrulle, trots gipsad arm. Man har ju liksom inte kraschat förrän man har släppt styret
Har inte hängt med här riktigt men på vilket sätt skulle någon börja röra på sig genom att använda mobil eller platta, röra handen typ?Grabben fick äntligen ta av sitt gips igår, det var efterlängtat. Men läkaren rekommenderade att han spenderade mycket tid med sin mobil och platta, att han skulle spela mycket för att komma igång och röra sig. Nu har han varken platta eller mobil, och när jag påpekade att vi är ute och leker istället tittade bara den medelålders läkaren oförstående på mig. Hur passiva är dagens ungar egentligen?
Grabben har ju hållit på som vanligt, trots gipset, han hade inte ens några problem att fiska med sin haspelrulle, trots gipsad arm. Man har ju liksom inte kraschat förrän man har släppt styret
Han har nyligen fyllt 6, så han har inte så många kompisar som har mobil, och han har inte direkt uppvisat något som helst intresse av att ringa någon. Han träffar hellre folk i verkligheten, även om han har ärvt mitt ringa behov av att umgås med andra människor. På kvällarna läser vi böcker för ungarna, eller gör saker fysiskt. Med tanke på all skit som finns på nätet, och algoritmerna som ser till att mata fram fel saker så känner vi ingen brådska med att ge honom en mobil.Har inte hängt med här riktigt men på vilket sätt skulle någon börja röra på sig genom att använda mobil eller platta, röra handen typ?
Min grabb fick sin telefon i somras, näst sist i klassen tror jag. Har varit mestadels ett lyft, bland annat för att han kan kontakta vänner och släktingar själv, man kan släppa iväg honom lite mer/längre, eller som nu när jag är bortrest kan man chatta lite utan att skicka till hans barnvakt. Nackdelen är ju reels och spel och sådant men de har väl sin funktion i lagom mängd också kanske. Ja inte reels förvisso. Minns inte hur gammal din grabb är men han kanske vill ringa en kompis någon gång?
Ja, vi har aldrig varit oroliga faktisktDet där kommer ni sköta galant utan padda.
Läsa är toppen, man kan köra varannan sida senare, eller vartannat kapitel. Grabben är helt galen i Jack böckerna, de är bra. Inga pk grejer heller.Han har nyligen fyllt 6, så han har inte så många kompisar som har mobil, och han har inte direkt uppvisat något som helst intresse av att ringa någon. Han träffar hellre folk i verkligheten, även om han har ärvt mitt ringa behov av att umgås med andra människor. På kvällarna läser vi böcker för ungarna, eller gör saker fysiskt. Med tanke på all skit som finns på nätet, och algoritmerna som ser till att mata fram fel saker så känner vi ingen brådska med att ge honom en mobil.
Under inskolningen lyfte dom faktiskt vikten av att läsa, det fanns studier som visade att 17-åringar som hade läst mycket hade ett ordförråd på 50 000 - 70 000 ord, medan dom som mest hade tittat på film/inte läst hade ett ordförråd på 15 000 - 17 000 ord, och den nivå man behövde för att klara sig i ett modernt samhälle var >50 000.
Så man blir ju faktiskt lite varm inombords när ena snart treåriga dottern kryper upp i knät och säger "pappa, titta fygpan", och så sitter jag och läser högt om vår svenska produktion från B3 och framåt (Och ja, vi licensbyggde Ju86, B3C)
Ett förskolebarn som inte får ramla och slå sig kommer bli en feg vuxen.Hellre ökänd än okänd heter det va?
Tydligen så har jag lagat en sådan där våghals.
De har ändrat rutinerna på dagis pga min lilla oäkting.
Räcket runt gungorna har flyttats - för min unge hoppar så långt från gungorna att de var rädda att han skulle träffa det gamla.
Och så har de börjat spänna upp band i träden - för att min junior klättrar så högt att de inte vet hur de ska komma åt honom....
Köper det du skriver, men både och.Alltså daltandet med småbarn har ju nått löjliga proportioner. Kan ungarna ens äta flingor till frukost utan hjälm och axelskydd idag?
Jag minns tidig Krita-period då jag var en liten snubbe som tog mitt fiskespö o drog iväg någon kilometer in i skogen till ån o fiskade.
Mamma sa bara innan jag gick: "vi äter vid 3" o så började äventyret.
När jag var i moppeålder och skulle på fest var pappas kommentar: "se nu till så att du har skjuts hem sen".
Detta i en varm kärleksfull familj.
Det gick finemang - jag är vare sig kriminell, alkoholist, vänsterpolitiskt skruvad, pundare eller kvinnomisshandlare.
Angående trådens egentliga topic: jag avrådde tidigt mina söner från motorcyklar.
Jag är rädd om dem
- Sant, idag kan man inte lita på någon.Köper det du skriver, men både och.
Samhället är inte vad var på vår tid, lite beroende på var man bor förstås.
Min kille är nio och åker nu buss själv över hela Stockholm, jag tycker det är jobbigt, då hans Samsung när som helst kan vara på väg ut på blå linje.
Samma här.När min son började på förskolan fick jag instruktion av förskolan:
När ni kommer hit och hämtar är det dagens viktigaste möte, då pratar ni inte i telefon samtidigt.
- Påminner om en rolig bild jag såg på nätet, där dagisfröken ringer hem till föräldrarna där frun i huset vänder sig med telefonen i hand mot maken:dagis frågade om det var ok att säga åt vår son om han gjorde fel..
Vi är nog snart där med en av tvillingarna- Påminner om en rolig bild jag såg på nätet, där dagisfröken ringer hem till föräldrarna där frun i huset vänder sig med telefonen i hand mot maken:
"de undrar om det är okey att skjuta Olle med en bedövningspil?"
Byt dagis.Det sa dom inget om här, men dagis frågade om det var ok att säga åt vår son om han gjorde fel. Dom behövde fråga eftersom många föräldrar är väldigt lättkränkta. Vi gav dom fria händer.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|