Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vilken servicespray som helst, typ Castrol DWF. Du bör ha en vajersmörjare, det underlättar mycket. http://www3.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning1/Vajersmorjare/

Just precis. På ena sidan ska man stoppa i höljet en bit, det ska bli tätt och hålet är större på den sidan av smörjaren för att underlätta, och då sticker vajern ut en bit på den andra. Sen sprejar man lite grann i något av de små hålen tills det kommer ut en massa gammal äckelpäckel i den andra ändan av vajern.Hur fungerar den där? Sätter man den över skarven mellan vajern och röret som vajern går i?![]()
Då går det alltså bra med 5-56 el liknande?
Tack för hjälpen.
DWF o liknande är nog inte värst bra då den primärt är en fuktutdrivare och endast har begränsade smörjegenskaper samt dunstar bort rätt fort.
Ett bra sätt är att lossa wiren "uppe", ta en fryspåse o slå i en skvätt olja, trä påsen över wiren+balja, sno runt en gummisnodd och vänd upponer på påsen så oljan rinner ner mot wiren, låt stå ett par timmar Done!
Det är ju just det jag vill. Jag vill inte att min vajer ska beka igen med skit och rosta. Är den ren och fin glider den lätt i höljet, utan någon nämnvärd oljehinna på. Jag tycker en universal servicespray som DWF täcker de flesta områden, då den rengör (löser rost), tränger ut fukt, penetrerar och smörjer.DWF o liknande är nog inte värst bra då den primärt är en fuktutdrivare och endast har begränsade smörjegenskaper samt dunstar bort rätt fort.
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |