Sm 2009

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
I helgen som var hade vi i Supermotosektioen ett möte med tiltänkta arrangörer för 2009.

REsultatet kan man läsa om o kortform på www.svemo.se. För er som inte orkar klicka er dit kommer här en direktlänk och även texten som citat...

SM SuperMoto 2009
Tävlingsdatum och arrangörer

Vid helgens genomförda möte mellan arrangörer och SuperMotosektionen, sammanställdes nedanstående tävlingskalender för SuperMoto 2009.



2-3 maj Eksjö (Genrep inför SM-säsongen, Inbjudningstävling, ej SM-status)



24-25 maj MK Falcon (SM)

7-8 juni Östhammar MK (SM)

21 juni Varbergs MK (SM)

18-19 juli Jämtlands MK (SM)

(8-9 alt.15-16 alt. 22-23 augusti) Linköpings MS (SM) (2-tävl.dagar)

(16 alt. 20 september) Teknis MC (Örebro) (SM) (En tävlingsdag!)


Detaljer kring eventuell samkörning av Quad samt slutgiltig tävlingsdatum för de arrangörer som ovan anger flera alternativ, publiceras i tävlingskalendern under www.svemo.se inom kort.
Klubbar ute i landet uppmans att arrangera nationella inbjudningstävlingar, men också att
skapa förutsättningar för barn och ungdomar att prova på SuperMoto.
SuperMotosektionen finns till förfogande att svara på eventuella frågor.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Rätta mig om jag har fel, men 13/9 eller 20/9 va väl vad som sas ang. Teknis MC SM-deltävling, men helt rätt är väl att det är 12/9 eller 19/9 som är aktuellt?

Vidare är väl sannolikt aktuella datum för Falcon 23-24/5 och Östhammar 6-7/6
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Rätta mig om jag har fel, men 13/9 eller 20/9 va väl vad som sas ang. Teknis MC SM-deltävling, men helt rätt är väl att det är 12/9 eller 19/9 som är aktuellt?

Vidare är väl sannolikt aktuella datum för Falcon 23-24/5 och Östhammar 6-7/6

Jepp, 12e eller 19e är det som gäller för TCM. PRotokollföraren hade tydligen inte 100 koll på kalendern.
 

E Ryttervik

#57 S2
Gick med
20 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM x 2
Vad kul med lite fler tävlingar än förra året, men ucsh vad dyrt det kommer bli!
Bra jobbat alla engagerade!
 

ritchi

Guest
det här är sm.
Finns det andra tävlingar också tex ekströms cup i örebro eller vad man kan hitta på:p Vart hittar man dem.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
det här är sm.
Finns det andra tävlingar också tex ekströms cup i örebro eller vad man kan hitta på:p Vart hittar man dem.

Nationella tävlingar dyker upp i SVEMOs kalender -> http://www.svemo.se/calendar.php?gren=SuperMoto

Det kommer oxå köras enklare tävlingar som inte får vara med i den kalendern. Enklast är nog att hålla kollen här eller på den sida som SVEMOs Supermotosektion snart släpper



OT -> Har ni förresten sett att det komme rköras en HYPERMOTARD-cup tillsammans med EM, dvs även tillsammans med VM. Ascoolt!! Har sett en Dorsoduro som ska rejsa där, typ 100hk och 135kg.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
det här är sm.
Finns det andra tävlingar också tex ekströms cup i örebro eller vad man kan hitta på:p Vart hittar man dem.

Med tanke på att SM tidiagre spikats först flera månader in på säsongen och nationella tävlingar o enklare arrangemang oftast efter det, så får du nog hålla dig till tåls. Men SM helgerna kommer ju även innehålla suportklasser med bland annat Open-klassen så dom tävlingenshelgerna har ju något att erbjuda alla.

Men det ryktas väl om en tävling i Kalmar i år igen, fast i maj? Lite osäker på datum o om det verkligen stämmer. Vad jag vet har ingen tävlingsansökan kommit in till förbundet iaf och då hamnar det ju inte i kalendern heller.
 
Last edited:

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Kollade Svemos tävlingskalender nu och såg att Varberg var borta..?
Är det borta på riktigt, eller är det inte klart eller hur ligger det till?

Vet att det fortfarande är februari, men man är ju nyfiken och tävlingssugen. :)
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Kollade Svemos tävlingskalender nu och såg att Varberg var borta..?
Är det borta på riktigt, eller är det inte klart eller hur ligger det till?

Vet att det fortfarande är februari, men man är ju nyfiken och tävlingssugen. :)
Varberg är fortfarande aktuell som arrangör - no worries. Dom kommer att köra ett annat datum dock. Vi räknar med att det blir klart/officiellt denna eller nästa vecka.

.
 

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Varberg är fortfarande aktuell som arrangör - no worries. Dom kommer att köra ett annat datum dock. Vi räknar med att det blir klart/officiellt denna eller nästa vecka.

.

Göttgött, är laddad som en mikro inför säsongen 09!
Råkade fastna lite för mycket i Jetski-träsket förra året.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vi i Supermotosektionen håller för fullt på med att försöka fastslå årets SM-kalender. Ändringar kommer det bli men eftersom en del inte är 100% ännu återkommer vi när det är det.
Det som är klart är att det blir fler rejs än förra året och klart bättre planerat :tummenupp
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Ingen som hört nåt om Varbergs SM?

Vi (Kortedala MK) pratade med Christian Nilsson för två veckor sedan om att arrangera SM i Varberg. Jag har (tyvärr) gjort bedömningen att vi inte klarar av att arrangera ett Supermoto SM i Varberg främst pga att vi inte har en lokal drivkraft (KMK ligger ju i Göteborg). Andra orsaker är också att vi ligger för sent i planeringen och vi har en ansträngd ekonomi iom nytt klubbhus etc.
Tog därefter med SVEMO beslutet att KMK inte arrangerar SM i Varberg.

Christian har gjort ett kanonjobb med ett riktigt bra upplägg så om vi ligger ute tidigare till nästa år så tror jag att Varberg kan fixa en häftig tävling med mycket publik etc.
 

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Är det tänkt så att Open ska köra på lördagen, och SM på söndagen?
Undrar speciellt om det är detta upplägget på Eksjös tävling. Måste ev. redan planera bort den... :(
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Är det tänkt så att Open ska köra på lördagen, och SM på söndagen?
Undrar speciellt om det är detta upplägget på Eksjös tävling. Måste ev. redan planera bort den... :(

Eksjö kör sin tävling 1-2 Maj. Det är fredag, lördag. Hoppas det hjälper.
 

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Eksjö kör sin tävling 1-2 Maj. Det är fredag, lördag. Hoppas det hjälper.

Vilken miss av mig. :)

Men hjälper inte tokmycket innan jag vet vilken av dagarna Open kör. Jag får hoppas på att det är fredag. Ingen som vet någon man kan ringa och kolla lite hur dom har tänkt?
 

calle#9carlsson

calle carlsson
Gick med
27 Feb 2008
Ort
eksjö
Hoj
ingen
Vilken miss av mig. :)

Men hjälper inte tokmycket innan jag vet vilken av dagarna Open kör. Jag får hoppas på att det är fredag. Ingen som vet någon man kan ringa och kolla lite hur dom har tänkt?

Hej!
Det blir träning & tidskval på fredag, warm up & dubbelrace på lördag.
vh Calle
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top