SM-deltävling 3 i Falkenberg ställs in

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
Mycket tråkig läsning.
Och det visar verkligen hur viktigt det är att alla aktiva ställer upp för arrangörerna och anmäler sig (i tid) och åker alla tävlingar.

Annars tröttnar arrangörerna eller vågar inte satsa och då har vi snart inga tävlingar alls kvar att åka.
Och det vore väl riktigt surt...

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Mycket tråkig läsning.
Och det visar verkligen hur viktigt det är att alla aktiva ställer upp för arrangörerna och anmäler sig (i tid) och åker alla tävlingar.

Annars tröttnar arrangörerna eller vågar inte satsa och då har vi snart inga tävlingar alls kvar att åka.
Och det vore väl riktigt surt...

jag börjar tröttna på detta snacket. man kör inte för att ställa upp för någon, utan för för att det är skoj, för sig själv och ingen annan.

vill inte folk köra är det något annat som är fel.

vi måste jobba för att få folk att VILJA köra. Hur då? det är upp till er veteraner att svara på.

Dock kan jag inget annat än att hålla med om att det är jäkligt tråkigt att falkenberg ställs in. det var här jag gjorde debut, och det är även hit man försöker få anhöriga och vänner att komma och titta vad det är man håller på med :(

cobrakaj

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
KX 450F-10 , KX 250F-10
Nej, fan va surt...

Höll på att sätta kaffet i halsen när jag fick reda på detta igenom supermotosweden och INTE från klubben. Jag finner detta mkt märkligt då vi har asfalterat och förbättrat för SM:et. Jag var själv på STCC som gick på banan i helgen och inget nämdes....Nä, nu kastar jag in handduken och säljer allt.....
#6 Kaj Karlsson

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Kan man få reda på vem som pratat med SVEMO. Känns som allt borde gå genom Kaj.
Banhyran står dom ju för ändå, oavsett om tävling blir av eller ej, eller...

cobrakaj

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
KX 450F-10 , KX 250F-10

Jag har pratat med förra årets tävlingsledeare och han sa att Hasse blivit kontaktad. Jag har provat att nå Hasse idag utan resultat.

Banan finns ju där och en bullerdag är reserverad för detta..Arrangera någon????

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

Jag har pratat med förra årets tävlingsledeare och han sa att Hasse blivit kontaktad. Jag har provat att nå Hasse idag utan resultat.

Banan finns ju där och en bullerdag är reserverad för detta..Arrangera någon????

dags att ta kontakt med fmck?

dom verkar ju villiga att satsa, så varför inte göra det på ett sm?

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Höll på att sätta kaffet i halsen när jag fick reda på detta igenom supermotosweden och INTE från klubben. Jag finner detta mkt märkligt då vi har asfalterat och förbättrat för SM:et. Jag var själv på STCC som gick på banan i helgen och inget nämdes....Nä, nu kastar jag in handduken och säljer allt.....
#6 Kaj Karlsson

Surt som f-n Kaj!
Tycker verkligen det suger med alla inställda race, vet inte om du var ironisk eller bara lite för stunden förbannad, men jag kommer iaf. att göra så. Alltså kasta in handduken... Hade tänkt att köra SM året ut, men nu får vi se. Tråkigt.
All heder till er som kämpar, för att få till arrangemang för alla glada supermoto racers. Kanske kommer jag kunna ställa upp å hjälpa till lite mer runomkring till nästa år, iaf. med Eskilstuna racen.

Nån som e sugen på en nyservad TM 660 med en djävulskt massa prylar till?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Höjd tävlingsavgift just för detta race iochmed att banan är "större" är kanske ett alternativ?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Anledningen till att ställa in känns fel, antingen skulle de aldrig ha ansökt från början eller så beror det på något annat, för jag har räknat lite och skillnaden mot förra året är inte speciellt stor, på våra 3 klasser vi har så har vi tillsammans tappat 6 st förare per tävling, eller 5500 kr i anmälningsavgifter. Vad är det för småpengar i sammanhanget? Då borde de inte ha ansökt med antalet anmälda förare förra säsongen som underlag heller. Att skylla på banhyra är löjligt, det är en fiktiv kostnad som bara syns på papper, de betalar till sig själva ändå.

Om de blev inspirerade av att vi i Örebro ställde in vårat Endurance känns inte det rättvist, alla vet sen förut att tävlingar utan SM-status har väldigt svårt att locka förare och speciellt när det är en udda tävlingsform, jag är övertygad om att Falkenberg med sin närhet till Göteborg och alla deras Open-förare hade lockat bra med anmälningar.

Så jag tror minsann att de får ta och omvärdera sitt beslut. :)

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Har inte själv hört om det är bara ekonomiskt eller flera anledningar till
avhoppet av Hasse W,men är det brist på funktionärer,så ställer jag naturligtvis upp som starter m.m och struntar i att köra själv...:confused:

Kan nog få några fler från Ömk`s organisation att ställa upp också. :va

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
dags att ta kontakt med fmck?

dom verkar ju villiga att satsa, så varför inte göra det på ett sm?

Kruxet med Borås är att vi har en gokart bana och en rallycross bana. Skall man få SM status så får man bygga ihop banorna eller bara köra på rallycross banan.

Bygga ihop = behov av pengar och en jäkla massa gnäll från gokarten.
Rallycross = kort bana med massor av grus.

Angående funktionärer så har ju folk från KMK också.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Eller bara köra på gokartbanan, reglementet öppnades väl upp för att kunna köra bara asfalt. Kan man köra på rena asfaltsbanor i VM borde man kunna det i SM, det går att bygga några tillfälliga hopp också.

Edit: Ni kommer få väldigt många fler anmälda om ni kör SM och mycket större inkomster.

Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Eller bara köra på gokartbanan, reglementet öppnades väl upp för att kunna köra bara asfalt. Kan man köra på rena asfaltsbanor i VM borde man kunna det i SM, det går att bygga några tillfälliga hopp också.

Edit: Ni kommer få väldigt många fler anmälda om ni kör SM och mycket större inkomster.

Håller med.

Sjyssta trä farthopp med sträcknät ovanpå precis som Janne gjorde på Lunda banan skulle funka!

Jag personligen kan betala höjd tävlingsavgift om det är det enda hindret! Den här tävlingen har man ju sett fram emot väldigt länge!

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Kruxet med Borås är att vi har en gokart bana och en rallycross bana. Skall man få SM status så får man bygga ihop banorna eller bara köra på rallycross banan.

Bygga ihop = behov av pengar och en jäkla massa gnäll från gokarten.
Rallycross = kort bana med massor av grus.

Angående funktionärer så har ju folk från KMK också.

syftade mer på att fmck och kmk skulle ta över arrangemanget i falkenberg från fmk.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
syftade mer på att fmck och kmk skulle ta över arrangemanget i falkenberg från fmk.

Jag tänkte i dom banorna när Christian Nilsson ville att KMK skulle arra SM i Varberg. Vi räknade en hel del på det och i just det fallet föll det på att vi inte hade någon engagerad person från KMK på plats (Varbergs MK drog sig ur). Och som ni vet är det avgörande för att få en tävling i hamn.

Att få FMCK att arra någonting utanför sitt eget område kommer nog inte att hända.

Man får inte glömma att KMK och FMCK inte tycker om att stå för den ekonomiska risken när båda klubbarna har haft det kärvt ett tag. Vi kommer inte i närheten av den omsättning som Falkenbergs MK har.

Jag ska prata med Kaj. Vi får se vilka siffror det handlar om.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Samma Industriområde som förra året då, är det för mycket arbete att ro det i hamn så här kort inpå???

Jag och kompisen ska vara i Falken ett par dagar innan och kan säkerligen hjälpa till!

Jag tänkte i dom banorna när Christian Nilsson ville att KMK skulle arra SM i Varberg. Vi räknade en hel del på det och i just det fallet föll det på att vi inte hade någon engagerad person från KMK på plats (Varbergs MK drog sig ur). Och som ni vet är det avgörande för att få en tävling i hamn.

Att få FMCK att arra någonting utanför sitt eget område kommer nog inte att hända.

Man får inte glömma att KMK och FMCK inte tycker om att stå för den ekonomiska risken när båda klubbarna har haft det kärvt ett tag. Vi kommer inte i närheten av den omsättning som Falkenbergs MK har.

Jag ska prata med Kaj. Vi får se vilka siffror det handlar om.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Samma Industriområde som förra året då, är det för mycket arbete att ro det i hamn så här kort inpå???

Jag och kompisen ska vara i Falken ett par dagar innan och kan säkerligen hjälpa till!

I år handlar det om Falkenbergs Motorbana. Vi håller på och diskuterar eventuella lösningar. Ett problem är att SM i Roadracing i Anderstorp har flyttats till det datumet och det suger en del resurser (folk).

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati