Mycket tråkig läsning.
Och det visar verkligen hur viktigt det är att alla aktiva ställer upp för arrangörerna och anmäler sig (i tid) och åker alla tävlingar.
Annars tröttnar arrangörerna eller vågar inte satsa och då har vi snart inga tävlingar alls kvar att åka.
Och det vore väl riktigt surt...
Nej, fan va surt...
Kan man få reda på vem som pratat med SVEMO. Känns som allt borde gå genom Kaj.
Banhyran står dom ju för ändå, oavsett om tävling blir av eller ej, eller...
Kan man få reda på vem som pratat med SVEMO. Känns som allt borde gå genom Kaj.
Banhyran står dom ju för ändå, oavsett om tävling blir av eller ej, eller...
Jag har pratat med förra årets tävlingsledeare och han sa att Hasse blivit kontaktad. Jag har provat att nå Hasse idag utan resultat.
Banan finns ju där och en bullerdag är reserverad för detta..Arrangera någon????
Höll på att sätta kaffet i halsen när jag fick reda på detta igenom supermotosweden och INTE från klubben. Jag finner detta mkt märkligt då vi har asfalterat och förbättrat för SM:et. Jag var själv på STCC som gick på banan i helgen och inget nämdes....Nä, nu kastar jag in handduken och säljer allt.....
#6 Kaj Karlsson
dags att ta kontakt med fmck?
dom verkar ju villiga att satsa, så varför inte göra det på ett sm?
Eller bara köra på gokartbanan, reglementet öppnades väl upp för att kunna köra bara asfalt. Kan man köra på rena asfaltsbanor i VM borde man kunna det i SM, det går att bygga några tillfälliga hopp också.
Edit: Ni kommer få väldigt många fler anmälda om ni kör SM och mycket större inkomster.
Kruxet med Borås är att vi har en gokart bana och en rallycross bana. Skall man få SM status så får man bygga ihop banorna eller bara köra på rallycross banan.
Bygga ihop = behov av pengar och en jäkla massa gnäll från gokarten.
Rallycross = kort bana med massor av grus.
Angående funktionärer så har ju folk från KMK också.
syftade mer på att fmck och kmk skulle ta över arrangemanget i falkenberg från fmk.
Jag tänkte i dom banorna när Christian Nilsson ville att KMK skulle arra SM i Varberg. Vi räknade en hel del på det och i just det fallet föll det på att vi inte hade någon engagerad person från KMK på plats (Varbergs MK drog sig ur). Och som ni vet är det avgörande för att få en tävling i hamn.
Att få FMCK att arra någonting utanför sitt eget område kommer nog inte att hända.
Man får inte glömma att KMK och FMCK inte tycker om att stå för den ekonomiska risken när båda klubbarna har haft det kärvt ett tag. Vi kommer inte i närheten av den omsättning som Falkenbergs MK har.
Jag ska prata med Kaj. Vi får se vilka siffror det handlar om.
Samma Industriområde som förra året då, är det för mycket arbete att ro det i hamn så här kort inpå???
Jag och kompisen ska vara i Falken ett par dagar innan och kan säkerligen hjälpa till!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |