Sm Fälgar och däck

aeger_bakan

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
Gasgas
Tjena. Ska köpa en gasgas enduro nu i veckan som är reggad. jag ska ha den som en lätt mc då. Fast det sitter cross däck på den, men jag vill ha sm däck.. så ja måste köpa nya fälgar och däck. För det var 18" bak och 21" fram. Undrar ifall de går o ha 18" fälgen kvar sen köpa en 17" fram. sen sätta på sm däck då. Nån som vet vart man kan köpa de? nån bra hemsida?? :) :banana

model_enduro_ec_125cc_2003.jpg

Solid snake

Guest
Du ska ju ha lika stor fram som bak. :7peta

Edit: 17 bak o 17 fram.

Solid snake

Guest
aeger_bakan skrev:
Okok. Så de går int emed 18 bak o 17 fram?? :p Men vet du vart man kan köpa? o va de kostar`?

Klart det går men det blir inte snyggt.

Nej jag vet inte var du kan köpa, förutom crossaffärer som brukar ha det (dyrt som fan med nya fälgar.)

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Räkna med 10tusen för 2 fälgar och bromskivor.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Var inne på sånt för ett tag sen, kollade sedan upp priserna och plötsligt blevj agi nte lika het på den saken :tummenner

I USA, kommit fram till att det är billigare där så går ett helt kit med nav, ekrar och fälgbana på lätt 10 papp! :4skrika

EDIT: Dejayem hann före

aeger_bakan

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
Gasgas
tvålen skrev:
Var inne på sånt för ett tag sen, kollade sedan upp priserna och plötsligt blevj agi nte lika het på den saken :tummenner

I USA, kommit fram till att det är billigare där så går ett helt kit med nav, ekrar och fälgbana på lätt 10 papp! :4skrika

EDIT: Dejayem hann före

Fy fan va dyrt då :( Hmm kanske lika bra o köra på cross däcken då.. fast de blir ju inte så stabilt i hög hastig het:p wobblar ju som fan när man kommer upp mot en 100 120 :p..

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
aeger_bakan skrev:
Fy fan va dyrt då :( Hmm kanske lika bra o köra på cross däcken då.. fast de blir ju inte så stabilt i hög hastig het:p wobblar ju som fan när man kommer upp mot en 100 120 :p..
Sätt på gatdäck på crossfälgarna så wobblar det inte + att det går bättre i kurvor. :tummenupp

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Det kommer kosta kulor om du ska köpra nytt , kolla blocket annars men du får nog betala mellan 11 - 15 om du ska ha bra grejer.. köp som nån gjorde däck / fälg från en nsr var det va ?! :confused:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Kan slänga upp några bilder på min... har gatdäck på min enduro fälgar... Michelin Sirac..

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Jag har nu avslutat mitt "motard projekt", när foton finns skall en slutgiltlig rapport anges i "Yamaha Dt 125 R - Motard?" tråden. :)

Jag har landsvägsdäck på, 18" bak och 21" fram. Ett förvånadsvärt bra resultat! :rolleyes: Bilder kommer till helgen! Ingen riktig motard men en kanon bra och underbar gathoj... Den ser ganska tuff ut... :hihi

Bilder kommer till helgen! :tomten
/mvh Johan

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Extreem_ skrev:
Jag har nu avslutat mitt "motard projekt", när foton finns skall en slutgiltlig rapport anges i "Yamaha Dt 125 R - Motard?" tråden. :)

Jag har landsvägsdäck på, 18" bak och 21" fram. Ett förvånadsvärt bra resultat! :rolleyes: Bilder kommer till helgen! Ingen riktig motard men en kanon bra och underbar gathoj... Den ser ganska tuff ut... :hihi

Bilder kommer till helgen! :tomten
/mvh Johan
Då ser den ut som min :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...