"Spänande" eller "intresant" Ett jävla drag runt dig och du ska absolut inte ligga på konstant varv med en 2 takts sm som gör 140+... Glöm motorvägs missil tankarna, 140 på kurvigt är mkt roligare125_next skrev:2663180Hej har tänkt lite och undrar hur en sm/enduro är att köra på motorväg om man ligger runt 140+?
Tänkte på det hära med aerodynamiken(?)
// B
det är precis som prulle sa.. men köper du min rs så kan man ligga o puttra fram i dom hastigheterna utan problem125_next skrev:2663180Hej har tänkt lite och undrar hur en sm/enduro är att köra på motorväg om man ligger runt 140+?
Tänkte på det hära med aerodynamiken(?)
// B
Det gör du inte, inte med en sport-125:a heller. Om du nu inte absolut vill att den ska gå sönder. Korta stunder upp i 140 kanske, men ligga konstant är bara att glömma.125_next skrev:2663180Hej har tänkt lite och undrar hur en sm/enduro är att köra på motorväg om man ligger runt 140+?
Tänkte på det hära med aerodynamiken(?)
// B
KalleNorton skrev:2663276Det gör du inte, inte med en sport-125:a heller. Om du nu inte absolut vill att den ska gå sönder. Korta stunder upp i 140 kanske, men ligga konstant är bara att glömma.
Jo, klart det funkar. Men med konstant menar jag att ligga i den farten i iaf en halvtimme eller mer. Det är ingen höjdare precis.stoooffe skrev:2663280Efter en hel del intressanta rundor med större bågar kan jag intyga att det visst fungerar. Men det är säkerligen inte hälsosamt för bågen precis som du säger.
Inte vidare skoj heller för den delen att ligga och "maxa".KalleNorton skrev:2663283Jo, klart det funkar. Men med konstant menar jag att ligga i den farten i iaf en halvtimme eller mer. Det är ingen höjdare precis.
äh sluta pjalla, gör som jag istället, när ni ligger i 140+ och vet att det kommer att vara så en stund till, bara ta en tupplur så ska ni se att det går braLoy skrev:2663289Inte vidare skoj heller för den delen att ligga och "maxa".
Om man bara ska köra mellan A & B så är det i med 6:an så snabbt det går så slipper man förhoppningsvis tanka på vägenkieL skrev:2663307när jag kört långt med min. kör jag en stund o mellan varvar 6:an. sedan petar ner till 5:an, gasar ur den. lägger i 6an osv.. hur gör ni?
Jag skulle vilja säga precis tvärt om. Hur menar du?Ktm_exc skrev:2663294Det känns som att man kör dubbelt så snabbt när man ligger i 100kmh med enduro och som sagt inte bra att maxa konstant med enduro eller någon annan 2takt med hög trimningsgrad.
Lundgren skrev:2665795Jag skulle vilja säga precis tvärt om. Hur menar du?
Eftersom man sitter lägre på sporthojen så känns det snabbare.
Nej rätt och rätt, känslan är ju olika för alla!Ktm_exc skrev:2665812Jo svårt för mig att säga faktiskt då jag aldrig kör på stora vägar osv men när jag kör på mindre vägar/skog så känns det fruktansvärt fort 100kmh![]()
Sen så är det ju luftmotståndet och en enduro har större luftmotstånd och det kan vara en anledning också att man får aså pass mycket luft på sig när man kör![]()
Men du har antagligen rätt lundgren![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |