SM Resultat och eftersnack

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Det blev otroligt jämt. Många incidenter och otippade händelser. Jag kommer direkt från banan nu.

Husaberg äger i SM. :tungan Och det kommer säkert att reta många. Men nu är det så, och inget att göra åt. :D Personligen så tycker jag detta är kul just för att det finns så många märkesbögar här. Kom ihåg: Det är föraren i första hand som är avgörande.

Totalt 2007 blev så här.

450

1. Brokerud.
2. Eifrém.
3. Huvell

Open

1. Engström
2. Björdal.
3. Ericsson

Rookie vet vi i morgon.
Quad har jag inte en aning om.

Hela tabell resultatet och eftersnacket fyller vi på själva här.

Last edited:

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Kan inte annat än tycka synd om Eifrém. Snacka om oflyt idag. Gick omkull i första och punka i andra.

Lind verkade inte heller helt nöjd efter målgång. Huvell gick om i näst sista böj. Kunde varit roligt för Lind och Highland att ta brons men nu blev det en 4:e plats istället. (Såg att Lind direkt efter målgång började jaga vikt till nästa år genom att med knytnäven försöka krympa tanken).

Surt för Eriksson med att krascha så illa på första varvet att han inte kunde forsätta köra mer i första heatet.

Såg så mycket bra racing idag så det skulle kunna bli en bok.
Örebrobanan är kanon ur publiksynpunkt :tummenupp

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Har väl egentligen inget med Sm att göra, men vi va där o kikade. Häftigt värre. Men jag såg en sak som mitt öga fastnade för; Dessa västar som Eifrém och de andra i Team Suzuki 1 har vars kan man beställa sådana?? Tacksam för svar och än en gång jag vet att det är fel tråd....

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
något som jag blev förbannat glad över är att jag upplevde att det va bra mycket mer publik i år än förra året på sm i örebro, har någon koll på publiksiffran.

ni som körde gjorde ett bra jobb, skoj raceing, det såg inte allt för roligt ut när 450 körde träningen i morse

Last edited:

Lindhracing

It's an attitude, not a wheelsize...
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
Honda CR 500 & Husqvarna Rödmyra
Har väl egentligen inget med Sm att göra, men vi va där o kikade. Häftigt värre. Men jag såg en sak som mitt öga fastnade för; Dessa västar som Eifrém och de andra i Team Suzuki 1 har vars kan man beställa sådana?? Tacksam för svar och än en gång jag vet att det är fel tråd....

Västarna finns hos Yrkes & Profilkläder i Uppsala. Fråga efter Kalle.

www.yp.nu

Dom har för övrigt sponsrat Lag-VM laget med likadana västar, så dom är inne på rätt spår...:tummenupp

Magnus

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu ligger resultat uppe på teknismc.se

Även länkar till var man hittar bilder och annat skoj. Eller rättare sagt kommer ligga där ni talar om för mig vad jag ska länka till. Endast en sida med bilder so far...

Direktlänk

Last edited:

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Grattis Jocke E från hela Östhammars MK! :tummenupp

Nu är det bara att också "tvåla" till alla dessa VM-åkare i Italien! :D

Vi håller tummarna som vanligt.....:yoparty

(När du kommer hem får du åka premiärturen på HELA Lunda banan förhoppningsvis).:)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring