Smartare än Smartman?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Undrar hur övermänskligt smart det skulle visa sig att jag är ifall jag verkligen skulle engagera mig i ett sånt där test. Jag är alltid helt seriös i ungefär tio frågor, sen blir jag less och klickar mig genom testet med snabba gissningar.

Jag kommer nog aldrig få veta för iq test är bland det tråkigaste som finns.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Undrar hur övermänskligt smart det skulle visa sig att jag är ifall jag verkligen skulle engagera mig i ett sånt där test. Jag är alltid helt seriös i ungefär tio frågor, sen blir jag less och klickar mig genom testet med snabba gissningar.

Jag kommer nog aldrig få veta för iq test är bland det tråkigaste som finns.

Då vet du hur roligt jag har det på jobbet just nu, som tog mig igenom det utan att bli uttråkad. :(

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
23 rätt
av 24 möjliga

Ett resultat som är bättre än det hos
minst 96 %
av befolkningen, enligt gällande normering*

Prestationen är ekvivalent med en IQ på minst 126.

Var den sista som blev fel tror jag, var inte säker på den.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
De kunde ju åtminstone meddelat vilken fråga man fick fel på. Då hade man ju fått full pott nästa gång man gjort testet. :crash

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nu blir jag besviken, hade räknat med åtminstone en iq på 160 som jag tror är vilonivån hos mig :rolleyes:

Bifogat

• iqtest.JPG
    iqtest.JPG
    41.3 KB · Visningar: 37

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Full pott även här... men det där är inte så svårt faktiskt. Finns svårare frågor hos Mensa.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
24 av 24. Tvivlar starkt på att endast 4% av befolkningen får det med tanke på hur många som haft fullt redan i den här tråden.

Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
24 av 24. Tvivlar starkt på att endast 4% av befolkningen får det med tanke på hur många som haft fullt redan i den här tråden.

De flesta får också 110-140 på illustrerad vetenskaps test trots att medel tydligen ska vara 100.

Men å andra sidan så kanske de med låga resultat inte ens bemödar sig med att göra testen, det kan ju vara så enkelt.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Full pott även här... men det där är inte så svårt faktiskt. Finns svårare frågor hos Mensa.

Vet du hur testet ser ut hos Mensa? Alltså det riktiga testet? Är det bara geometriska figurer där också? I mitt tycke är ju intelligens så mycket mer än att bara kunna se ett samband mellan figurer.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Tråkigt när det bara går till 126..

Gå in på illvet.se och gör testet där, mycket mer utförligt.

135 fick jag sist jag gjorde det, kanske dags att göra igen :)

Vet du hur testet ser ut hos Mensa? Alltså det riktiga testet? Är det bara geometriska figurer där också? I mitt tycke är ju intelligens så mycket mer än att bara kunna se ett samband mellan figurer.

Minne, Ordkunskap M.m finns i illvets test.

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Men å andra sidan så kanske de med låga resultat inte ens bemödar sig med att göra testen, det kan ju vara så enkelt.

Jo, men nu är det redan 5 st i tråden som fått bättre än 96% av befolkningen. Att ca 100 st här har gjort testet låter ju lite osannolikt, så lite snedvridet verkar det allt.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Gå in på illvet.se och gör testet där, mycket mer utförligt.

135 fick jag sist jag gjorde det, kanske dags att göra igen :)

Minne, Ordkunskap M.m finns i illvets test.

Finns ett bra på mensa.se också! :) Jag stilla faktiskt min nyfikenhet för nått år sen och gjorde deras riktiga.. :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Det är olika... det i Sverige skall vara språkoberoende så ja, det är mest bara figurer. Såvida de inte ändrat på det senaste tiden.

I USA är det även frågor och lite allmänbildning inblandat vilket kan vara lite missvisande då det egentligen inte visar på intelligens utan hur påläst man är.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det är olika... det i Sverige skall vara språkoberoende så ja, det är mest bara figurer. Såvida de inte ändrat på det senaste tiden.

I USA är det även frågor och lite allmänbildning inblandat vilket kan vara lite missvisande då det egentligen inte visar på intelligens utan hur påläst man är.

Det som mensa använder sig av är 45 frågor på tror det va 20 minuter.. Bara figurer precis som det man kan göra på deras hemsida...

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
I mitt tycke är ju intelligens så mycket mer än att bara kunna se ett samband mellan figurer.

En intelligent människa kan göra en väldig massa saker med sin kognitiva förmåga, men just mönsterigenkänning är ett av de sätt man kan mäta nämnda förmåga på ett hyffsat konsekvent sätt.

Det blir svårt att mäta kvaliteter som "trevlig jävel", "kvicktänkt" och "snäll mot barnen". Därför hemfaller man till dessa tester.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
En intelligent människa kan göra en väldig massa saker med sin kognitiva förmåga, men just mönsterigenkänning är ett av de sätt man kan mäta nämnda förmåga på ett hyffsat konsekvent sätt.

Det blir svårt att mäta kvaliteter som "trevlig jävel", "kvicktänkt" och "snäll mot barnen". Därför hemfaller man till dessa tester.

"Trevlig jävel" och "snäll mot barnen" faller ju under begreppet EQ. Det blir nog lite svårare att mäta medelst figurer.

De som gjort IQ-testerna vet väl antagligen vad de sysslar med. Det är ju inte precis något nytt påfund.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati