Smartphones?

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Jag har blivit väldigt sugen på att skaffa ny mob och det lutar åt en såkallad smartphone.

Jag har satt gränsen på c:a 4000kr och de som jag har hittat på pricerunner är:

HTC P4350
&
Ericsson P1i

Någon som har något att säga om dessa?
P1i är väll den bättre igentligen men jag är inte så sugen på symbian.:va

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Varför inte Nokia N95?
Klart övelägsen P1'an!
Har haft båda och tycker SE var helkass, N95'an däremot ångrar jag att jag bytte bort.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Varför inte Nokia N95?
Klart övelägsen P1'an!
Har haft båda och tycker SE var helkass, N95'an däremot ångrar jag att jag bytte bort.

Medhåll!
Jag har både N95:an (8gb) och P1i och den senare suger getpung i jämförelse. Av nån anledning använder vi P1i på jobbet...tror det har med pushmail att göra.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag hade en N95, och kom fram till nåt liknande:

+ GPS.
+ Bra cam i LJUS.
+ Mycket valmöjligheter då man kan installera massa program.
+ Folk gör massa egna program.

- Camen i mörker.
- Hur fan funkar symbian signed? Missar jättemånga program om man inte kan det.
- Glapp i skenorna på gamla versionen.
- Pajar lätt. Min skärm gick sönder när jag skrev ett SMS - hur!? En polares gick även den sönder på liknande skitsätt. Detta den gamla versionen, inte 8GB.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Har en p1i och är nöjd. Funkar kalas till det jag använder den till. Visst är den lite seg ibland, men har väl väl startat programet en gång går det snabbare nästa, osv.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Nokia kommer jag inte att köpa så är det bara.:arsele

Varför jag har fastnat för jusst de här är att de har touch display + tangentbord & wlan. Jag är ju också lite windows-kåt. :tummenupp

Har en p1i och är nöjd. Funkar kalas till det jag använder den till. Visst är den lite seg ibland, men har väl väl startat programet en gång går det snabbare nästa, osv.

Har explorer, word osv. och +- i symbian?

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
När iphone kommer med bättre kamera så slår Jag till. Redan nu är den överlägsen!

Jatsee

Jatsee
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
Honda CBR 600F
Hej
Har haft P1i ganska länge nu. Jag är nöjd, kan inte hitta några jättebrister. Jag tycker det är bra med tryckkänslig skärm, vilket N95an inte har. Hade jag köpt telefon idag hade jag nog satsat på iPhonen eller HTCn.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Hej
Har haft P1i ganska länge nu. Jag är nöjd, kan inte hitta några jättebrister. Jag tycker det är bra med tryckkänslig skärm, vilket N95an inte har. Hade jag köpt telefon idag hade jag nog satsat på iPhonen eller HTCn.

Ska man köra pekskärm är det ju iphone som gäller.
Alla andra får man sitta och dutta med världens minsta pinne för att få till något produktivt.
Kan inte påstå att pekskärmen på p1 är någon fördel mot N95.
Har en iphone nu och det är väl den enda som har en användbar pekskärm.
Har haft en HTC TyTN (pekskärm) och den var väl halvskaplig, men mycket krävde att man duttade med den microskopiska pennan även på den.

Nicotin

Guest
hunnit med P1,div htc och nokia smartpgones och htc suger get om man vill jobba med skiten alltså försöka skriva ngt vettigt med den..
minimala pennan och ett litet sketet tangentbord i displayen gör fetbort.
samma sak med P1i
deras tangentbord är också värdelöst..

den jag var mest nöjd med var nokia N95.

vet dock inte hur nya HTC lure...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
När iphone kommer med bättre kamera så slår Jag till. Redan nu är den överlägsen!

Läste i någon tidning här om dagen, kan varit Café men kommer inte ihåg, i alla fall.
De listade top5 och botten5 med iPhone, den hade ju mycket riktigt 5 bra funktioner, minst. Men den hade 5 riktigt värdelösa grejer, minst, också.
Bl.a. något att den inte hade radio eller att man inte kunde bluetooth eller liknande. Var ngt skit med kameran också. Och det var riktigt irri grejer.

Tillbaks till ämnet, Ericsson kommer ju med en fin snart vad det verkar.

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/x1?cc=se&lc=sv

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Läste i någon tidning här om dagen, kan varit Café men kommer inte ihåg, i alla fall.
De listade top5 och botten5 med iPhone, den hade ju mycket riktigt 5 bra funktioner, minst. Men den hade 5 riktigt värdelösa grejer, minst, också.
Bl.a. något att den inte hade radio eller att man inte kunde bluetooth eller liknande. Var ngt skit med kameran också. Och det var riktigt irri grejer.

Tillbaks till ämnet, Ericsson kommer ju med en fin snart vad det verkar.

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/x1?cc=se&lc=sv

Tillverkas av HTC och med windows mobile i - så jag är skeptisk!

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Köpte mig en HTC touch cruise för ett par månader sendan och är riktigt nöjd med den. Bra funktioner, lätt navigerad och bra gps iom det är tomtom i den! :tummenupp

2x3m

Medlem
Gick med
23 Jul 2006
Hoj
S1000RR -10
Köpte mig en HTC touch cruise för ett par månader sendan och är riktigt nöjd med den. Bra funktioner, lätt navigerad och bra gps iom det är tomtom i den! :tummenupp

Håller med om ovanstående, MEN kan inte åtnjuta dessa funktioner, eller något annat heller då den har totalt dött pga "vattenskada "
Hadde telefonen i jack fickan när det regnade lite grand.
Går ej att reparera enl verkstaden och försäkringen gäller ej vid vattenskada:huvet lite väl överkänslig telefon:mad:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år