SMC Broms & Kurvkurs på Mittsverigebanan

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Lillan78 skrev:
2214615 Åsa klart att jag skötte mig. :) Livrädd att du ska bekräfta för myran vilken buse jag igentligen är... :yoparty

Din hemlighet är säker hos mig ;) Kan juh inget annat än tala gott om dig efter helgen.
Tack igen för all hjälp! Nu ska jag bara våga luta lite mer, ut me knät, ut med axlarna....o sen ska det skrapas både i höger o vänstervarv! :D

Jag lovar dig, Du är på god väg ;)
 

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
stadens namn
Hoj
?
Kanonkurs

Riktigt bra kurs, särskilt söndagen då jag kunde fortsätta träna på det jag lärt mig dagen innan. Äntligen har jag lyckats nöta lite ut mot kanterna på däcken också.
Bra upplagt med körning, teori och vila samt något att äta/dricka mellan passen.

Extra tack till Sensei som lekte hare en stor del av söndagen för att få mig att få upp hastigheten i kurvorna och för platsen på släpet/i bilen. Känner mig ganska mör i kroppen idag så jag hade inte velat köra de 40 milen hem på hojen idag.

Extra :fatta! till körskolan som lärt mig göra saker fel som nu tar tid och mycket koncentration att sluta med.

Rörken ikväll! :tummenupp
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Hördu Joe Schmoe
Var har du ditt ryggskydd?
Vilket märke har du?
 

Lotta S

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Falun
Hoj
Honda CBR 900RR
Tack för en väldigt rolig och lärorik söndag! :tummenupp De tre andra jag hade med mej hälsar oxå och tackar!

Nu vill jag ut på bana å träna!!! Ser fram emot en eventuell fortsättning på kursen.
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Gelleråsen 8-9 augusti inbokad :banana


Till min (och Ståhlis) "besvikelse" är mina knäpuckar fortfarande lika blanka som när jag kom :)
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Lotta S skrev:
2214856 Tack för en väldigt rolig och lärorik söndag! :tummenupp De tre andra jag hade med mej hälsar oxå och tackar!

Nu vill jag ut på bana å träna!!! Ser fram emot en eventuell fortsättning på kursen.
Det "finns redan" fortsättningar.. Vi har ju de tre olika grupperna.
Och vi försöker hela tiden individuellt anpassa oss till ditt behov..
Så även om du tar samma kurs igen så kommer det att ge dig massor med nya saker att träna på ;)

Forsberg skrev:
2214872 Gelleråsen 8-9 augusti inbokad :banana


Till min (och Ståhlis) "besvikelse" är mina knäpuckar fortfarande lika blanka som när jag kom :)
Du kan få köpa mina gamla ;)
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
TwinSucker skrev:
2205709 Nu är det nära :banana

Snabb fråga bara... finns det någon möjlighet att få ta några varv på banan imorgon?
Jag har inte kört banan innnan så det vore lite trevligt att veta vad som väntar bakom nästa böj :)

Öhh nej det han du inte :pannkyss
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
2214872
Till min (och Ståhlis) "besvikelse" är mina knäpuckar fortfarande lika blanka som när jag kom :)

Vilket för mig är en gåta .. :va

Styvt att hålla jämna steg med snabb grupp på söndagen med en gammal 600-häck från -91 (25kw-moddad dessutom)! :tummenupp
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
MrRoadSnail skrev:
2213677 .. nyduschad och helt jäkla mör i kroppen efter en kanonhelg i det norra landet!! Bra väder, bra instruktörer och en massa bra åkning gör det värt att stå ut med Gjers tåflörtande och JanE's besiktningspredikande en fredagkväll när det enda man annars vill göra är att ta igen de 400 timmar sömn man förlorat samma vecka.

Heder till alla medverkande!! Jag gör gärna om det. :tummenupp

Ja rejält slut i kroppen och skallen är man!
Det var nog inte mina fötter du kände, det var bjärven som kom in genom våran dörr som stod på vid gavel under hela natten i 3 graders värme! :hihi

R.Stefan skrev:
2213748 Det är bara att hålla med!!!!!Ni som inte var med missade nåt bra!!!

En kanonbra kurs!!
:yoparty :yoparty :yoparty

Nästa år kan jag mullra SP2 å TwinSucker!! :)

Det är bara att hålla med dig Tapper! :tummenupp
Appropå buller så fick ni se vad som gäller på banan angående buller, då dom kom med db-mätaren och stoppade några hojar! :huvet
Själv hade jag pluggarna i som kvävde hojen med ca 20hk :mad:
Men så är det om vi vill fortsätta med att få köra motorfordon

Tack för att ni deltagare gjorde kursen så bra!
Utan er så blire inte nåtju :yoparty

Gunsan skrev:
2213885 Äntligen hemkommen, alla saker på rätt plats hemma.
Det var lite plock att flytta hojar, släp, lånad bil och allt vad det var.

Jag bugar och bockar till alla som gjorde den här helgen till en superhelg.
Längtar tillbaka, perfekt med så få i grupperna.
Ingen trängsel och massor av tid för personlig feedback från de bästa instruktörerna. :Bugar

Nu är man hemma och allt är tyst som i graven, eventuellt kan jag höra någon som vrider ur när de kommer upp ur södralänken tunneln.
Vrid gärna på där, det retar mina grannar och det är alltid lite kul.

Kram Maria

Det värmer att du är nöjd :tummenupp
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Taz skrev:
2214454 Var det bara de två som mullrade... :( Hrmpf!!!
Verkar som jag får sätta på ändå öppnare system... :rolleyes:

Kanonhelg blev det iallafall.
Bra arrangerat.
Utmärkt boende och käk.
Otroligt duktiga deltagare.
Inga fadäser

Kom hem och stöp isäng 04:00 i morse. :)

Rörken ikväll?!?! :banana

//D

Ja och vad hade kursen varit utan dig :va :Bugar

En tacker :Bugar Det blev ganska lättarrangerat när jag hade Ståhlis Råd & Riktlinjer att gå efter. Sen är detta fjärde året som jag gör detta, men nu i lite större omfattning. Tidigare har det endast varit en lokal kurs, nu var det en nationell Bkk med lite större omfattning. Sen har det varit en stor ära att få jobba med er instruktörer:Bugar :Bugar :Bugar

Sen 3 dagar med nästan 100 hojar och inga krascher är ganska bra! :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
sp2 skrev:
2214925 Ja rejält slut i kroppen och skallen är man!
Det var nog inte mina fötter du kände, det var bjärven som kom in genom våran dörr som stod på vid gavel under hela natten i 3 graders värme! :hihi

Det var nog tur att dörren stog öppen med tanke på vissa "gasattacker"...vi hade kvävts till döds annars...jag börjar undra om du dricker helsyntet? :tungan

Dessutom var det nog värst för Ståhlis och undertecknad som låg i underslafarna, det är ju faktiskt så att skit rinner neråt... :D
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Lillan78 skrev:
2214492 TACK för en toppenhelg!
Hade Sensei som en av instruktörerna för min grupp (lugn) och han skötte sig....tro det eller ej :tungan
Tack även till övriga instruktörer, ni va/är toppen!
Bra feedback och massor av hjälp.

Hoppas det gick bra för killen som skulle köra hem till Uppsala precis efter kursen på lördagen.
Vi stod o snacka i kön till olyckan. Säg mig, har du sålt SAABen än? Du hade juh en köpare i bilkön :tungan

ha det gott allesammans!

//Åsa.....den gula Horneten som DU garanterat körde om på rakan :rolleyes:

Kul att du är nöjd!
Hoppas att ni som gick denna kurs, nu rekomenderar era kompisar och klubbmedlemmar mfl. att gå en Bkk :)

Jag fick aldrig förmånen attåka i din grupp :(

R-Sickan skrev:
2214501
Taz skrev:
2214454 Var det bara de två som mullrade... :( Hrmpf!!!
Verkar som jag får sätta på ändå öppnare system... :rolleyes:

Du vet vad vi har döpt din ducce till. Den mullrar inte den vibbrerar också. :D

Nej,skämt och sido en väldigt skön cykel att köra bana med. :tummenupp



Till alla deltagare och instruktörer TACK FÖR EN TREVLIG HELG!
R-Sickan

Tack själv Sickan :Bugar
Och tack för ett kanonjobb :tummenupp
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Foton och filmer ..

Såg att emo hade lagt upp bilder från lördagen och där ser man ju ut att vara nytagen med en strap-on. Vill minnas att jag kunde bita mig i handen några gånger på söndagen och letar foton från den dagen .. Alltid kul med utveckling ju. :)
 
Last edited:

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Joe Schmoe skrev:
2214787 Riktigt bra kurs, särskilt söndagen då jag kunde fortsätta träna på det jag lärt mig dagen innan. Äntligen har jag lyckats nöta lite ut mot kanterna på däcken också.
Bra upplagt med körning, teori och vila samt något att äta/dricka mellan passen.

Extra tack till Sensei som lekte hare en stor del av söndagen för att få mig att få upp hastigheten i kurvorna och för platsen på släpet/i bilen. Känner mig ganska mör i kroppen idag så jag hade inte velat köra de 40 milen hem på hojen idag.

Extra :fatta! till körskolan som lärt mig göra saker fel som nu tar tid och mycket koncentration att sluta med.

Rörken ikväll! :tummenupp

Ja det blir ju bra bra slipstreambakom Sensei :hihi
Hoppas du fortsätter träna på det vi gick igenom :tummenupp

Niklasinorr skrev:
2215030 Det var nog tur att dörren stog öppen med tanke på vissa "gasattacker"...vi hade kvävts till döds annars...jag börjar undra om du dricker helsyntet? :tungan

Dessutom var det nog värst för Ståhlis och undertecknad som låg i underslafarna, det är ju faktiskt så att skit rinner neråt... :D

Ja jag var ju inte ensam detta gasande, Magnus kunde han också :arsele
Ändå höll jag igen ju :hihi

Lotta S skrev:
2214856 Tack för en väldigt rolig och lärorik söndag! :tummenupp De tre andra jag hade med mej hälsar oxå och tackar!

Nu vill jag ut på bana å träna!!! Ser fram emot en eventuell fortsättning på kursen.

Ja kanon! Fortsätt att träna dessa saker på egen hand nu och helst på bana om du har möjklighet!
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Forsberg skrev:
2214872 Gelleråsen 8-9 augusti inbokad :banana


Till min (och Ståhlis) "besvikelse" är mina knäpuckar fortfarande lika blanka som när jag kom :)

Jag tror att nästa steg i din utveckling blir att stretcha höften, ljumskarna,adduktorena och främre och bakre lårmusklerna :tummenupp
Försök att göra detta innan nästa körning på Gelleråsen 8,9/8
Vi ses på Rörberg nästa måndag :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top