SMC:s sporthojskurs på Sviestad 16:e sept...

Kricka

Carpe Diem
Gick med
17 May 2006
Ort
Norrköping
Hoj
R1
Hej...
Då var sista bandagen för säsongen avklarad för mej... och vill bara tacka alla som arrangerat dagen på SMC:s SH kurs 16 sept på Sviesta... :tummenupp
Gillade mycket teorisnacket + där vi bla fick lära oss sitta rätt med mer, rent handgripligen... En kanondag.. trots regn.. !
Så fick man många trevliga pratstunder också, med folk från olika delar av Sverige.. :)

Ha det gött, vi ses
Kricka
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Första gången på bana för mig men garanterat inte sista. kursen var kanon o det ska bli fint med steg 2 nästa år. :tummenupp

Imorrn är det dags igen.. trafikövning 16:30!

edit: Togs det några bilder förresten?
 

Bjoerck

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -06, Ducati 1098 -07
Stämmer in i kören, det var en mycket trevlig dag!

Tar tillfället i akt att tacka instuktörerna för steg 3 som på ett utmärkt sätt lärde mig, och förhoppningsvis de andra i gruppen, att bli bättre motorcyklister. :tummenupp
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Det var verkligen skitkul! Första bandagen för mig, och jag kan inte förstå varför jag inte gjorde detta tidigare under sommaren, nu får jag ju vänta ett helt år innan jag får chansen igen!

Kricka:et var nog mig du samtalade lite med inne i kafeterian!

Hade varit roligare om det hade varit torrt antar jag, men jag lärde mig att inte vara speciellt rädd för regn i framtiden. Mycket bra!
 

pälle_

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
r6
Ja, trots riktigt skitväder så kan man ha riktigt kul på två hjul. Tack till instruktörer (speciellt steg 4, den kan man inte gå för få gånger :) ) och trevlig mc-folk, som gjorde det hela till en jävligt rolig dag!

Vi syns garanterat på fler ställen nästa år!
 

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 SMC
Roligt att höra. Tror att det skulle vara fint väder betydligt oftare om man kunde beställa det separat, :va

Även om jag personligen tycker att det oftast är roligar att köra när det är soligt och varmt så är det lika viktigt att komma ihåg att det är mycket nyttigt att köra i regn också. Avslappnad körning blir så mycket viktigare.

Min uppfattning är att vi hade en bra dag på plats och att alla de deltagare jag såg skötte sig mycket bra, och som vanligt är det jätteroligt att se hur utvecklingen sker under dagen.

Tack och på återseende nästa år. :)

/ Torbjörn, Instruktör steg 2.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Alltid skoj att få läsa deltagares synpunkter och åsikter om våra kurser efteråt och det känns onekligen som att vi hittat en linje som funkar och är omtyckt. Som jag sa på förarmötet på morgonen var målen med kursen att vi ska bli säkrare och bättre motorcyklister och att vi skulle ha roligt medan vi lärde oss det och det tror jag vi kan hävda att vi gick i land med. (trots att banan mest påminde om en sjö eller flod under dagen ;-)

På återseende nästa år, då med ännu bättre kurser!

//Petter
Sporthojsinstruktörsexaminator steg 4
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Nu i efterhand har jag funderat på det mer och mer... fy fan vad kul det är att köra bana! Bara måste köra mer bana nästa år, riktigt skoj var det! Kan bara tänka mig hur gött det är med en torr och fin bana!
 

skania

skania
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RSV1000 Mille
Jag var med på kursen den 16:e sptember och min tjej tog en hel del bilder där några fler än jag fastnade på. Har ca 100 bilder men mest från steg 3 gruppen. Är det nån som är intresserad av att se sig själv vingla fram på en blöt bana så hör av er till mig. Är det nån som kan lägga upp bilderna på nåt sätt så kontakta mig.
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Nu i efterhand har jag funderat på det mer och mer... fy fan vad kul det är att köra bana! Bara måste köra mer bana nästa år, riktigt skoj var det! Kan bara tänka mig hur gött det är med en torr och fin bana!

Jag var där dagen efter på gatåkningen, och det var svinkul. Vågade lägga ner hojen mycket mer än i regnet och det började gå hyffsat fort.
Har börjat slipa ner gummit på sidorna på däcken som jag aldrig använt förut :yoparty

Nästa år är jag där varenda gång, garanterat.

Jag var med på kursen den 16:e sptember och min tjej tog en hel del bilder där några fler än jag fastnade på. Har ca 100 bilder men mest från steg 3 gruppen. Är det nån som är intresserad av att se sig själv vingla fram på en blöt bana så hör av er till mig. Är det nån som kan lägga upp bilderna på nåt sätt så kontakta mig.

Jag tar gärna del av dom bilderna :)

Om du vill kan du ju packa ner bilderna med Winrar eller winzip och sen lägga upp dem på http://www.rapidshare.com.
 
Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jag var med på kursen den 16:e sptember och min tjej tog en hel del bilder där några fler än jag fastnade på. Har ca 100 bilder men mest från steg 3 gruppen. Är det nån som är intresserad av att se sig själv vingla fram på en blöt bana så hör av er till mig. Är det nån som kan lägga upp bilderna på nåt sätt så kontakta mig.
om ni råkade få med en orange KTM med en blond tjej i svart/grått skinnställ i grupp 2 eller mig på samma motard i blått/gult ställ i grupp 4 vore det kul och se.
 

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Ort
Stockholm/Huddinge
Hoj
ZX9R
Jag var med på kursen den 16:e sptember och min tjej tog en hel del bilder där några fler än jag fastnade på. Har ca 100 bilder men mest från steg 3 gruppen. Är det nån som är intresserad av att se sig själv vingla fram på en blöt bana så hör av er till mig. Är det nån som kan lägga upp bilderna på nåt sätt så kontakta mig.

Jag kan gäran kika på lite bilder från dagen, det är alltid kanon trevligt.

akn du lägga upp dem någonstans kanske.
 

skania

skania
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RSV1000 Mille
Det är ca 500 mb bilder i hög upplösning. Finns det nån som man kan skicka en skiva till som sen lägger upp det på nån sida? Har inte gjort sånt här innan.
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Man måste visst vänta 200 minuter mellan varje fil, typiskt =)
Om du vet hur man loggar in på en ftp kan du få lägga upp bilderna på min server, så letar jag upp en webserver att lägga dom på sen. Jag skickar ett PM med infon.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Man måste visst vänta 200 minuter mellan varje fil, typiskt =)
Om du vet hur man loggar in på en ftp kan du få lägga upp bilderna på min server, så letar jag upp en webserver att lägga dom på sen. Jag skickar ett PM med infon.
det vore kanon för ag fick ner första filen, väntade 200 min och när jag skulle tanka ner nästa så säger idiotrapidshare att jag redan håller på och tankar ner en fil fast jag inte gör det :(
 

Kricka

Carpe Diem
Gick med
17 May 2006
Ort
Norrköping
Hoj
R1
Man måste visst vänta 200 minuter mellan varje fil, typiskt =)
Om du vet hur man loggar in på en ftp kan du få lägga upp bilderna på min server, så letar jag upp en webserver att lägga dom på sen. Jag skickar ett PM med infon.

Jag har en webbserver vi kan lägga dem på... nån fördel att ha eget... :tummenupp Ge mej ftp adressen sen bara...
Ciao
Kricka
 

skania

skania
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RSV1000 Mille
Det va ju lite kass att det inte funka för er och ladda ner. Jag har bilderna på jobbdatorn så imorgon lägger jag upp dom på "newk:s" ftp sen fixar han nåt ställe som ni kommer åt dom på. Det är många bilder men alla är inte toppen. Tydligen var det dåligt ljus och fel objektiv (sa fotografen) men det är några fina iallafall. Men som sagt mest från Steg 3 gruppen.
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Finemang skania och Kricka.
Jag langar adressen sen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top