SMC Stockholms "dubbeldagar" på Gelleråsen 1-2 Augusti och 3-4 Augusti 2013

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
SMC Stockholm kör samma upplägg som tidigare under dessa specialdagar på Gelleråsens motorbana i Karlskoga.

Som deltagare kör man i två dagar med samma instruktör.

Vi frångår det vanliga "steg 1-2-3-4" konceptet.

Alla deltagare får öva på det man tillsammans med sin instruktör kommer fram till.

Bokningssystemet har fortfarande stegen som val men det är fritt att klicka i vilket steg man vill. Upplägget för kursdagarna görs ändå tillsammans med din instruktör och utifrån dina mål och förkunskaper.

Priset är 2.900:- för två dagars kurs.

Vi kör kurserna 1-2 Augusti samt 3-4 Augusti. Så den som vill jobba mycket kan med fördel boka in sig på båda kurserna och köra 4 dagar med personlig coaching för att utveckla sig som mcförare.

Länk till bokning för 1-2 Augusti:
https://www2.svmc.se/school/anmalan/453

Länk till bokning för 3-4 Augusti:
https://www2.svmc.se/school/anmalan/454
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Depåbox bokad och betald. :)

Semesterns höjdpunkt ses fram emot.

Ses 1/8!
 

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Uttran
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Är sjukt sugen på detta! Gillar det nya upplägget så nu ska jag bara övertala regeringen om att det här är ett absolut måste.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nog för att alla SMC-kurser är bra, men de här "steglösa" dagarna är verkligen bland det bästa i utbudet!
:yoparty
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Sådär nu har även jag bokat in mig. 4 dagar med strålande sol är beställd.
Då var det bara det där med att meka ihop banjärnet, fast å andra sidan så har ju
SwePace blivit duktig på att ducka från bortramlande prylar :crash

Det finns platser kvar ännu.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Sådär nu har även jag bokat in mig. 4 dagar med strålande sol är beställd.
Då var det bara det där med att meka ihop banjärnet, fast å andra sidan så har ju
SwePace blivit duktig på att ducka från bortramlande prylar :crash

Det finns platser kvar ännu.

Nåväl, grädde på moset om vi inte är på banan samtidigt då. :tungan Det mesta av det jag tappar är ju vett och sans när Ricken är min instruktör i motardgruppen (Särskolan?). Men det uppvägs av stämningen på banan och glädjen av att få vara där med er.

I år ska jag se till att slippa tigga hjälp för att kränga däck på en släpkärra på onsdagskvällen med hojen upphängd i taket i en box... Och ha med mig tryckluftsprylar så jag slipper handjaga däck ivrigt, flinande, hånande, påhejande av div. löst fölk (Instruktörer). Hade litet ont i min otränade degklump till kropp efter det.

Inte för att jag inte uppskattar hjälpen jag fick av ressällskapet, det var mycket vänligt! Men det är ju klart bättre att ha allt sånt fixat innan avfärd.

Ses där och då!
 

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CBR 600rr,
Sådär nu har även jag bokat in mig. 4 dagar med strålande sol är beställd.
Då var det bara det där med att meka ihop banjärnet, fast å andra sidan så har ju
SwePace blivit duktig på att ducka från bortramlande prylar :crash

Det finns platser kvar ännu.

Jasså du kastar saker på fler än mig under dina kursdagar.... blir att packa ner ett par rullar packtejp:hihi

Nåväl, grädde på moset om vi inte är på banan samtidigt då. :tungan Det mesta av det jag tappar är ju vett och sans när Ricken är min instruktör i motardgruppen (Särskolan?). Men det uppvägs av stämningen på banan och glädjen av att få vara där med er.

I år ska jag se till att slippa tigga hjälp för att kränga däck på en släpkärra på onsdagskvällen med hojen upphängd i taket i en box... Och ha med mig tryckluftsprylar så jag slipper handjaga däck ivrigt, flinande, hånande, påhejande av div. löst fölk (Instruktörer). Hade litet ont i min otränade degklump till kropp efter det.

Inte för att jag inte uppskattar hjälpen jag fick av ressällskapet, det var mycket vänligt! Men det är ju klart bättre att ha allt sånt fixat innan avfärd.

Ses där och då!

Hallå där vad var det nu för fel på mitt däckkrängande.... jag hade tryckluftsgrejer med mig men det var roligare att se dig pumpa :kär

Även jag är inbokad till fyra dagar :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Halloj!!

Finns det några planer på att köra steg 6 någon av dubbeldagarna? Helst Lör och Sön hade ju suttit som smäck :crash
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Har du gått steg 5? (Licens) Har för mig att smc kräver att du tar alla stegen i ordning...

Sandfållan har gått steg 5 och kört några steg 6 med SMC, senast igår och förrgår på Rudskogen som måste ses som årets höjdpunkt när det gäller bana.

Sjukt rolig och utmanande bana :tummenupp

Men håller med att frågan är värd att väckas (har redan vaknat :crash ).
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Har du gått steg 5? (Licens) Har för mig att smc kräver att du tar alla stegen i ordning...


Peter:

Alla som innehar en B-licens är välkommna till steg6 körningar ihop med smc.
Tyvärr har smc själva varit dåliga på att informera om detta.

Så alla aktiva RR piloter som ser sin chans att få träna under helger vilket brukar vara en omöjlighet ligg på lite och skicka några mail till kursansvarig så kanske detta kan bli verklighet ;)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jasså du kastar saker på fler än mig under dina kursdagar.... blir att packa ner ett par rullar packtejp:hihi



Hallå där vad var det nu för fel på mitt däckkrängande.... jag hade tryckluftsgrejer med mig men det var roligare att se dig pumpa :kär

Även jag är inbokad till fyra dagar :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Appselut inget fel på hjälpen, som sagt. Hade inte klarat det utan din excellenta hjälp.:Bugar
De vilda hurraropen har du ju täckning för med tanke på hjälpen du bistod.
De andra däremot... :crash
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Peter:

Alla som innehar en B-licens är välkommna till steg6 körningar ihop med smc.
Tyvärr har smc själva varit dåliga på att informera om detta.

Så alla aktiva RR piloter som ser sin chans att få träna under helger vilket brukar vara en omöjlighet ligg på lite och skicka några mail till kursansvarig så kanske detta kan bli verklighet ;)

Jag vill gärna köra steg 6! :)
/Patrik, nu med B-licens...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top