SMC's hojkarta

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
haha.. jag fick SMC's hojkarta förra veckan när jag blev medlem. Tänkte att jag skulle ta en titt idag och se om det finns några roliga vägar här omrking Sollentuna, mer än vad jag känner till. Men... jag blev lite fundersam när jag fick se att Sollentuna plötsligt ligger ute i mälaröarna (?) Hmm. Ingenting verkar ju stämma på den kartan. Sen är skalan så liten och med så få vägar att om man hittar en väg på kartan så vet man knappast hur man ska ta sig dit! :rofl

Finns det någon BRA karta, som någon har ERFARENHET av att den stämmer?
Mindre OK/Q8 reklam :fatta! och mer vägar :3freak

gleb

Medlem
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Honda CB1000RA
vågen skrev:
haha.. jag fick SMC's hojkarta förra veckan när jag blev medlem. Tänkte att jag skulle ta en titt idag och se om det finns några roliga vägar här omrking Sollentuna, mer än vad jag känner till. Men... jag blev lite fundersam när jag fick se att Sollentuna plötsligt ligger ute i mälaröarna (?) Hmm. Ingenting verkar ju stämma på den kartan. Sen är skalan så liten och med så få vägar att om man hittar en väg på kartan så vet man knappast hur man ska ta sig dit! :rofl

Köpte ducce klubbens karta för ett par år sedan och den har fungerat väldigt bra :) http://www.ducceklubben.org/prylar/karta.shtml

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
vågen skrev:

Jag kör med MC kartan, från "liber kartor" ?? köpte den på bokhandeln, 330 pix, men den funkar bra....

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Bra vägar på SMC:s karta är trevliga mest om man kör Gold Wing. Inga kurvor att tala om på de vägar jag testat som SMC rekommenderar.

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Ankan skrev:
Bra vägar på SMC:s karta är trevliga mest om man kör Gold Wing. Inga kurvor att tala om på de vägar jag testat som SMC rekommenderar.

Kartan är väl helt ok, men inte mer. Dock bättre än "boken" man fick tidigare...
Vill jag få tips på nya goa vägar här i närheten intervjuar jag helt enkelt min far (ex-knutte, snart återfallare) och släpar fram hans gamla kartor från lumpen som är både stora och detaljerade över hela kommunen och lite typ. Så får han förklara och visa hur jag ska köra :tummenupp

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Trådlyft deluxe!

Är det någon som har koll på om SMCs hojkarta fortfarande finns att få tag på? Hade både den och ducceklubbens karta för ett par år sedan, men de verkar ha kommit bort på vägen.

Insåg begränsningarna med webbaserade lösningar härom veckan när jag hamnade i ett parti utan täckning vilket innebar att jag var tvungen att åka 3 mil i vad som visade sig vara fel riktning för att kunna kolla kartan.
Dessutom är jag tillräckligt gammal att tycka att det känns bättre med en papperskopia av verkligheten.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
SMC har en App på G i samarbete med CQRIFY :tummenupp
Annars kan du prova Navigon som har sina kartor lokalt i luren. De fungerar oavsett täckning.

Ducceklubbens karta kostar bara en hundring, så köp en till :)

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
+1 på Ducceklubbens karta. Vill minnas att den heter "Utmärkta vägar" när jag köpte den av en kille i ducceklubben här på sporthoj.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
SMC har en App på G i samarbete med CQRIFY :tummenupp
Annars kan du prova Navigon som har sina kartor lokalt i luren. De fungerar oavsett täckning.

Ducceklubbens karta kostar bara en hundring, så köp en till :)

En app låter bra om de får den att funka smidigt. Kostar inte Navigon en hel del pengar? Hade det installerat på telefonen tidigare, men den är inte Jailbreakad längre så jag har det inte kvar.

Angående Ducceklubbens karta så är jag inte längre betalande medlem hos dem och kommer därför inte åt webshopen. Ska kika hos Italia Bike Center nästa gång jag har vägarna förbi Arboga, har för mig att de haft den i lager tidigare.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Jo, men utomlands spar du in det i ett nafs i uteblivna roamingkostnader :tummenupp

Blir nog att köpa Navigon igen inom kort. Ska ner och bila runt i Italien om ett par veckor och då kan det vara bra med en vettig navigator.

Angående Hojkartan så löste det sig väldigt enkelt. Jag mailade till SMC i förrgår och frågade om den fanns att få tag på. Jag fick svar redan igår, och idag damp den ner i brevlådan. Helt fantastisk service av ett slag man inte ser så ofta nu för tiden. Så om någon från SMCs organisation läser detta så får ni gärna skicka mina varmaste tack vidare. :Bugar

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin