DaWoos skrev:2601964Ja som topic, vilket är bäst?
Hittar inte mitt kolv mått 54 som smidd heller:S på geiwiz.de
Antar att jag ska ha en gjuten då?
Smidd hade ju vart bäst, men finns det inte har du ju inte så mycket valDaWoos skrev:2601964Ja som topic, vilket är bäst?
Hittar inte mitt kolv mått 54 som smidd heller:S på geiwiz.de
Antar att jag ska ha en gjuten då?
Lundgren skrev:2602128Smidd hade ju vart bäst, men finns det inte har du ju inte så mycket val![]()
Varför är en smidd bäst? Bara för att den håller längre men ger helt fel balans i motorn?Lundgren skrev:2602128Smidd hade ju vart bäst, men finns det inte har du ju inte så mycket val![]()
DaWoos skrev:2602149nopp, fan beställde nu, men jag fick ingen uppmaning att betala? väldigt konstigt, då dom har som regel att om man inte bor i tyskland ska man betala i förväg![]()
Håller längre, klarar hårdare slitage samt är lättare vilket avlastar vevaxelnSolid snake skrev:2602157Varför är en smidd bäst? Bara för att den håller längre men ger helt fel balans i motorn?
Gjuten är bättre, fast håller inte lika länge.
Bärgren skrev:2602158Kollat mailen?
Mr EmCom skrev:2602311men typ smidda kolvar å snidda stakar å grejer är väll typ "trimm" till bilar? iallfall mycket dyrare? varför?
Och ger fel balans.Lundgren skrev:2602168Håller längre, klarar hårdare slitage samt är lättare vilket avlastar vevaxeln![]()
Jeppe^ skrev:2602746Dawoos det tar ett tag innan du får betalnings mejlet från geiwiz. Det dröjde några dagar för min innan jag fick mailet
andersbrink skrev:2603328En smidd kolv är segare och tål därfört misshandel bättre och har lite bättre värmeavledning än en gjuten kolv.
En gjuten kolv är hårdare och har längre livslängd under normal drift än en smidd.
En smidd kolv måste ha större spel än en gjuten eftersom de utvidgar sig olika. Monterar man en smidd kolv i en cylle avsedd för en gjuten får man värmenyp om man inte honar upp rätt spel.
DaWoos skrev:2603729Bra att vetaKan vara därför 54 strl inte finns, utan 53.98.
DaWoos skrev:2603729Bra att vetaKan vara därför 54 strl inte finns, utan 53.98.
Fagge skrev:2659026hmmmm är du säker på att den inte ska vara 53,98 då, för att så stor är min och det är ochså en 98a, lr är det den gammla ägaren som har satt i fel kolv?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |