Smidigt liggunderlag/luftmadrass?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Nu har ju sommaren kommit, och då tar man ju hojen när man vill fly storstaden, köra krokväg och övernatta lite här å var. Dvs, man behöver bra campingutrustning :fakta Sovsäck, tält mm är redan fixat, men vettigt liggunderlag har jag inte fått tag på. Jag har Biltemas i 10mm skumplast, men dom kräver ju en Scaniatradare för att få med sig :huvet Jag har ett uppblåsbart liggunderlag också, Everest nånting från Stadium, litet å behändigt, men inte vidare bekvämt.
Jag skulle vilja ha en luftmadrass, dom är ju lite tjockare, men den ska ju vara liten å smidigt ouppblåst också :gnissla Men såna är ju inte så lätta att hitta, eller så kostar dom en förmögenhet :rolleyes:
Så, vad använder ni när ni kör hoj å campar? :va

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
...nånting som inte är billigt: Therm-a-rest! Mitt är ganska tunt, 2,5 cm tjockt men blir mindre än sovsäcken hoppackat (vik dubbelt, kläm ur luft, rulla ihop igen).

De har ju även mer madrassliknande underlag som är lyxiga 5 cm tjocka, men det blir en betydligt större rulle hoppackad.

Finns på Stadium och fjäll/campingbutiker men kostar som sagt skjortan :)

Last edited:

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det är något liknande det jag har, å just det jag inte ville ha ;)
Just för att det är rackarns tunt, som sagt runt 2-3 cm, och är dom tjockare så blir dom gigantiska att ta med sig. Då borde ju en luftmadrass vara smidigare :va

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Det är något liknande det jag har, å just det jag inte ville ha ;)
Just för att det är rackarns tunt, som sagt runt 2-3 cm, och är dom tjockare så blir dom gigantiska att ta med sig. Då borde ju en luftmadrass vara smidigare :va
Jo, så var det juh... Men antingen släpar man grejer, eller åxå står man ut med att sova "tunt" :rolleyes:

En vanlig luftmadrass blir faktiskt ganska stor hoprullad, men framförallt väger de så j*vligt... en 5-centimeters thermarest blir ungefär som ett vanligt skumunderlag i storlek hoprullad. Däremot är den mycket trevligare att sova på, typ luftmadrass.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Personligen föredrar jag hängmatta och en micro-presening över. Iofs inte gjort för några avancerade övning men man sover fasen så mycket bättre i hängmatta än tält. Tycker jag i alla fall :tummenupp

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har klurat lite på luftmadrasserna som Touring-butiken har, 6 cm tjocka ca och runt 600 gram. Men det vore kul att höra nån kommentar från någon annan innan man köper en.
Jag hittade en liten luftmadrass på Stadium också, 250-300kr nånting, ganska liten ihoprullad. Men det stog inte hur stor den va, och jag hittade ingen å fråga heller :huvet

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Jag har klurat lite på luftmadrasserna som Touring-butiken har, 6 cm tjocka ca och runt 600 gram. Men det vore kul att höra nån kommentar från någon annan innan man köper en.
Jag hittade en liten luftmadrass på Stadium också, 250-300kr nånting, ganska liten ihoprullad. Men det stog inte hur stor den va, och jag hittade ingen å fråga heller :huvet

http://stadium.se/content.asp?views...164&maingroup=52&subgroup=5213&brands=EVEREST

Det var denne du fandt, I assume ? .. Jeg har en sådan og den er 180cm. Den fylder ingenting 5x20cm når den er rullet sammen. Den er ca. 70cm bred ...

Den är ok, men inte bättra än det.... Men, super cool til semester fordi den ikke fylder :tummenupp

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar