Smort in skinnstället, säsongen slut!

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Skinnstället in i garderoben. Vinterdeppen slår snart till:huvet
Nu får vi hoppas på en tidig vår och att det finns bensin även nästa år.

Och att inte Commando Von der Leyen hinner tömma garaget med motivering att du inte använde hojarna på flera månader.

Happy höst allihopa!

Dr Sadness

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Jag har nog aldrig smort in ngt skinnställ i hela livet…
Har satt på styrmuffar på XT:n dock.

• Gilla
Reaktioner: Teo

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
PMS infinner sig. (PostMotorcykelSyndrom)

Nej, jag kör inte på vintern. Så svårt är inte min PMS. Blir det illa tar jag en timmes manöverbana i garaget där det är varmt och torrt.

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Jag har skaffat bil igen, finns risk att motorcyklarna får stå inne denna vintern. Fast om en vecka ska jag lämna BMWn på service, det tänker jag inte göra med släp, så novemberkörning blir det åtminstone.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
PMS infinner sig. (PostMotorcykelSyndrom)

Nej, jag kör inte på vintern. Så svårt är inte min PMS. Blir det illa tar jag en timmes manöverbana i garaget där det är varmt och torrt.
Nu fick jag en dipp i depressionen, jag vill också ha ett garage jag kan köra runt i :( Så länge det är mitt, enbart mitt, vill säga.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nu fick jag en dipp i depressionen, jag vill också ha ett garage jag kan köra runt i :( Så länge det är mitt, enbart mitt, vill säga.
Kan trösta dig med att det inte är mina privata underjordiska kvadratmeter jag kryssar runt mellan parkerade bilar och pelare i.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det är såna här trådar som gör mig glad för att jag bor i Skåne, var ute på en schysst tur förra helgen, och åtminstone statistikt sett finns det goda chanser för några fler fina dagar även i november. Egentligen tänker jag att säsongen aldrig slutar här nere, och då är jag ändå en finåkare som inte ger mig ut på dagsturer om det är för blött/kallt.

On topic har jag smort in mitt skinnställ exakt en gång under en himla lång rad av år. Kanske är dags nu. Även om jag inte tänker hänga in det i garderoben i år heller.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
On topic har jag smort in mitt skinnställ exakt en gång under en himla lång rad av år. Kanske är dags nu. Även om jag inte tänker hänga in det i garderoben i år heheller.
Jag smörjer in mitt i brist på annat MC-relaterat vintertid en gång per år. Det stället är över 40 år gammalt nu och fortfarande i bra skick. Köpt massa olika klädslar genom åren men det gamla hederliga stället är det ändå något visst med och "inkört" ?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Kan trösta dig med att det inte är mina privata underjordiska kvadratmeter jag kryssar runt mellan parkerade bilar och pelare i.
Tack, nu känns det lite bättre faktiskt ;) Rent teoretiskt skulle jag kunna bygga ett stort underjordiskt garage under huset, suterräng och en stor bergknalle, det var väl det där med pengarna och bygglovet bara. Men ritningen och dom våta drömmarna finns.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tack, nu känns det lite bättre faktiskt ;) Rent teoretiskt skulle jag kunna bygga ett stort underjordiskt garage under huset, suterräng och en stor bergknalle, det var väl det där med pengarna och bygglovet bara. Men ritningen och dom våta drömmarna finns.
Anlita byggfirman som gjorde ditt tak! :rofl

Edit: Btw, hur gick det, blev det klart och bra nån gång?

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag smörjer in mitt i brist på annat MC-relaterat vintertid en gång per år. Det stället är över 40 år gammalt nu och fortfarande i bra skick. Köpt massa olika klädslar genom åren men det gamla hederliga stället är det ändå något visst med och "inkört" ?
Ja, mitt skinnställ är slitet och skrapat och har utbytta dragkedjor här och där, så det har också hängt med ett tag. 20 år i år faktiskt. Ett och annat battle scar har det stället men känns ändå som att det håller än. Plus att jag äntligen börjar växa i storlek 54, som jag av misstag köpte då jag provade det med jeans på då för 20 år sen… ?

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Idag smorde jag in och hängde undan mitt också. Hojarna ställdes in för vintern förra helgen. En vemodig känsla, men också lite skönt att ha det gjort.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Tänkte att min relativt nyinköpta Ducce Srambler får agera vinterhoj de dagar det är torrt ute. Vintrarna i Sthlm är ju inte som de var förr i tiden.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ni som smörjer in skinnställen och hänger undan dom för vintern, var får ni tag på valfett nuförtiden?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ni som smörjer in skinnställen och hänger undan dom för vintern, var får ni tag på valfett nuförtiden?
Inte svar på valfett men en hojpolare håller på mycket med hästsport. Läderengöring och fettet som används inom det gebitet kör han även på skinnstället, (liksom numer även jag) med utmärkt resultat. "Granngården" har det som behövs ?

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Jag tvättade av mitt med grönsåpa och ljummet vatten, spolade av det i duschen och torkade det med en trasa tills torrt. Därefter smorde jag med denna variant från Granngården. Vi får väl se hur det blir, men det verkar rätt lovande hittills.

1238356_a_gg_produktbild.jpg

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag tvättade av mitt med grönsåpa och ljummet vatten, spolade av det i duschen och torkade det med en trasa tills torrt. Därefter smorde jag med denna variant från Granngården. Vi får väl se hur det blir, men det verkar rätt lovande hittills.

View attachment 491348

Naaajj! Från Granngården?
Då är det för Hest!
Ditt skinnställ kommer dö direCkt!

Sådant man smörjer in hestgrejer förstör MC-läder.

Alla vet det. Sedan gammalt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...