Sms-kontroll Av Fordon FÖRSVINNER!!

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Har använt den funktionen vid ett antal tillfällen, t.ex. när jag har hittat nycklar till bilar och när jag behövde ha vittnen till stöldförsöket i garaget.

Står att tjänsten förmodligen kommer tillbaka i en avgiftsbelagd form, så snart blir det väl ungefär som vanligt får vi hoppas.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag använde den tjänsten när det va nån som parkera in mig! Smidigt som fan, fick SMS, hittade på hitta.se och bad henne flytta sin bil! NU får man ju inte personuppgifter på VEM som äger fordonet utan bara vad det är för fordon! Det suger!
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
dom säger emot sig själva iallafall,dom ska spara utan att inskränka på servicen,sms-tjänsten har varit skitbra.
kostar säkert 15:- per koll när den dyker upp igen,skicka hem ett par av rövhålen som svarar i telefonerna istället

så här står det:

Troligen inte en permanent lösning
Även Transportstyrelsen påverkas av den rådande lågkonjunkturen. Att dra in sms-tjänsten är ett sätt att spara utan att inskränka på servicen gentemot allmänheten, eftersom informationen ur våra register är tillgänglig genom andra kanaler.

Ambitionen är att stängningen inte kommer att vara permanent utan att sms-tjänsten åter kommer att tas i bruk senare under året men i en modifierad och avgiftsbelagd form. Avgiftens storlek är då tänkt att vara anpassad för att täcka myndighetens kostnader för att hålla tjänsten igång.

Jag använde den tjänsten när det va nån som parkera in mig! Smidigt som fan, fick SMS, hittade på hitta.se och bad henne flytta sin bil! NU får man ju inte personuppgifter på VEM som äger fordonet utan bara vad det är för fordon! Det suger!

gjorde samma sak vid en smitning från parkeringsskada,var hemma hos kärringen före henne t.o.m
 
Last edited:

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Det är så sjukt.

Sms är enkelt och smidigt.
Deras hemsida får man bara info om fordonet.
Och hur många har fax liksom? :O
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har använt tjänsten rätt flitigt, bland annat då rövhål har parkerat på jobbets parkering så att snöröjningen inte har kommit åt att skotta.

Nu får vi återgå till att lägga en kubikmeter snö på alla 4 sidor av bilen, och när ägaren till bilen inte tar sig ut, låna ut snöskyffeln...
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
gjorde samma sak vid en smitning från parkeringsskada,var hemma hos kärringen före henne t.o.m


Det funkar hur bra som helst förstår inte varför dom sabbar för sig själva! Nu finns parkering via SMS men en VÄLDIGT uppskattad tjänst tar dom bort! Löjligt!

Ibland brukar jag kolla upp regnummmer på typ bilar som jag tycker är shysta och skratta när jag sedan upptäcker att den är kreditköpt! HA! Fattiglapp! :D
 

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Borås
Hoj
Gsxr 750 -08
Helvete! Skall de sabba mitt pendlarnöje nu? :mad: Var ju perfekt på längre körningar. Passerade nån snygg tjej på motorvägen, messade regnumret, ringde 118800 fick telnummer. Har blivit en och annan fika på vägkrogar runt om i Sverige på det sättet.. Jaja, får väl återgå till systemet jag hade i 20-årsåldern. Ett a4 med mitt nummer på som man kunde trycka upp i rutan :yoparty
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
Ibland brukar jag kolla upp regnummmer på typ bilar som jag tycker är shysta och skratta när jag sedan upptäcker att den är kreditköpt! HA! Fattiglapp! :D

samma här :D.

Men man blir ju förbannad när man läser det. var är Sverker när man behöver han?
 
Last edited:

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Väldigt illa! Jag har skickat hundratals regnummer till dom under åren... Nu blev min kväll förstörd..
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Väldigt illa! Jag har skickat hundratals regnummer till dom under åren... Nu blev min kväll förstörd..

Förmodligen just därför de börjar ta betalt för den... (inte pg a just dig då) :)
Tjänsten är kanonbra.. men tyvärr så är inte sms gratis att skicka, inte ens för myndigheter. De betalar ju / sms till sin operatör precis som alla andra, givetvis med bättre taxa än oss privatpersoner.. men många bäckar små som man brukar säga.. :S

Nu försvinner förmodligen utgifterna till viss del från folk som "skickar för att kolla".. medans det blir en intäkt från dem som fortsätter skicka för att de undrar nåt..

Skulle gjort precis likadant om jag drev tjänsten.. så länge som priset inte blir hutlöst så tycker jag att det är helt ok och inte spec. förvånande.
 

xxZeus

Live hard, die hard
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Norr om Götet
Hoj
R1 -00
Det funkar hur bra som helst förstår inte varför dom sabbar för sig själva! Nu finns parkering via SMS men en VÄLDIGT uppskattad tjänst tar dom bort! Löjligt!

Ibland brukar jag kolla upp regnummmer på typ bilar som jag tycker är shysta och skratta när jag sedan upptäcker att den är kreditköpt! HA! Fattiglapp! :D

Så du tror att alla lyxbilar som glider runt på gatorna är köpta kontant? smart kille...
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Tjänsten har varit till mycket hjälp för mig!
Tex:
Parkerade brevid en bil som nån slagit in rutan på och det spöregnade!
Ett sms och sedan 118118
Ägaren blev skitglad när jag ringde och varnade! Dock inte över rutan!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top