Smuggeltips

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Flyger imorgon från Skavsta med Ryan Air till Italien. Man får ta med sig ett handbagage om max 10 kg. That´s it. I alla fall om man (som jag) inte vill betala extra för att checka in en resväska. 10 kg låter kanske mycket, men bara datorn väger ju 2,5 kg. Jag skulle behöva lite mer än 10 kg samt min ryggsäck att använda när jag kommer fram.

Någon som vet:

Räknar de en smidig ryggsäck som ett andra handbagage?

Skulle man kunna "gömma" grejer inpå kroppen när man checkar? Som min ryggsäck t.ex.

Vad göra?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tejpa fast laptopen på magen?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Skaffa en lättare dator. :)

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=352376

eee-pc-1.jpeg

Henken

Guest
Spring fort som fan genom säkerhetskontrollen! Hinner de inte ta dig innan planet är du "safe". Samma regler som kurragömma fast enligt lagboken. Kurragömma med dunk där "dunk" innefattar batong & arga vakter :gnissla

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Spring fort som fan genom säkerhetskontrollen! Hinner de inte ta dig innan planet är du "safe". Samma regler som kurragömma fast enligt lagboken. Kurragömma med dunk där "dunk" innefattar batong & arga vakter :gnissla

Håll gärna hörlurarna i handen och skrik "-Allah Akbar"

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vilka oerhörda problem du verkar ha. Betala en hundring eller två extra för att checka in bagage så är problemet löst sen.....

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
du måste ju ändå ta bort datan i säkerhetschecken ju. men ta på dej alla kläder och en fet jacka men mycket fickor så far mycket dit.

en slim ryggsäck räknas som ditt handbagage. som du bara får ha en av. jag reste ryanair till berlin en vecka. hade bara fantasi för att packa 5,6 kg (utväg då). Inte för att de kollade.

och kom ihåg detdär med vätskorna. värsta skitregeln för att de ska kränga mer sprit på flygplatsen bara.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Säker?
Källa? :fakta
När det gäller Ryanair så är jag ganska säker på att de inte accepterar det som påstående. Kanske om du har din Mac i i ett slimmat fodral under armen och resten i ryggsäcken.
fast mest är du snål som inte vill betala för dina kilon. Gubbe!

Loken1

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
.
Jag flög Säve - Bergamo för en vecka sen ungefär, då vägde personalen inte mitt handbagage (jag hade alltså inget mer bagage) varken på Säve eller Bergamo. Det verkade inte vara så noga, och du kan ju be en polare vakta din andra (i så fall) väska en bit bort när du hämtar ditt boarding card.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Säker?
Källa? :fakta
Jag flög förra veckan mellan skavsta och liverpool. De vägde mitt handbagage och det vägde absolut max tillåtna och jag hade min dator i sin väska över axeln och den vägde dom inte.

Så rätt säker är jag men du kanske inte litar på källan..

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Jag flög förra veckan mellan skavsta och liverpool. De vägde mitt handbagage och det vägde absolut max tillåtna och jag hade min dator i sin väska över axeln och den vägde dom inte.

Så rätt säker är jag men du kanske inte litar på källan..

Att det har gått en gång ger inte mycket garanti. Jag tror inte att man får ha två handbagage.
Fråga Stefan här på forumet, hans tjej jobbar på skavsta (på incheckninge till Ryan tror jag)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Att det har gått en gång ger inte mycket garanti. Jag tror inte att man får ha två handbagage.
Fråga Stefan här på forumet, hans tjej jobbar på skavsta (på incheckninge till Ryan tror jag)

Jag har flugit med en tjejkompis två gånger och hon hade handväska och handbagage båda gångerna och hon fick aldrig några problem och nu när jag åkte så blev det inga som helst problem trots att jag fick väga mitt handbagage.

Ifall inte det duger som svar så kanske han borde ringa supporten.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Det måste ha varit just Skavsta - Liverpool jag också flög när jag hade laptopen i sin väska utöver ordinarie handbagage. Jag brukar dock inte göra det så om det alltid är okej att göra så eller om de låter folk göra vad sjutton de vill på just den sträckan kan jag inte svara på.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy